A Kia idén 30 százalékkal növeli európai villanyautó-eladásait

Dél-Korea második legnagyobb autógyártója, a Kia azáltal igyekszik megerősíteni villanyautós pozícióját, hogy még idén piacra dobja EV9 elektromos szabadidő-járművét Európában, ahol a gyártó a környezetbarát járművek vezető szerepéért verseng.

A Kia kedden május 15-től 15 napon át Németországban tartotta a „Kia Brand Summit” rendezvényét, amelyen 20 ország, köztük Németország az Egyesült Királyság, Franciaország és Olaszország autós médiája számára bemutassa az EV9 modelljét. Ez az esemény az EV9 európai specifikációjú modelljének első helyi bemutatására szolgált, amelyen a Kia vezetői megosztották a márka elképzeléseit és elkötelezettségét az európai piac villamosítása iránt.

A három üléssoros elrendezésű EV9 a 2021-ben bemutatott EV6 crossover után a Kia második olyan modellje, amely a Hyundai Motor Group E-GMP névre keresztelt EV-platformjára készült. Az EV6 a tavalyi év során első koreai járműként elnyerte az „Év Autója” díjat, amely Európa legrangosabb autós elismerése. Az EV9 99,8 kWh-s akkucsomagjával akár több mint 500 kilométert is képes megtenni egyetlen feltöltéssel.

Ezen az eseményen a Kia bemutatta az európai piacon követendő közép- és hosszú távú villamosítási stratégiáját is. A vállalat idén összesen 578 ezer darab járművet szeretne értékesíteni Európában, amelyen belül 93 ezer darabra kívánja növelni az elektromos autók értékesítési darabszámát, ami 30 százalékkal több, mint tavaly, míg 2030-ban már 515 ezer elektromos járművet kíván értékesíteni Európában.

Tavaly a Kia összesen 71 602 példányt adott el három Európában kapható elektromos modelljéből, köztük a Soul EV-ből, a Niro EV-ből és az EV6-ból. A Kia célja, hogy a tavalyi 13,2 százalékról és az idei 17 százalékról 2030-ra 74 százalékra növelje az európai elektromosautó-eladások arányát a teljes értékesítési portfólióján belül.

A Kia a múlt hónapban mutatta be az EV9 modelljét Dél-Koreában, mielőtt a második negyedévben piacra dobná. Az autógyártó az idei év második felében tervezi az EV9-es fokozatos bevezetését Európában, az Egyesült Államokban és más piacokon. 

A Kia a helyi töltési infrastruktúrát működtető vállalatokkal, például az Ionity-vel és a Digital Charging Solutions GmbH-val is erősíti az együttműködéseit azért, hogy ezzel is támogassa elektromos járművek értékesítésének bővítését Európában.

Forrás: pulsenews.co.kren.yna.co.kr/

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését