A Hyundai felpörgeti villanyautó-gyártását Indonéziában
A Hyundai Motor legújabb indonéziai összeszerelő üzemében készülő IONIQ 5 modelljét hamarosan helyben gyártott akkumulátorcsomaggal az eddiginél nagyobb darabszámban tudják összeszerelni.
A Hyundai Motor Group 2024 augusztusától Indonéziában készülő elektromos járművei – köztük a zászlóshajó IONIQ 5 – a helyi üzemben összeépített akkumulátorokkal kerülnek felszerelésre, ezzel pedig képes lesz felpörgeti a régió villanyautó-termelését, amivel jelentős adókedvezményekre lesz jogosult az elektromos járművek terén.
„A Hyundai Energy Indonesia várhatóan 2024 júliusától gyárt akkumulátorcsomagokat a Hyundai Motor Group és az LG Energy Solution közös akkumulátorgyártó üzeme által gyártott cellák felhasználásával. Egy hónappal később ezek az akkucsomagok az Indonéziában gyártott elektromos járművekbe kerülnek” – mondta Young-tack Lee, a Hyundai Motor Group ASEAN-központjának elnöke az Indonézia és Korea közötti kapcsolatok 50 éves évfordulójáról rendezett üzleti fórumon tartott panelbeszélgetésen.
Az esemény házigazdája a The Korea Herald, az Indonéz Nagykövetség és a Szöuli Indonéz Befektetési Ösztönzési Központ volt. A Hyundai Energy Indonesia a Hyundai Motor Group és az autóalkatrészgyártó Hyundai Mobis leányvállalatának akkumulátorcsomag-gyártó vegyesvállalata.
Az Indonéziában készülő akkumulátoros elektromos autók gyártása „segíti a Hyundait abban, hogy a régióban megrendelt elektromos járművek több mint 40, sőt akár 60 százalékát helyben tudja legyártani” – tette hozzá Lee. „Lehetővé teszi továbbá, hogy a Hyundai legyen az egyetlen olyan autógyártó, amely ezzel jogosulttá válik adókedvezményekre, beleértve akár a helyi luxusadótól való mentességeket is.”
Az indonéz kormányzat 11 százalékról 1 százalékra csökkenti az általános forgalmi adót, és mentességet biztosít a 15 százalékos luxusadó alól, amennyiben az elektromos járművek gyártási folyamatának több mint 40 százaléka helyben történik. A Hyundai IONIQ 5 és a kínai Wuling Air EV ezzel autónként további 70 millió rúpia (kb. 1,6 mFt) értékű támogatásra jogosult.
Hangsúlyozva a vállalat azon nagyszabású tervét, miszerint Indonéziából kiindulva bővítse exportját Délkelet-Ázsiába, Lee elmondta: „Az ASEAN-országok (például Indonézia) vámmentes exportot biztosítanak, ha egy autógyártó teljesíti a 40 százalékos követelményt. Különösen Thaiföld és Indonézia küzd azért, hogy megszerezze az előnyt az elektromos járművek piacán. Exportálhatunk akár akkumulátorcellákat és akkumulátorcsomagokat is Indonéziából Thaiföldre és ezzel hasznot húzhatunk Thaiföld kormányzatának villanyautó-ösztönzőiből is.”
Összesen mintegy 1,1 milliárd dolláros befektetéssel a Hyundai Motor Group és az LG Energy Solution korábban HLI Green Power néven közös vállalatot hozott létre. Ez a vegyesvállalat akkumulátorcella-gyártó üzemet tervez létrehozni az indonéziai Karawangban, a Hyundai indonéz gyára mellett. Az üzem a tervek szerint 2024 áprilisában kezdi meg a kereskedelmi termelést, éves termelési kapacitása pedig az előrejelzések szerint 10 gigawattóra lesz.
A Gabungan Industri Kendaraan Bermotor Indonesia szerint a Hyundai indonéziai kereskedelmi üzletága a január-júniusi időszakban összesen 18 208 autót adott el, ami 93,1 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ebből az IONIQ 5 értékesítési eredménye több mint 3 500 darab volt, így a márka piaci részesedése 3,6 százalékra nőtt. Az indonéz kormányzat ösztönzőinek hatására az autógyártó májustól több mint 1 000 darabra növelte havi célzott gyártási mennyiségét.
Forrás: koreaherald.com