Még több képen a Hyundai új érkező IONIQ 7 nagyterepjárója
A Hyundai korábbi Seven tanulmányautója alapján készülő IONIQ 7 nagyméretű elektromos terepjáró modelljének prototípusa nemrég már Európában is felbukkant, ami azt is jelenti, hogy a bemutató akár már idén megtörténhet.
A három üléssoros hobbiterepjárók hatalmas üzletet jelentenek az autógyártók számára Észak-Amerikában. Mint a platós kisteherautók mögötti egyik legnépszerűbb szegmens, ma már szinte minden gyártó értékesít egy ilyen modellt a kontinensen vagy éppen azon igyekszik, hogy piacra dobjon egyet. A Hyundainál eddig a Palisade modellnek jutott ez a szerep, ám a kínálat hamarosan egy tisztán elektromos modellel, az IONIQ 7 terepjáróval fog kiegészülni.
A kibővített E-GMP platformot is felhasználó Kia EV9-re épülő Hyundai IONIQ 7 három üléssoros crossoverként bővíti az autógyártó konszern elektromos szabadidő-jármű kínálatát. A kémfotókat elnézve az új modell nagyrészt hasonlít a Kia változatra és a Seven tanulmány által ihletett korábbi tervezetekre. A karosszéria és a tetővonal az EV9-hez nagyon hasonló, viszont az első és a hátsó rész a burkolt álca alól kivillanó részletek alapján eltérő kialakítású lesz.
Az elsőként a Seven Concept néven előzetesként bemutatott Hyundai IONIQ 7 szériaváltozata sok tekintetben hű marad az eredeti koncepcióhoz. Ezzel együtt persze sok olyan extrém és látványos stílusrészlet eltűnik, amelyek a koncepción jól mutattak, a való életben viszont vagy nem működnének, vagy túlságosan drága lenne a megvalósításuk. Például hagyományos ajtók és oldalablakok váltják fel az oszlop nélküli ajtókat a sorozatgyártású autókon, azonban az első és a hátsó világítás változatlan marad.
A Hyundai szerint az IONIQ 7 a megnövelt 3,2 méteres tengelytávnak, a magas tetőnek és a sík padlónak köszönhetően a tér „teljesen új dimenzióját” kínálja majd. Az EV9 modellel azonos platform egyben azt is jelenti, hogy legalább három hajtáslánc-változat lesz elérhető, köztük a különböző egymotoros hátsókerék-hajtás és egy kétmotoros összkerékhajtású változat. Az E-GMP platformot használó többi Hyundaihoz és Kiához hasonlóan az IONIQ 7 is szabványos 800 V-os ultragyors töltéssel rendelkezik. A sorozatgyártású jármű várhatóan 100 kilowattórás akkumulátorral rendelkezik majd, amely körülbelül 480 kilométeres hatótávolságot és 308 lóerős összteljesítménnyel rendelkezik.
A belső térről egyelőre nem állnak rendelkezésre képek, de több mint valószínű, hogy a fenntartható anyagok egy része a koncepcióból érkezik. A Seven Concept a belső tér levegőjének tisztítására és szűrésére egy higiénikus légáramlási rendszert is bemutatott UVC sterilizálással, de egyelőre nincs információ arról, hogy az IONIQ 7 rendelkezik-e ezekkel a funkciókkal.
A Hyundai 2025-ig 7,4 milliárd dollárt fektet be amerikai gyártási tevékenységébe azért, hogy ott tisztán elektromos járműveket készíthessen. Az IONIQ 5 tavalyi piacra dobásával és az IONIQ 6 nemrégiben történt bevezetésével a Hyundai gyorsan felpörgeti az elektromos járművek gyártását. Az IONIQ 7 hivatalos bemutatására még idén, várhatóan késő ősszel vagy 2024 legelején kerülhet sor.
Forrás: motor1.com