A Kia jövőre belép az elektromos luxuslimuzinok piacára

A Hyundai csoporthoz tartozó Kia vállalat arra készül, hogy hamarosan új modelljével belép az elektromos luxuslimuzinok piacára, miközben a globális autógyártók egyre inkább csúcskategóriás elektromos szedánokkal bővítik termékkínálatukat.

Koreai iparági források szerint a Kia állítólag egy K8 limuzinhoz hasonló méretű vadonatúj elektromos szedán fejlesztésén dolgozik, amely egy olyan egy teljes méretű luxuslimuzin, amit még tavaly mutattak be Dél-Koreában. A hírek alapján jelenleg javában folynak az új járműtípus formatervezési munkálatai és hamarosan megkezdődik a tesztelési fázis.

Az Kia K8 legújabb generációja 2021 tavaszán jelent meg Dél-Koreában. Az 5 méter hosszú limuzin teljesen új, átalakított frontrészén elsőként kapta meg a Kia vadonatúj logóját, amely mellett a hűtőmaszk különleges gyémántmintás alakzatot öltött, míg az autó belső terében a legmodernebb kényelmi és biztonsági technológiák jelentek meg. A Kia K8 háromféle belsőégésű erőforrással rendelhető: egy 2.5 és egy 3.5 literes benzines, utóbbi akár LPG-ként, valamint egy 1.6 literes fullhibrid hajtáslánccal.  

A Kia első dedikált E-GMP villanyautó-platformra épülő EV6 crossover modelljének 2021-es premierje óta eddig mindössze a szintén ugyanerre a platformra épülő EV9 nagyterepjáró modellt mutatta szériaváltozatban, amely mellett hamarosan megjelenik a Ray városi kisautó legújabb generációja. Emellett Kínában bemutatták az EV5 tanulmányt, amely az EV6-nál egy mérettel kisebbnek ígérkezik, miközben az EV9 formavilágát hordozza. Ezek mindegyike hobbiterepjáró, vagy crossover, viszont a vállalat a jelek szerint a jövőben közép-, majd nagyméretű limuzinokkal is bővíteni készül villamosítási kínálatát.

A Hyundai Motor Group márkáit tekintve a Hyundai Motor kínálatában már megtalálható az IONIQ 6 limuzin, amely egy középkategóriás elektromos szedán, ám messze nem egy prémium limuzin. Megjelenése körül pletykáltak arról is, hogy az új Grandeur csúcslimuzinból is készül majd egy tisztán elektromos változat, azonban erről azóta sincs további hír. A Genesis G80 elektromos modelljét pedig a hagyományos, belsőégésű motoros változat alapján fejlesztették ki. 

Koreai lapértesülések szerint a Kia leendő „GT1” kódnéven fejlesztett elektromos limuzinja már a Hyundai csoport vadonatúj „eM” padlólemezére épül majd, amely a jelenlegi E-GMP platformnál is fejlettebb elektromos rendszerrel rendelkezik. A GT1 a jelenlegi információk szerint egy 113,2 kWh-s akkucsomaggal érkezik, amivel túlszárnyalja a Tesla Model S 100 kWh-s, vagy a Mercedes-Benz EQS 107,8 kWh-s kapacitását is. 

A GT1 prototípusaiban állítólag összesen háromféle villanymotort használtak, a legnagyobb teljesítményű változatban egy 200 kW-os és egy 250 kW-os motort ötvözve, amivel az összteljesítmény körülbelül 603 lóerő. Ezzel az új limuzin felülmúlja az EV6 GT maximális teljesítményét is, amely 430 kW, azaz körülbelül 576 lóerő, így a Stinger sportlimuzin méltó utódjává válhat.

A nagyobb kapacitású akkumulátor nagyobb hatótávot is jelent egyben. A Hyundai csoport még tavaly októberben jelentette be, hogy eM és eS néven új platformot épít villanyautói számára és ugyanezen eseményen azt is beharangozta, hogy az eM platform akár 50 százalékkal is több hatótávot biztosít a villanyautóknak, mint a jelenlegi E-GMP alap. Ez megerősíti azon híreket, amely szerint a GT1 szériaváltozatának hatótávja akár 700 és 800 km között is lehet. 

A Kia azt tervezi, hogy 2027-ig összesen 15 elektromos modellből álló villanyautó-kínálatot épít ki és középkategóriás elektromos járműveivel Európát és Indiát célozza meg, míg Dél-Koreát, Kínát és Észak-Amerikát pedig prémium zászlóshajó-limuzinokkal és hobbiterepjárókkal látja el – mondta egy neve elhallgatását kérő autóipari bennfentes.

A Kia ugyanabból az okból készül prémium elektromos szedán piacra dobására, amiért a Tesla és más globális autógyártók zászlóshajó limuzinjaik elektromos változatait is felveszik a terméklistára. Az autógyártók abban bíznak, hogy a limuzinok a jövőben ugyanolyan népszerűek lesznek, mint a hobbiterepjárók és crossoverek, köszönhetően az elektromos járművek csendességének és a teljesítményben rejlő lehetőségeknek, nem utolsó sorban pedig a limuzinok áramvonalas karosszériájukban rejlő hatékonyságának is. 

Más autógyártók mellett a Volkswagen a közelmúltban bemutatta az ID.7 modelljét, a márka első középméretű, teljesen elektromos szedánját, a BMW pedig 7-es sorozat luxuslimuzinjának teljesen elektromos változatát, az új i7-et is bevezette kínálatába.

Forrás: pulsenews.co.kretnews.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését