Megkezdődött a Hyundai Exter sorozatgyártása Indiában

A Hyundai Motor India Chennaiban készülő vadonatúj Exter mini crossovere benzines és benzin-CNG hajtáslánccal, valamint akár napfénytetővel és fedélzeti kamerával felszerelve július 10-től lesz kapható Indiában.  

Két héttel a kiskompakt Exter crossover piacra dobása előtt a Hyundai Motor India megkezdte a modell szériagyártását a vállalat sriperumbuduri üzemében. Az első Indiában készült Exter június 23-án gördült le a futószalagról a jellegzetes „Ranger-Khaki” színben, amely kizárólag az Exterhez lesz elérhető.

A chennai székhelyű autógyártó szerint az Exter gyártósorán 4.0 ipari automatizálást, negyedik generációs robotokat és magasan képzett munkaerőt alkalmaznak. Míg a Hyundai jelképes 11 ezer rúpia értékben nyitotta meg a modell foglalását, a legújabb Hyundai modell árát július 10-én teszik közzé, amikor az Exter hivatalosan is bemutatkozik Indiában.

Habár testvérmodellek, a Grand i10 Nios ferdehátú és az Aura szedán alapjait felhasználó Exter nagyon másképp néz ki. A többi Hyundaihoz hasonlóan az első hűtőrács paraméteres kialakítást kapott, ahogyan a C-oszlop és a hátsó lámpák is. A LED nappali menetfények és a hátsó lámpák H-mintázattal rendelkeznek. Az Exter kerékjáratain és ajtóin karosszériavédelmet is visel, amelyet az első és hátsó lökhárítók műanyag betétei egészítenek ki.

A külsővel ellentétben az Exter belső kialakítása a Grand i10 Nios és az Aura modellekhez nagyon hasonló lett. Ez jól látszik a műszerfal kialakításán és a 8 colos érintőképernyőn, bár a műszercsoport egy olyan teljesen digitális egység, amely viszont az indiai i20-ban és a Verna limuzinban kapható.

Az Exter kategóriájában elsőként kap napfénytetőt és fedélezeti kamerát is. A napfénytető egy sima tolótető, amely akár hangutasításokkal is vezérelhető és nagy valószínűséggel a magasabb felszereltségű változatokhoz lesz elérhető. A fedélzeti kamera az utasteret és a külső nézetet is képes figyelni és három rögzítési móddal rendelkezik – Vezetés (normál), Esemény (biztonsági) és Vakáció (timelapse). Az egyetlen másik Hyundai modell, amely jelenleg ilyen kamerával rendelkezik, az a Venue N Line.

Az Exter a Hyundai 1,2 literes szívó benzinmotorját kapja, amely 83 lóerőt és 114 Nm nyomatékot ad le 5 fokozatú manuális vagy AMT fokozatmentes váltóval kombinálva. Az Exter gyárilag CNG készletet is kap, a motor így CNG üzemmódban 69 lóerős és 95,2 Nm forgatónyomatékot biztosít és csak 5 fokozatú kézi sebességváltóval rendelhető. Az Exter egyben az első kiskompakt crossover Indiában, amely gyárilag felszerelt CNG készletet kínál.

A Hyundai azt is bejelentette, hogy az Exter minden változata alapfelszereltségként hat légzsákkal (vezetői, utasoldali, függönylégzsákkal és oldallégzsákkal) érkezik. Míg a hat légzsákra vonatkozó szabályozás az elkövetkező hónapokban az összes új forgalomba kerülő személygépkocsira érvényben lesz, a Hyundai szerint az Exter az első olyan négy méter alatti jármű, amelynél ez az alapfelszereltség részét képezi. Bevezetéskor az Exter akár a legolcsóbb olyan autó lehet, amely alapfelszereltségként hat légzsákkal rendelkezik.

Ezenkívül az Exter magasabb változatait az olyan szokásos biztonsági felszerelésekkel látják el, mint például az ABS, az ESP, a hegymenet asszisztens, a hátsó parkolóérzékelők, stb. Ezeket a funkciókat extrákként már a belépő szintű E és S kivitelekbe is megrendelhetik az ügyfelek. A kisautó ezenkívül hazakísérő fényfunkcióval ellátott automata fényszórókat, ISOFIX csatlakozókat és abroncsnyomás-ellenőrzőt is kap, amelyek többé-kevésbé hasonlítanak a riválisoknál elérhető biztonsági listára.

„A Hyundainál mindig is arra törekedtünk, hogy az iparág legjobb gyártási folyamatait hozzuk létre, termékkiválóságot érjünk el, ezáltal az örömök megnövekedett érzését keltsük szeretett vásárlóinkban” – mondta a Hyundai Exter gyártásának megkezdéséhez kapcsolódóan Unsoo Kim, a Hyundai Motor India vezetője. „Az Ipar 4.0 automatizálásának optimális kihasználásának köszönhetően a Hyundai korszerű gyártóüzeme harmonikusan integrálja a több mint 700 negyedik generációs robotot és a magasan képzett Hyundai munkaerőt, hogy kiemelkedő mobilitási élményt teremtsen ügyfeleink számára."

Bevezetésekor a Hyundai Exter lesz a legolcsóbb kis crossover a Hyundai kínálatában, amely a helyi piacon a Tata Punch, a Citroen C3 és a Maruti Suzuki Ignis legnagyobb ellenfele lesz.

Forrás: autocarpro.inhyundai.com/in

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését