Az orosz kormányzat nem engedi a Hyundait távozni az országból
Az orosz kormányzat elutasította a Hyundai Motor azon kérelmét, amely szerint a vállalat egy kazah csoport részére el kívánja adni oroszországi érdekeltségeit.
Több forrás szerint az orosz kormányzat állítólag elutasította a Hyundai Motor oroszországi gyárának eladására vonatkozó kérelmét. Ahogy a Toyota, a Nissan, a Renault és a Volkswagen már búcsút intett és elhagyta Oroszországot, a Hyundai az egyetlen olyan globális autógyártó, amely eddig maradt és kivárt. Az elhúzódó háborús helyzet veszélye miatt a Hyundai várhatóan új kilépési stratégiát választ, mivel nehéz a helyszínen fenntartani működését.
„Az orosz kormány gyakorlatilag elutasította a Hyundai legújabb javaslatát, ami szerint a Hyundai oroszországi üzemét eladja egy kazah cégnek" - mondta egy magas rangú tisztviselő. „A Hyundainak új lehetőségeket kell keresnie, például egy helyi orosz állami vállalatot" – magyarázta az illetékes. Egyes elemzők úgy vélik, hogy a kazahsztáni megállapodást a Kreml azon aggodalmai miatt akadályozhatták meg, hogy Dél-Korea állítólag fegyverkezési támogatást nyújtana Ukrajnának.
A Hyundai azt szorgalmazta, hogy a szentpétervári üzemét az Astana Motors, egy kazah cég számára adná el, amellyel már korábban is szoros kapcsolatban állt. Az üzlet további feltételeként a koreai gyártó azt is megszabta, hogy a most értékesített üzemet a jövőben visszavásárolhatja. A Hyundai ezt veszteségei minimalizálására megfelelő megoldásnak tekintette volna. Az orosz kormányzat azonban állítólag megtagadta az ügylet jóváhagyását, amely így meghiúsította a koreai autógyártó számára az orosz piacról való kilépését.
Más globális autógyártókkal ellentétben, amelyek Ukrajna orosz inváziója után viszonylag gyorsan elhagyták Oroszországot, a Hyundai inkabb kivárásra játszott. Ennek az az oka, hogy a Hyundai és a Kia nem volt hajlandó feladni együttes első számú oroszországi piaci részesedését.
Az autóiparban a Volkswagen és az orosz kormányzat közötti közelmúltbeli tárgyalások jelentős hatással voltak a Hyundaira is. A Volkswagen május közepén drámai módon megállapodott oroszországi gyárának eladásáról, miután az orosz kormányzat több hónapokig blokkolta és akadályozta az ügyletet.
A Hyundai 2010-ben Szentpéterváron nyitotta meg kétmillió négyzetméteres, évi 200 ezer darabos gyártási kapacitású autógyárat azzal a stratégiai céllal, hogy megvesse a lábát a kelet-európai piacon. Leányvállalatai, a Hyundai Mobis és a Hyundai Wia is komoly erőfeszítéseket tettek az orosz piacra belépés érdekében.
2020 novemberében a vállalat még egy 100 ezer darabos kapacitású orosz üzemet is vásárolt a General Motorstól azzal a céllal, hogy 300 ezer darabos éves gyártási rendszert hozzon létre. Nem sokkal később azonban kitört az orosz-ukrán háború és az üzem működését 2022 márciusától az Oroszországgal szembeni nyugati szankciók alapján kialakult alkatrészellátási nehézségek miatt határozatlan időre felfüggesztették.
Forrás: businesskorea.co.kr/
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!