A Hyundai elnöke Indiában ellenőrizte a vállalat közép- és hosszútávú stratégiáját

A Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke, Euisun Chung Indiába nemrég látogatott azért, hogy áttekintse a vállalat stratégiáját, amely megalapozza a jövőbeli növekedést és alátámasztja annak vezető szerepét az indiai piacon.

Chung ügyvezető elnök augusztus elején meglátogatta az indiai Hyderabadban található Hyundai Motor India Engineering (HMIE) kutatás-fejlesztési központját, valamint a chennai autógyárakat, valamint megvitatta a helyi tisztségviselőkkel az autógyártó közép- és hosszú távú növekedési stratégiáját. 

India ugyanis a világ egyik legígéretesebb autóipari piaca a világ legnagyobb lakosságával, ahol tavaly 4,76 millió új járművet adtak el Kína és az Egyesült Államok mögött. Az ország az elektromos járművek gyártásának és értékesítésének is egyre fontosabb központjává válik. Az indiai kormányzat erős villamosítási politikát folytat azzal a céllal, hogy 2030-ra az elektromos járművek eladását a teljes járműeladás 30 százalékára növelje.

Chung elnök indiai látogatása magában foglalta India mint jövőbeli mobilitási csomópont stratégiai fontosságának áttekintését is. Ezt szem előtt tartva, az elektromos járművek terén az új vezetői pozícióra való felkészülésről is szó esett, figyelembe véve, hogy az ország az elkövetkező években a versenyképes elektromos járművek egyik legfontosabb piactere lesz.

A HMIE fejlesztéseivel fontos szerepet játszik az eladások növelésében az indiai piacon, valamint szorosan együttműködik a Hyundai-Kia Namyang koreai fejlesztőközponttal is az indiai piacra szabott járművek fejlesztése érdekében. A helyi kutatás-fejlesztési képességek megerősítése mellett a HMIE a jövőbeli mobilitási kutatások központjaként is kibővíti szerepét, beleértve a villamosítást, az autonóm vezetést és a hangfelismerő technológia fejlesztését a helyi indiai nyelvjárásokban. Ennek érdekében tavaly egy új helyi tesztlétesítmény építése is megkezdődött.

Chung elnök kihangsúlyozta, hogy az első belépő pozíció megszerzéséhez kulcsfontosságú, hogy olyan termékeket mutassanak be időben, amelyek felülmúlják az ügyfelek elvárásait, amelynek a HMIE a csoport növekedésének hajtóereje kell legyen az indiai piacon.

Chung elnök ellátogatott a Hyundai Motor India Chennai-ban található gyártóüzemébe, ahol megvitatta a tisztségviselőkkel a termelés és értékesítés közép- és hosszútávú fejlesztési terveit. Elsősorban az autóipari értéklánc átszervezését tartotta fontosnak, Indiára összpontosítva.

Az indiai piac és vásárlóinak szisztematikus elemzésével a Hyundai Motor mennyiségi növekedést kíván elérni azáltal, hogy megerősíti vezető szerepét a hobbiterepjárók területén, illetve bővíti az elektromos autók kínálatát, valamint ügyfélközpontú tevékenységek és társadalmi hozzájárulások révén a legmegbízhatóbb márkává váljon Indiában. A Hyundai csoport különféle társadalmi felelősségvállalási tevékenységeket is végzett az erdővédelem területén, az oktatási szakadék áthidalásáért és a közlekedésbiztonság javításáért.

Ezen túlmenően a Hyundai csoport egy optimális gyártási rendszert is kiépít a járműgyártás közép- és hosszútávú hatékony támogatására és fenntartható elektromos járművek ökoszisztémát hoz létre, hogy vezető villamosítási márkaként ösztönözze a növekedést. Az indiai autópiac növekedését várhatóan a szabadidőautók és az elektromos járművek fogják mozgatni. Az ország várhatóan 5 millió darabos járműeladásából 2030-ra a hobbiterepjárók 48 százalékot, míg az elektromos járművek 1 millió darabot fognak kitenni.

A Hyundai Motor továbbra is az indiai piacra specializálódott crossover és hobbiterepjáró-modelleket kíván bemutatni, köztük a júliusban debütált kompakt EXTER modellt. A Hyundai Motor 2032-ig öt villanyautót fog bevezetni, míg a vállalat értékesítési hálózatának jelentős kihasználásával 2027-re 439-re bővíti az elektromos autók töltőállomásainak számát.

Eközben a Kia vállalat azt tervezi, hogy prémium imázsa és technológiai versenyképessége alapján határozottan megcélozza az indiai elektromos járművek piacát, építve az olyan SUV-ok népszerűségére, mint a Seltos és a Sonet. A Kia első lépésként 2025-től a helyi piacra optimalizált kisméretű elektromos járműveket fog készíteni, majd fokozatosan kínál majd különféle EV-modelleket és célalapra épített járműveket (PBV). A vállalat szintén tervezi az elektromos járművek töltési infrastruktúrájának fejlesztését. A „Kia 2.0 Stratégia” révén a vállalat az idei első félévi 6,7 százalékról a következő években 10 százalékra kívánja növelni piaci részesedését Indiában. A Kia azt is tervezi, hogy bővíti járműkínálatát, és a jelenlegi 300-ról több mint kétszeresére növeli értékesítési hálózatát.

A Hyundai Motor Group mára szilárdan India 2. számú autógyártó vállalata. A tavalyi, 807 067 darabos rekordértékesítést követően a vállalat idén júliusig 502 821 darabot adott el, ami 8,8 százalékos növekedés éves szinten. Az idei eladási cél 873 ezer darab, 8,2 százalékkal több, mint tavaly.

Az elektromos járművek eladásai, beleértve a CKD előre összeállított egységekből összeépített autókat is, 1 181 darabjával csaknem megduplázódott az egy évvel korábbihoz képest. A jövőben a Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy indiai gyárakban tömegesen gyártanak elektromos járműveket azért, hogy jelentősen megnöveljék az elektromos járművek eladási darabszámát az országban.

Az indiai üzemek termelése is nőtt. Az összesített termelés idén júliusig 630 230 darab volt, 8,7 százalékkal több, mint a tavalyi 580 049 darab. A Hyundai Motor ennek megfelelően bővítette gyártási kapacitását. Az új fényezőműhely és a további befektetések révén a vállalat 824 ezer darabot tudott legyártani, ami 54 ezer darabos növekedést jelent a 770 ezer darabhoz képest.

Chung a Hyundai csoport gyártási és fejlesztési létesítményei mellett az állam kormányának központjában megbeszéléseket folytatott Tamil Nadu főminiszterével, M.K. Stalinnal. A találkozó során megvitatták az indiai autóipari piac fejlesztésére vonatkozó stratégiákat és megvitatták a Hyundai csoport indiai tevékenységeinek együttműködési lehetőségeit.

A találkozón jelen volt T.R.B. Rajaa, Tamil Nadu kormányának ipari, befektetésösztönzési és kereskedelmi minisztere, valamint a Hyundai Motor Group kulcsfontosságú tisztviselői, köztük Jae-hoon Chang, a Hyundai Motor elnök-vezérigazgatója, Yong Wha Kim, elnök és technológiai igazgató, a Hyundai Motor Group műszaki igazgatója, Unsoo Kim ügyvezető alelnök és a Hyundai Motor India, Közel-Kelet és Afrika stratégiai régiójának vezetője.

Chung a megbeszélés során köszönetét fejezte ki a főminiszternek a Tamil Nadu állam kormánya által a chennai Hyundai-gyáraknak nyújtott támogatásért. Ezenkívül betekintést nyújtott a Hyundai közép- és hosszú távú üzleti stratégiáiba. A Hyundai vezetői részletezték a személyre szabott szociális hozzájárulási kezdeményezések iránti elkötelezettségüket Tamil Naduban, és hangsúlyozták folyamatos erőfeszítéseiket Indiában. Mindkét fél egyetértett azzal a közös meggyőződéssel, hogy a vállalatok és a kormányzati szervek közötti élénk együttműködés elengedhetetlen az elektromos járművek ökoszisztémájának sikeres létrehozásához.

Idén májusban a Hyundai Motor Group és Tamil Nadu egy közös szándéknyilatkozatot kötött, amelyben kötelezettséget vállaltak arra, hogy a következő évtizedben 200 milliárd rúpia (kb. 844 milliárd Ft) befektetést hajtanak végre az elektromos járművek ökoszisztémájának megerősítésére és a termelési létesítmények modernizálására. Ezen ökoszisztéma kiépítése érdekében a felvázolt tervek magukban foglalják egy villanyautó akkumulátorcsomag-összeszerelő üzem létrehozását, az elektromos járművek választékának bővítését, valamint Tamil Nadu-szerte kulcsfontosságú helyeken száz nagyteljesítményű töltőállomás telepítését.

Forrás: hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését