A Hyundai 10 éves villanyautó-beruházási programot indít Indiában

Iparági források szerint a Hyundai Motor 200 milliárd rúpiát (2,43 milliárd USD) fektet be elektromos járművekbe Indiában a következő hét-tíz év során, amely ötször annyi, mint amit az év elején jelentettek be.

A Hyundai Motor India május közepén üzleti megállapodást írt alá India Tamil Nadu déli államával, ahol Chennaiban a Hyundai saját üzemközponttal rendelkezik. A megállapodás értelmében a vállalat befektet az elektromos járművek iparágába, és egy megfelelő ökoszisztémát épít ki az elektromos és üzemanyagcellás járművek számára. A beruházás összértéke állítólag 150-200 milliárd rúpia lesz, amit az elkövetkező hét-tíz évben fognak végrehajtani. 

Ez meredek növekedés a Hyundai korábbi, 40 milliárd rúpiás beruházási tervéhez képest, amit korábban 2023 és 2028 között terveztek megvalósítani. Amikor a koreai autógyár bejelentette a 40 milliárd rúpiás beruházási tervet, azt nyilatkozta, hogy 2029-ig hat elektromos modellt fog piacra dobni Indiában. Most, hogy a beruházás értékét jóval magasabb szintre emelte, a Hyundai Motor valószínűleg még magasabbra teszi a lécet.

A megállapodás értelmében a Hyundai egy akkumulátorcsomag-összeszerelő üzemet hoz létre, amelynek éves kapacitása 178 ezer akkumulátor összeszerelését teszi lehetővé. Emellett a vállalat 100 darab nagyteljesítményű elektromosautó-töltőállomást is telepít az autópályák mentén található kulcsfontosságú helyekre. Az autógyártó a meglévő Chennai-i gyáraiban is bővíti gyártási mennyiségét, a jelenlegi 750 ezer darabról 850 ezer darabra.

„Hosszú távú jövőképünk részeként véglegesítettük a terveket megteremteni és fejleszteni Tamil Nadu régiójának képességeit, amely a Hyundai elektromos járműgyártásának alapja lehet Indiában" – mondta Un-soo Kim, a Hyundai Motor India vezérigazgatója. „Ez segíteni fog nekünk abban, hogy megerősítsük portfóliónkat és a kategória legjobb jellemzőit és technológiáját biztosítsuk azon járműveinkben, amelyek felülmúlják ügyfeleink igényeit.

Az autógyártó döntése néhány héttel azután született meg, hogy az indiai szövetségi kormányzat bejelentette, megemeli az importált autók és motorkerékpárok, így az elektromos járművek adóját is, amelynek hátterében a helyi gyártás fellendítése van. Az indiai elektromos járműipar gyorsan növekszik, elsősorban a helyi autógyártók, a Tata Motors és a Mahindra révén. A Mahindra, valamint a globális riválisok, a BYD és a SAIC MG Motor vállalata folyamatosan jelenti be az új modelleket.

Az indiai villanyautó-piac azonban még mindig elég apró, 2022-ben az ország teljes autóeladásainak mindössze nagyjából 1 százalékát tettei ki. A szövetségi kormányzat célja, hogy ezt a számot 2030-ra legalább 30 százalékra növelje, miközben egyben csökkenteni kívánja az ország által kibocsátott környezetszennyezést, illetve az üzemanyagimportot.


A Hyundai Motor azóta bővül és terjeszkedik Indiában, amióta 1996-ban belépett az ország autópiacára. A koreai autógyártó 1997-ben építette fel első üzemét a déli Chennai városában, majd 2008-ban nyitotta meg második üzemét ugyanott. Most a General Motors nemrég bezárt indiai üzemének felvásárlásáról tárgyalnak, mivel az amerikai autógyártó elhagyni készül az indiai piacot. 

A Hyundai Motor teljesítménye folyamatosan felfelé ível Indiában. Idén a Maruti-Suzuki mögött a második legnagyobb piaci részesedéssel rendelkezik az indiai autópiacon. A Hyundai tavaly 552 511 darab járművet adott el Indiában, ami 9,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban, 2021-ben. A Maruti a japán Suzuki és az indiai Maruti vegyesvállalata. 

A Hyundai Motor Group teljes 2022-es értékesítési eredményében az indiai eladások aránya 12 százalékot tett ki, amivel India a Hyundai számára a negyedik helyet foglalja el a világ piacai között. Az értékesített járművek 22 százalékos arányával az Egyesült Államok állt az első helyen, ezt követik a koreai eladások 18 százalékkal és az európai eladások 16 százalékkal. India tehát a Hyundai Motor Group egyik legfőbb piacává lépett elő.

India a világ harmadik legnagyobb autópiaca Kína és az Egyesült Államok mögött és megelőzi Japánt. Csak Indiában tavaly körülbelül 4,73 millió járművet adtak el, ami 25,7 százalékos bővülést jelent. Tamil Nadu az indiai autógyártás központja, ahol az Ashok Leyland, a TVS Motor, a Hyundai és a Renault-Nissan évente több millió két- és négykerekűt készít.

Forrás: businesskorea.co.kr, koreajoongangdaily.joins.com, koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei