A Hyundai nem készít több olcsó dízel kisteherautót Koreában
A Hyundai csoport hamarosan befejezi a dízelmotoros Porter és Bongo kisteherautót, amelyek a jövőben következő generációs LPG vagy tisztán elektromos meghajtást kaphatnak.
A Hyundai Motor és a Kia vállalatok novemberben beszüntetik a dízelmotoros kompakt kisteherautók gyártását és azokat az iparág környezetbarát járművek felé való elmozdulásával összhangban cseppfolyósított autógázzal (LPG) működő járművekkel váltják fel. Dél-Korea vezető autógyártójának, a Hyundai Motor Group mindkét autógyártó vállalat azon döntéséről értesítette a közelmúltban a Dél-Koreában működő értékesítési pontjait, miszerint hivatalosan leállítják a Hyundai Porter és a Kia Bongo összeszerelését, helyette decembertől ugyanezen modelleket új generációs 2.5 literes LPG-vel üzemelő T-LPDi turbófeltöltős motorokkal, vagy tisztán elektromos meghajtással készítik majd.
Koreában mindkét platós kisteherautót már több évtizede széles körben használják a szolgáltatók. Az 1 tonnás Kia Bongo automata sebességváltós dízelmotoros modell – az egyik legnépszerűbb ilyen jármű – gyártása már július 14-én leállt. A kormány megerősített környezetvédelmi szabályozása értelmében januártól megtiltják a szállítmányozóknak az új dízeljárművek regisztrációját.
A Hyundai Motor Group illetékesei szerint a dízelmotoros kompakt teherautók gyártásának leállítása összhangban van a szigorúbb Euro 7-es károsanyag-kibocsátási szabályokkal is. A Hyundai és a Kia egy évtizede kezdte meg a továbbfejlesztett képességekkel rendelkező, következő generációs T-LPDi közvetlen befecskendezéses turbómotorjának fejlesztését. Az új motor kiküszöböli az LPG-motorok eddigi hátrányait, például a gyenge teljesítményt és az alacsony üzemanyag-hatékonyságot.
A Hyundai szerint az ezzel a motorral felszerelt új Bongo és Porter kisteherautók 10 százalékkal takarékosabbak lesznek, mint a jelenlegi LPG-motoros járművek. Az új Hyundai Porterrel a korábbi LPG-motoros Porter feltámadását is jelenti egyben, mivel a Hyundai korábbi modelljének gyártását két évtizeddel ezelőtt, 2003-ban felfüggesztette a gyártó. A Kia új Bongo LPG változatát szintén újra bevezetik, miután tavaly novemberben a gyenge eladási darabszámok miatt leállították gyártását. A dízel haszongépjárművekhez képest az LPG-üzemű autók ára magasabb lesz. Az autóvásárlók azonban valószínűleg állami támogatást kapnak azért, hogy LPG-üzemű járművekre váltanak.
A dízelmotoros járművek Dél-Koreában is rohamosan veszítenek versenyképességükből. Az idei év első felében az újonnan forgalomba helyezett dízeljárművek száma Koreában 162 ezer darab volt, ami a 452 ezer benzines autó körülbelül egyharmada. A hibrid autók regisztrációja ezzel szemben elérte a 186 ezres darabszámot. A dízelmotoros járművek összesített száma június végén 9,63 millió volt, ami 1,3 százalékos csökkenést jelent a tavalyi év végéhez képest, mivel több dízelmotoros autót selejteznek, mint amennyit újonnan forgalomba állítanak. A dízelmotoros személygépkocsik száma is csökkenni fog – mondták az iparági elemzők.
Jelenleg a Hyundai Motor a legkelendőbb Tucson és Palisade hobbiterepjárókból kínál dízel változatokat, míg a Kia a Sportage és a Sorento modelleket kínálja dízelmotoros kivitelben. A Hyundai különálló prémium márkája, a Genesis a GV70 és GV80 hobbiterepjárókból rendelkezik dízelváltozatokkal is. A Genesis azt tervezi, hogy 2025-től kizárólag elektromos autókat fog gyártani.
Forrás: kedglobal.com