Jövőre érkeznek a Kia EV3 és EV4 villanyautói
A KIA 2027-ig összesen 16 tisztán elektromos modellt kíván bevezetni, ezért a dél-koreai autógyártó az EV5 piacra dobása után felgyorsítja az EV4 kompakt crossover, valamint az annál kisebb, leginkább Forte/K3 méretű EV3 limuzin fejlesztését is
A két modell közül a legérdekesebb a kisebb, gyári „CT1” kódnéven ismert jármű, amely egyike lesz azon legalább két darabból álló limuzinkínálatnak, amelyek a Kia stratégiája szerint tisztán elektromos hajtásláncot kapnak. Az egyikről korábban már kiszivárgott néhány információ, amelyek szerint a „GT1” egy nagyobb, nagyteljesítményű Stinger-utód lehet, míg a másik a korábban szintén már meglebegtetett Forte/K3 méretű kompakt limuzin lehet.
Kia K3 |
A dél-koreai média már korábban is megemlítette, hogy a Kia stratégiai ütemtervében egy „CT1” kódjelű modell bevezetése is szerepel. A Kia EV3 villanylimuzint várhatóan globális modellként tervezik és leginkább a Toyota BZ-3 szedánja ellen küldenék a csatasorba. Az új Kia elektromos kompakt limuzinja várhatóan még a Hyundai Motor Group jelenlegi E-GMP platformját fogja hasznosítani a sokkal fejlettebb és modernebb eM platform helyett, amelyet várhatóan a nagyobb és prémiumkategóriás járművek alá terveztek.
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes félhományos fotóval rendelkezünk, azonban amennyiben azt a tervek szerint már jövőre be kívánják mutatni, abban az esetben az első prototípusok még az év vége előtt megjelenhetnek a közutakon. Nem úgy a Kia új EV4 kompakt crossoveréről, amelynek első tesztpéldányai nemrég már Európa útjain is megjelentek.
A Kia EV4 modellről az álcázás alatt is jól látszik, hogy formai megoldásait leginkább a nagyobb EV9 modellről örökli. Az is látszik, hogy a lefotózott példány egy szériaközeli tesztjármű lehet, amely mintha az EV9-hez nagyon hasonló, hosszúkás, függőleges végleges lámpatesteit, illetve különleges, háromszög-alakú könnyűfém felniket is visel. Az autó – ahogy neve is sugallja – megjelenése után a nemrég bemutatott EV5 szabadidőjármű alá kerül pozícionálásra, várhatóan annál kedvezőbb árcédulával.
A kedvezőbb árazás érdekében a pletykák szerint a Kia EV4 a 800 voltos helyett várhatóan a hagyományos 400 voltos rendszert kapja meg, míg a nagyobb EV5 Kínában 400, más piacokon várhatóan 800 voltos rendszert kaphat. Az EV4 esetében az is talány, hogy a mérnökök maradtak az E-GMP platformnál, vagy már az új „eM” padlólemezt alkalmazták. Mivel azonban a Seltos méretű EV4 modellt költséghatékony elektromos autónak szánják, inkább az E-GMP az esélyesebb, 400 voltos rendszerrel és LFP akkumulátorokkal.
A Kia már megkezdte a termelés felkészítését az új villanyautó-generációk fogadására, így az AutoLand Gwangju gyárában, annak is a 2-es üzemében hatalmas fejlesztések zajlanak jelenleg. A Kia 2023. június 1-jén teljesen leállította a gyárat azért, hogy egy dedikált villanyautó-üzemmé alakuljon át, amely folyamat miatt a gyártósorok egészen 2023 december 31-ig állva maradnak. A 2-es üzem volt a Rio, egy már megszűnt modell otthona. A frissített üzem várhatóan 2024 júniusára készen áll a két új tisztán elektromos modell, a KIA EV4 (SV1) és a már említett KIA EV3 gyártására.
Forrás: thekoreacarblog.com