Jövőre érkezik a Hyundai új hibridrendszere
A Hyundai egyik tisztviselőjének nyilatkozata szerint az autóipari csoport arra készül, hogy jövőre olyan hibridrendszert mutat be, amely képességeivel, tulajdonságaival még a méltán híres Toyota hibridrendszerét is túlszárnyalja.
A Hyundai Motor vezető fejlesztője némi utalást tett a 2024-ben bemutatásra kerülő következő generációs hibridrendszer tulajdonságaira vonatkozóan. A vezető szerint elsöprő üzemanyag-hatékonyságot várnak el, amely a korábbitól teljesen eltérő felépítésével és módszerrel felülmúlja a Toyota hibrideket.
Yong-hwa Kim, a Hyundai Motor Group kutatás-fejlesztési központjának alelnök vezetője az olaszországi Comói-tó mellett májusban megrendezett Hyundai Reunion Day alkalmával találkozott a média képviselőivel, akiknek elárulta, hogy 2024-től kezdődően minden modellt egy új generációs hibrid rendszerrel fognak felszerelni.
„A következő generációs hibrid rendszer teljesen más szerkezettel rendelkezik, amelyben a villanymotor a belsóégésű motorhoz kerül rögzítésre" - mondta Kim alelnök. „Ez az üzemanyag-fogyasztás szempontjából egy elsöprő rendszer a Toyotához képest." Ezzel együtt azt is hozzátette: „Az 1.6 és 2.5 literes benzinmotorokhoz egyaránt alkalmazni fogjuk, de az 1.6 literes erőforrás lesz a fő irány."
A leírás alapján a Hyundai Motor Group hibrid rendszerének eddigi hátrányai kiküszöbölésre kerülnek. A jelenlegi párhuzamos hibrid korlátja ugyanis, hogy nem képes egy bizonyos szint fölé növelni a villanymotor méretét. Emiatt nemcsak nehezebb megbirkóznia a nagyobb teljesítménnyel, hanem a városi üzemben az alacsony hatásfok is problémát jelent, mivel a villanymotor beavatkozási aránya kisebb, mint a Toyota párhuzamos módszere esetében.
Mivel egy hibrid rendszerhez olyan technológiára van szükség, amely pontosan tudja irányítani a benzines és az elektromos motort működését, úgy tűnik, Kim alelnök fontos szerepet játszott ebben a fejlesztési folyamatban. Kim alelnök a járművezérlés fejlesztésének szakértője, aki 2015-ben a Fordtól érkezett a Hyundai Motor Grouphoz és a hajtáslánc-vezérlő szoftverek terén világszínvonalú szaktekintélyként ismerik el.
Ezzel együtt Kim alelnök így fogalmazott: „Olyan alkatrészt is fejlesztünk, ahol a belsőégésű motor hosszú ideig használható, tartós marad." Figyelemre méltó megegyezni, hogy a Hyundainál a belsőégésű motorokat az elektromos és a hidrogénes járművektől függetlenül is fejlesztik. Ahogyan egy koreai járműipari tisztviselő is megjegyezte: „Lenyűgöző, hogy a Hyundai Motor különféle lehetőségeket készít elő, nemcsak elektromos, vagy hidrogénüzemű járműveket."
A május közepén megrendezett Hyundai Reunion Day rendezvényen a Hyundai Motor bemutatta azon Pony Coupe tanulmányautóját, amelynek helyreállítási munkálatai tavaly novemberben kezdődtek meg. Eredetileg a Pony Coupe koncepciót az 1974-es bemutatását követően egészen a sorozatgyártásig fejlesztették, áma projektet leállították és az autó eltűnt a történelem süllyesztőjében, a tervrajzok és a járművek pedig az árvizek es más katasztrófák miatt elvesztek. A 2019-es 45 tanulmány és a tavaly júliusban bemutatott N Vision 74 is a Pony Coupéból merített ihletet. . .
Forrás: motorgraph.com
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!