A Hyundai csoport több elektromos pick-up kisteherautót is fejleszt

A Hyundai csoport ismételten megerősítette az autógyártó óriás azon terveit, amelyek szerint a létravázas Kia Tasman kisteherautó mellett egy kifejezetten villanyautó-platformra épülő modellt is tervez, amelyet a Rivian R1T ellenfelének szánnak. 

A dél-koreai Hyundai csoport – amely a Hyundai, a Kia és a prémium Genesis márkákat foglalja magában – megerősítette azon terveit, hogy az évtized végére új elektromos kisteherautót kíván bevezetni, amelynek alapját a csoport következő generációs elektromos személygépkocsi-platformja adná. A dél-koreai autóóriás korábban már megerősítette, hogy ennek lesz Kia változata is, amely 2026-ban várható, és észak-amerikai piacra összpontosítva az Egyesült Államokban fogják gyártani. 

Az autóipari óriás bejelentette, hogy az új „pick-up teherautója" egy vadonatúj dedikált elektromos járműplatformra épül majd, amelyet a jövőben érkező akkumulátoros kompakt, szedán, családi hobbiterepjáró és luxusautó modellekkel közösen fejlesztenek. Ez pedig azt jelenti, hogy a kisteherautó nem a Toyota HiLux és a Ford Ranger hagyományos karosszériás, nagy teherbírású dízelautók riválisa lesz, hanem sokkal valószínűbb, hogy egy személyautó-alapokra épülő "életstílus" jármű lesz.

Ez az autó nincs összefüggésben a hamarosan érkező Kia Tasman névre keresztelt kisteherautóval, amely egy dél-koreai gyártású, létravázas felépítésű HiLux rivális lesz és kezdetben dízelmotorral 2025-ben kerül a bemutatótermekbe – megelőzve az egy-két évvel később érkező elektromos változatot. Ehelyett a személyautó-alapok valószínűleg közelebb helyezik a Hyundai villany-pickupot az új amerikai gyártású elektromos kisteherautókhoz, köztük a Rivian R1T-hez és a Tesla Cybertruckhoz.

A Hyundai jelenleg a duplakabinos Santa Cruz „életstílus” kisteherautót forgalmazza az Egyesült Államokban, amely a Tucson modellcsalád alapjaira épül – de az Egyesült Államokban készül és csak balkormányos kivitelben készül.

Néhány részlet nyilvánosságra került az új elektromos kisteherautóról, azon kívül, hogy egy új, dedikált elektromos autók platformra épül majd, amely a legtöbb jövőbeli Hyundai, Kia és prémium Genesis elektromos jármű alapját képezi majd. A platform a Hyundai IONIQ 5 és IONIQ 6, a Kia EV6 és EV9, valamint a Genesis GV60 most használt E-GMP villanyautó.felépítésének utódja lesz.

„A második generációs elektromos járműplatformon a járműfejlesztés hatóköre túlmutat a jelenlegi E-GMP rendszer által lefedett középkategóriás modelleken" – áll a Hyundai egy korábbi sajtóközleményében. „Az új rendszer szinte az összes járműkategóriát felöleli, a kis és nagy hobbiterepjáróktól a pick-upokig, valamint a Genesis márka zászlóshajó modelljéig."

Az „eM” néven beharangozott új platform várhatóan a gyártási költségeket is csökkenti azáltal, hogy 80 közös „modult” szabványosít a járművekben, a városi terepjáróktól kezdve a luxuslimuzinokon át az új elektromos kisteherautókig.


A csoport új generációs elektromos autóiban nikkel-mangán-kobalt vagy lítium-vas-foszfát akkumulátorcsomagokat használnak, amelyek akár 50 százalékkal is növelhetik a hatótávolságot – vagy csökkentik a belépő szintű változatok költségeit –, és új akkumulátor-kezelési technológiát is alkalmaznak. hogy jobban megakadályozzák a "termikus kifutást" és a túlmelegedést, amely tüzet okozhat.

Forrás: drive.com.au

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését