Villanyautóként készülhet a Hyundai i30 új generációja
Miután a Hyundai i30 modellje hamarosan egy második ráncfelvarrást kap, könnyen lehetséges, hogy az autógyártó a kompakt modell új generációját már tisztán elektromos modellként fogja bemutatni.
A Hyundai i30-as modellje már a 2000-es évek vége óta a Hyundai európai kínálatának egyik alappillérének számít. Ám a modell nemcsak Európában, hanem a távoli Ausztráliában is népszerű, nemrég pedig a helyi médiának nyilatkozó Hyundai vezető beszélt arról, hogy most, három generáció, a legutóbbi, 2016-os piacra dobása után az i30 hamarosan életciklusa végéhez érhet.
Ám ahelyett, hogy ezen sajnálkozott volna, a Hyundai Australia képviselőjének nyilatkozata egy drámai újjászületést sejtet, mivel az autó jövője egy zéró károsanyag-kibocsátású városi méretű elektromos járműként egyre valószínűbbnek tűnik. Az IONIQ 6 elektromos szedán közelmúltbeli bemutatásakor a Hyundai Australia vezérigazgató-helyettese, John Kett reagált a testvérmárka Kia azon terveire is, amely szerint a viszonylag közeli jövőben lelepleznek egy 40 ezer dollár alatti elektromos modellt.
Arra a kérdésre, hogy ez része-e annak a piacnak, amelyet a Hyundai Australia is szeretne az új elektromos járművekkel meghódítani, Kett egyértelműen így válaszolt: „Igen, szeretnénk felfedezni magunknak. Nem hiszem, hogy elég bátor lennék ahhoz, hogy kimondjam, van egy ilyen tervünk, de egyértelműen látom, amiről szó van. Amikor arra a hihetetlen munkára tekintünk, amit az i30-nál végzünk és ha belegondolunk a márkánk és a típusnév erejére, akkor azt gondoljuk, hogy a belsőégésű motoros i30 számára egy bizonyos ponton természetesen véget ér az életpálya, de lesz ott mellette egy elektromos alternatíva. Szóval mi nem fogjuk kimondani azt, amit a Kia, így csak a képzeletükre bizzuk, hogy szeretnénk-e egy szeletet ebből a szegmensből is"
Az Ausztráliában jelenleg i30 szedán néven futó Elantra hibrid változatának 2023 közepére tervezett bevezetésére gondolva Kett hozzátette: „Ez már önmagában is jelzés a jövőbeli szándékainkat illetően. Tudja, alig látjuk a portfóliónkat 2025-ig, 26-ig, 27-ig és 2030-ig vagy azután. Így nem tudunk gyönyörű terveket felvázolni, de minden alkalommal, amikor az üzletmenet továbbfejlődik, ahogy halad előre, egyre világosabbá válik, hogy mi fog történni.”
Amit azonban már biztosan tudni lehet, hogy a jelenlegi i30 2023 végén egy jelentős frissítést kap, a modell kivonul a dél-koreai belföldi piacról, de Európában és más exportpiacokon tovább folytatja pályafutását. Ahogy Kett is megerősítette: „Oké, csak Koreából tűnik el. Mi azonban ezután teljes egészében Európából fogjuk megkapni. Az i30 továbbra is egy belsőégésű motoros jármű lesz a piacunkon, bár azt, hogy meddig, még pontosan nem tudjuk.”
Kent így folytatta: „Tehát a gyártóüzemek változhatnak. Tudják lehet, hogy többet kapunk Európából. De ezen túlmenően nincs szó a modellek időzítéséről. Azt hiszem, olyanok vagyunk, mint bárki más az iparágban. Látjuk a hibridek felé vezető fejlődést és a lehető leghamarabb az elektromos járművekhez eljutás útját. A zéró károsanyag-kibocsátásra törekszünk, és amilyen gyorsan csak lehet, el fogjuk érni."
Forrás: carsguide.com.au