A Hyundai IONIQ 5 sportverziója feszegeti az N márka határait
A Hyundai N sportmárka alelnöke szerint a hamarosan bemutatkozó IONIQ 5 N ugyan feszegeti az N márka határait, de emellett a jövőben is lesznek belsőégésű motorral szerelt új modellek, akár crossoverek is a palettán.
Ahogy a crossoverek egyre nagyobb részt szereznek maguknak az autópiacon, a gyártók igyekeznek akár nagyteljesítményű változatokban is kínálni azokat az erre fogékony vásárlóközönség számára. A legtöbb nagy márka, így a Volkswagen, az Audi, a Mercedes, de még a supersportautó-gyártók, mint a Lamborghini, Ferrari, vagy Porsche is bemutatta már saját nagyteljesítményű hobbiterepjáróját.
Ez alól a trend alól pedig a Hyundai sem jelenthet kivételt, a sportautók újradefiniálása során a koreai márka azonban azt ígéri rajongóinak, igyekszik okosan hozzáállni ehhez. Az N sportmárka alelnöke, Till Wartenburg nemrég a Kanadai Nemzetközi Autószalonon beszélt arról, hogy nem szeretné kizárni egy lehetséges N szériás crossover modell jövőbeli bevezetését, ám eközben fenntartotta azon nézetét, miszerint a márka a kisebb, könnyebb modelleket többre értékeli.
„Ahhoz, hogy versenypályára is alkalmasak legyünk, és kanyarvadászok legyünk, követve az N DNS-ünket, nagyobb kihívást jelent egy nagyobb hobbiterepjáróból N modellt készíteni” – mondta Wartenberg. „Nagyon hűséges rajongói közösségünk van, szerintem ők is megérdemlik, hogy N logóval olyan autókat készítsünk nekik, amilyet szeretnénk.”
A vállalat képviselői elmondták, az N sportmárkának nagyon szigorú irányelvei vannak arra vonatkozóan, hogy mihez kell ragaszkodnia és hol lehet rugalmas. Ez azt jelenti, hogy járműveinek fürgének és kicsinek kell lenniük, miközben járműveinek versenypályára is hitelesítettnek kell lenniük. Jelenleg az IONIQ 5 N képében mutatkozik meg a márka méret- és a súlyhatára.
„Az IONIQ 5 N a méret és a súly azon határán van, amivel még alkalmassá tehetjük a versenypályára” – mondta Wartenberg. „Elég erős –erről később majd többet tudunk mondani, ha megérkezik – de lehet vele száguldani a Nürburgringen és ténylegesen köröket megtenni anélkül, hogy nagyobb romlást szenvedne teljesítményben, amire egy autó kivételével még egyetlen más elektromos jármű sem képes jelenleg. Egy nagyobb méretű N szériás modell is lehetséges, de előbb azt kell látnunk, hogy rendelkezik-e az N DNS-ével.”
A jelenlegi állás szerint a versenypályára alkalmas autók többségét belsőégésű motor hajtja, ezért a Hyundai nagyteljesítményű márkája is elkötelezett amellett, hogy továbbra is készítsen ilyen típusú járműveket. Bár számos új meghajtásmóddal rendelkező koncepciót is bemutattak, még nem jelentették be az elektromos járművek exkluzivitását és ameddig csak lehetséges, ellenállnak ennek.
„Szeretnénk kielégíteni vásárlóink igényeit és amíg a törvényi szabályozás lehetővé teszi, nem szeretnénk megfeledkezni a belsőégésű motoros járművekről sem” – mondta Wartenberg. „Tehát igen, lesz egy sor belsőégésű motoros autónk és ezzel egyidejűleg lassan áttérünk a villamosításra. Nem fogjuk azt mondani, hogy mától nincs több belsőégésű motoros autónk.”
Forrás: carscoops.com