Tovább bővül a Hyundai IONIQ villanyautó-márkája
A Hyundai Motor egyik magas rangú tisztségviselője egy interjúban elárulta, hogyan tervezik fejleszteni a márka dedikált IONIQ villanyautó-márkáját és eközben hogyan változik a hagyományos járműkínálat.
Seong-won Ji, a Hyundai Motor Globális Marketing Központjának ügyvezető igazgatója nemrég koreai újságírókkal találkozott a Hyundai Reunion rendezvényen, amelyet az olaszországi Comói-tónál tartottak még májusban. Ezen a rendezvényen mutatták be az újjáalkotott Pony Coupe tanulmányautót, amely mellett kiállították a jövőbemutató N Vision 74 „guruló labort” is. Jit azonban elsősorban a jövő új modelljeivel, villamosításával kapcsolatban kérdezték.
„Az IONIQ márka olyan, mint egy fénysugár, amely a Hyundai villamosítási útját mutatja meg” – mondta Jin a márka új generációs elektromos modelljeiről, majd hozzátette: „Jelenleg mindössze háromféle IONIQ típus van készen: az IONIQ 5, a 6 és a 7, de a jövőben különféle modellekkel fogjuk megerősíteni a kínálatot."
A Hyundai Motor korábban már 2015-ben elindította saját almárka-stratégiáját. A koreai autóóriás 2015 szeptemberében mutatta be a nagyteljesítményű N sportautó-márkát, majd ezt követően még ugyanazon év novemberében bevezette a Genesis prémiummárkát is. Nem sokkal ezután. 2016. januárjában pedig bejelentették, hogy IONIQ néven új, dedikált villanyautó-márkával is bővítik a Hyundai járműkínálatát.
„Amennyiben egy almárka jól betölti szerepét, az fénysugár-effektust okoz” – mondja Ji. Ezt úgy kell értelmezni, hogy amennyiben az IONIQ jó képet alakít ki a gyártó tisztán elektromos járműveiről, az pozitív hatással lesz a fejlesztés alatt álló jövőbeli villamosított modellekre. Hasonló összefüggés miatt örökölte meg az IONIQ márka első modellje, az IONIQ 5 az eredeti Pony vonalvezetését is.
Ezzel együtt persze kétségek is felmerülnek. Hiszen amennyiben az IONIQ modellek jól fogynak, a belsőégésű motoros „régi” platformokra szerelt modellek, mint a Sonata vagy a Santa Fe eladásai törvényszerűen ugyanilyen mértékben csökkenhetnek. A Santa Fe ugyanis méretében, szolgáltatásaiban megközelítőleg ugyanazt nyújtja, mint egy IONIQ 5, míg a Sonata hasonlóan áramvonalas limuzin, mint az IONIQ 6 Streamliner modell.
Ezzel a lehetőséggel kapcsolatban az ügyvezető igazgató elmondta: „Az IONIQ stratégiáját úgy terveztük, hogy különállóan kezeljük a dedikált elektromos járműkínálatot, miközben népszerűsítjük a villamosítást", majd hozzátette: „Még nem dőlt el, hogy a Hyundai összes eddigi elektromos modellje IONIQ lesz-e." Ji nem beszélt róla, de állítólag a meglévő belsőégésű motoros modelleket elektromos változattal egészítik ki, hogy életképessé tegyék azokat a jövőben is.
Az újságírók arra is rákérdeztek, vajon az IONIQ akár különálló márkává is válhat a jövőben. Hiszen korábban láttuk már, hogy a Volvo is különválasztotta az addigi nagyteljesítményű Polestar márkáját, amikor utóbbi villanyautó-márkává vált. De nem kell messzire menni, hiszen 2015 óta a Genesis is független márka a Hyundai csoport kínálatában. Ji erről annyit mondott, ha eljön az idő, amikor az elektromos járművek aránya a Hyundai Motor összértékesítési volumenében erőteljesen megnövekszik és az IONIQ elektromos járműmárkaként ismertebbé válik, akkor megvizsgálják a függetlenítés kérdését.
Forrás: motorgraph.com