Az orosz kormányzat nem engedi a Hyundait távozni az országból

Az orosz kormányzat elutasította a Hyundai Motor azon kérelmét, amely szerint a vállalat egy kazah csoport részére el kívánja adni oroszországi érdekeltségeit.

Több forrás szerint az orosz kormányzat állítólag elutasította a Hyundai Motor oroszországi gyárának eladására vonatkozó kérelmét. Ahogy a Toyota, a Nissan, a Renault és a Volkswagen már búcsút intett és elhagyta Oroszországot, a Hyundai az egyetlen olyan globális autógyártó, amely eddig maradt és kivárt. Az elhúzódó háborús helyzet veszélye miatt a Hyundai várhatóan új kilépési stratégiát választ, mivel nehéz a helyszínen fenntartani működését.

Az orosz kormány gyakorlatilag elutasította a Hyundai legújabb javaslatát, ami szerint a Hyundai oroszországi üzemét eladja egy kazah cégnek" - mondta egy magas rangú tisztviselő. A Hyundainak új lehetőségeket kell keresnie, például egy helyi orosz állami vállalatot" – magyarázta az illetékes. Egyes elemzők úgy vélik, hogy a kazahsztáni megállapodást a Kreml azon aggodalmai miatt akadályozhatták meg, hogy Dél-Korea állítólag  fegyverkezési támogatást nyújtana Ukrajnának. 

A Hyundai azt szorgalmazta, hogy a szentpétervári üzemét az Astana Motors, egy kazah cég számára adná el, amellyel már korábban is szoros kapcsolatban állt. Az üzlet további feltételeként a koreai gyártó azt is megszabta, hogy a most értékesített üzemet a jövőben visszavásárolhatja. A Hyundai ezt veszteségei minimalizálására megfelelő megoldásnak tekintette volna. Az orosz kormányzat azonban állítólag megtagadta az ügylet jóváhagyását, amely így meghiúsította a koreai autógyártó számára az orosz piacról való kilépését. 

Más globális autógyártókkal ellentétben, amelyek Ukrajna orosz inváziója után viszonylag gyorsan elhagyták Oroszországot, a Hyundai inkabb kivárásra játszott. Ennek az az oka, hogy a Hyundai és a Kia nem volt hajlandó feladni együttes első számú oroszországi piaci részesedését. 


„Valójában az orosz hatóságok végül nem arról tájékoztattak minket, hogy elutasították az értékesítési ügyletet, hanem arról, hogy ez egy olyan helyzet, amely további egyeztetést igényel az orosz kormányzat és a koreai autógyártó között, mivel az orosz kormány új értékesítési szabályokat vezet be" - mondta egy magas rangú koreai diplomáciai forrás. Az ukrajnai válság óta az orosz kormányzat ugyanis engedélyezte a külföldi vállalatoknak, hogy értékük 50 százalékáért értékesítsék oroszországi eszközeiket, a bevétel 10 százalékát pedig az orosz kormányzat zsebeli be.

Az autóiparban a Volkswagen és az orosz kormányzat közötti közelmúltbeli tárgyalások jelentős hatással voltak a Hyundaira is. A Volkswagen május közepén drámai módon megállapodott oroszországi gyárának eladásáról, miután az orosz kormányzat több hónapokig blokkolta és  akadályozta az ügyletet.

A Hyundai 2010-ben Szentpéterváron nyitotta meg kétmillió négyzetméteres, évi 200 ezer darabos gyártási kapacitású autógyárat azzal a stratégiai céllal, hogy megvesse a lábát a kelet-európai piacon. Leányvállalatai, a Hyundai Mobis és a Hyundai Wia is komoly erőfeszítéseket tettek az orosz piacra belépés érdekében. 

2020 novemberében a vállalat még egy 100 ezer darabos kapacitású orosz üzemet is vásárolt a General Motorstól azzal a céllal, hogy 300 ezer darabos éves gyártási rendszert hozzon létre. Nem sokkal később azonban kitört az orosz-ukrán háború és az üzem működését 2022 márciusától az Oroszországgal szembeni nyugati szankciók alapján kialakult alkatrészellátási nehézségek miatt határozatlan időre felfüggesztették.

Forrás: businesskorea.co.kr/

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei