A Kia megfontolja villanyautó-árainak csökkentését
Az autógyártó pénzügyi vezérigazgató-helyettesének nemrégiben tett nyilatkozata szerint a Kia fontolóra veszi tisztán elektromos járművei árának csökkentését annak érdekében, hogy a növekvő piacok közepette felvehesse a versenyt a globális villanyautó-gyártókkal szemben.
Iparági források szerint a globális autógyártók, köztük a Hyundai Motor Group helyzetét is nehezítő villanyautó-árversenyt a világ vezető elektromos járműgyártó cége, a Tesla indította el tavaly év végén. 2022 vége óta a Tesla többször is csökkentette árait a főbb piacokon, például az Egyesült Államokban és Kínában. Májustól a vállalat több mint 1 300 dolláros kedvezményt kínál a Model 3 típusára az Egyesült Államokban. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója is kifejezte készségét, hogy a járműgyártás növelése érdekében egyelőre árrést áldozzon fel.
Ennek eredményeként számos autógyártó cég, amely korábban ragaszkodott stratégiájához, most követi a példáját. A Ford Motor 17 százalékkal (9 979 dollár) csökkentette az F-150 Lightning elektromos kisteherautója alapmodelljének árát, amelyet korábban 59 974 dollárért árusítottak. A Ford emellett mintegy 8 százalékkal csökkentette a Mustang Mach-E elektromos crossoverének árát is. Noha az iparágban úgy látják, a Ford döntése hasznos az eladások bővítése érdekében, fennáll annak lehetősége, hogy közben a nyereségesség romlik, ami folyamatos veszteségekhez vezet az elektromos járművek üzletágában. A General Motors emellett 439 700 jüanról 379 700 jüanra csökkentette a Cadillac EV Lyriq kínai kikiáltási árát, ami 14 százalékos csökkenést jelent. A német Volkswagen AG autógyártó úgy döntött, hogy 8-27 százalékkal csökkenti az ID. sorozat árait Kínában.
„Mostantól kezdve a rendkívül versengővé és bizonyos értelemben abnormálissá is vált elektromos járművek piacával kapcsolatban az a fontos szempont, hogy nagyobb súlyt kell helyeznünk piaci részesedésünk megszerzésére, mint a jövedelmezőségre" – mondta Woo-jeong Joo, a Kia pénzügyi ügyvezető alelnöke, miközben egy konferenciahívás alkalmával ismertette a vállalat második negyedéves eredményeit. „Ha szükséges, lehet, hogy engedjük az árak csökkentését. Belső körökben fontolgatjuk az árcsökkentés mértékét és azt, hogyan járjunk el.”
Joo kifejtette, hogy a Kia az elektromos járművek árát csökkentő versenytársakkal szemben tett intézkedései a jövő évtől kezdődően lesznek szemmel láthatóak és a tervek szerint új villanyautók megjelenéséhez kapcsolódnak majd. Az EV6, kompakt crossover és az EV9, három üléssoros nagy hobbiterepjáró bemutatását követően a Kia villanyautó-palettája várhatóan 15 modellből fog állni 2027-re.
„A legfontosabb most az, hogy a nyersköltségekben és a termékdifferenciálásban a technológián alapuló versenyképességet elvonjuk” – mondta. „Az EV9 és az EV5 idei megjelentetésével erősségünk abban rejlik, hogy jövőre egy C-szegmensű hobbiterepjárót és egy limuzint is piacra dobunk, amivel létrehozzunk teljes típusválasztékunkat. Így versenyelőnyünk lesz a többi márkával szemben, akiknek csupán néhány modellel kell szembenézniük az árversenyben.”
A Kia, a Hyundai Motor leányvállalata korábban bejelentette, hogy az autógyártó a folyamatos keresletnek, a gyártás normalizálásán alapuló kínálatbővülésnek és a javuló profitstruktúrának köszönhetően rekord bevételt, üzemi eredményt és üzemi haszonkulcsot ért el a második negyedévben. A vállalat szerint a Kia bevétele idén áprilistól júniusig elérte a 20,5 milliárd dollárt, ami 20 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az autógyártó üzemi nyeresége 2,66 milliárd dollár volt, ami pedig 52,3 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest, miközben 13 százalékos üzemi haszonkulcsot könyvelhetett el.
Ami a második félévi előrejelzést illeti, a Kia képviselői elmondták, a nemzetközi szinten elhúzódó feszültségből adódó bizonytalanságok, valamint a magas kamatlábak és magas árak trendjei ellenére továbbra is a profitbővítést fogják szorgalmazni a megnövekedett kínálaton és értékesítésen alapuló eladások erősítésével, valamint a nagy profitot termelő járművek köré összpontosuló értékesítési összetétel javítása révén.
A Kia bejelentette, hogy a negyedik negyedévben megkezdi az EV9 értékesítését az Egyesült Államokban és az európai régiókban is, valamint hozzátették, hogy az EV6 és az EV5 modellek még idén piacra kerülnek Kínában. Mivel az autógyártó az idei első félévi eredményével felülmúlta a piaci várakozásokat, a vállalat megemelte éves eredményre vonatkozó előrejelzéseit is.
Forrás: koreaherald.com, pulsenews.co.kr/