Már tesztelik a Hyundai első indiai villanyautóját

A Hyundai indiai gyártóvállalata megkezdte egy kompakt méretű tisztán elektromos crossover közúti tesztelését, amely valószínűleg ideiglenesen egy jelenlegi Creta modell karosszériáját viseli.  

A Hyundai Motor India az IONIQ 5 piacra dobásával és a januárban, az Új-Delhiben megrendezett Auto Expón bemutatott IONIQ 6 modelljével indította el elektromos modelljeinek támadását Indiában. Ám a koreai autógyártó egy hagyományosabb elektromos jármű kifejlesztésén dolgozik, amelyet eddig titokban tartottak. Nemrég arról számoltak be a helyi média képviselői, hogy a Hyundai a Creta kisterepjáróelektromos verzióján dolgozik (SU2i EV kódnéven), és ezen változat korai prototípusáról először készítettek felvételt a nyílt utcán.

A képeket készítő Nitin Tyagi épp a saját elektromos autóját töltötte, miközben a Hyundai Creta elektromos prototípusa megállt egy töltésre. Ráadásul nem is egy, hanem összesen két darab Hyundai Creta tesztöszvér volt a helyszínen. Amint az látható, a tesztöszvéreken nincs semmiféle álcázás és így teljesen átlagosnak tűnnek, ám volt rajtuk egy könnyen észrevehető kiemelkedés a padlólemezben, amely az akkumulátorcsomagot tartó szerkezeti elemnek tűnt.

Egy gyártásban lévő, belsőégésű motorral szerelt autót tisztán elektromos prototípussá alakítani nem egyszerű feladat, de úgy tűnik, a Hyundai mérnökei és technikusai nagyon ügyes munkát végeztek. A látható padlólemez-hosszabbítástól és a karosszériaelemek különböző színétől eltekintve semmi sem utal arra, hogy a képeken nem egy szokásos Creta modell látható.

A végleges sorozatgyártású változat várhatóan a jelenlegi belsőégésű motoros platform módosított változatára épül majd. Ez a megközelítés lehetővé teszi a Hyundai számára, hogy optimalizálja a költségeket, mivel az autó szinte teljesen lokalizált, vagyis helyi alkatrészekből fogják összeszerelni. A Tata ugyanezt a módszert alkalmazta a Nexon EV, a Mahindra pedig az XUV400 modellek esetében.

Ez abban is segíti az autógyártót, hogy minimális módosításokkal és beruházásokkal állítsa elő a járművet a meglévő összeszerelő sorokon. Hosszú távon azonban a Hyundai Indiában is a tisztán elektromos E-GMP architektúrát fogja bevezetni mind a hazai, mind az exportpiacokra lokalizálva.

A közelgő Hyundai Creta EV technikai specifikációiról nem sokat tudni, de arra lehet számítani, hogy a főbb rendszerek a Kona Electricből származnak majd. Ez egy 100 kW-os (136 LE) PMSM villanymotort jelentene, amelynek csúcsnyomatéka 395 Nm. Az akkumulátorcsomag is valószínűleg a globális villanytestvértől származik. A 39,2 kWh kapacitású lítium-ion polimer egység 400 km feletti hatótávot jelentene az indiai ARAI-tanúsítványa szerint. A Creta EV változata az energiahatékonyság javítása érdekében minden bizonnyal néhány légellenállást javító elemmel rendelkezik majd a benzinmotoros változatokhoz képest.

Az új Hyundai Creta EV várhatóan a 2025-ös Auto Expo kiállításon mutatkozhat be először, mielőtt még ugyanabban az évben forgalomba kerülne. Amennyiben ez így lesz, minden bizonnyal azért sem álcázták nagyon a tesztjárműveket, mivel akkorra már a Creta újabb generációjának érkezése várható, így a mostani karosszéria tényleg csak ideiglenesen került a technika fölé. 

Forrás: rushlane.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését