Üzemanyagcellás kisteherautót mutatott be a Hyundai
A Hyundai Motor a Hannoveri Haszonjármű Kiállításon állította
ki a H350 kisteherautójának üzemanyagcellás tanulmányát, amellyel a vállalat a
hidrogén üzemanyagban rejlő lehetőségeket igyekszik bemutatni.
A jövő kishaszon-járműveként a Hyundai H350 Fuel Cell
Concept megmutatja, hogy a vállalat forradalmi üzemanyagcellás technológiáját
nemcsak személyautókban, de kisteherautókban is hasznosítani lehet. A
hagyományos elektromos járművek órákig eltartó feltöltésével ellentétben a H350 175
literes hidrogéntartályának felöltése mindössze 4 percet vesz igénybe, vagyis
hasonlóan gyorsan feltankolható, mint egy hagyományos benzines vagy
dízelmotoros haszonjárművet. A H350 Fuel Cell Concept egy ilyen feltöltéssel
akár 422 kilométer megtételére is alkalmas, miközben a kipufogóból mindössze vízpárát
távozik.
A hajtásláncot ráadásul úgy alakították ki, hogy az
semmilyen mértékben nem befolyásolja a H350 hasznos rakterületét, így a
tengelytávtól függően a H350 továbbra is 10,5 m³ vagy 12,9 m³ teret nyújt,
amely alkalmas öt Euro raklap, vagy akár 14 személy kényelmes szállítására.
Az üzemanyagcellás technológia szinte hangtalan működése
nemcsak az utastér, de a környezet zajterhelésének csökkentéséhez is
hozzájárul, így a tanulmány akár éjszakai szállításokra is kiválóan alkalmas a
nagyvárosokban. A H350 Fuel Cell Concept nemcsak háztól házig szállításra és
városi feladatokra lenne felhasználható, de a fejlett technikája révén akár hosszabb
távú küldetésekre is remekül felhasználható volna.
Az üzemanyagcellás hajtáslánc az ix35-ből került átépítésre,
így az elektromotor teljesítménye 136 lóerő, amellyel az autó akár 150 km/órás
végsebességre is képes lehet – ez hasonló érték, mint a H350 belsőégésű
motorral felszerelt változata, ám a közel csendes üzem miatt sokkal kevesebb
zajt kelt, mint a hagyományos modellek.
A H350 üzemanyagcellás hajtáslánca a hidrogén
üzemanyagtankból, az üzemanyagcellából, a magasfeszültségű akkucsomagból, az
inverterből és az elektromos motorból áll. A 700 baros magas nyomáson tárolt
hidrogén a két tengely között, a raktér padlója alatt helyezkedik el és 7,05 kg
sűrített hidrogént képes befogadni. Ezeket az üzemanyagcella protonokká és
elektronokká bontja szét, így jön létre az elektromosság, amelyet a jármű a 24
kW-os lítium-polimer akkumulátor tárol el. Az inverter feladata ezen
elektromosság váltóárammá alakítása, amely az elektromos motort mozgatja.
Az üzemanyagcellás tanulmány mellett a Hyundai bemutatta a szériagyártású
H350 kishaszon-járműcsaládjának továbbfejlesztett változatát is. Az új
modellévre átdolgozták a 2,5 literes Euro-6-os CRDi motorpalettát, amely többek
között a változó vezérlésű olajpumpának köszönhetően a korábbinál 4,4
százalékkal kevesebbet fogyaszt. A H350 modell forgalmazását a kezdeti kilenc
európai ország után további öttel – köztük Magyarországgal is – bővítették, így
2017-től már több mint 500 helyen kapható a H350 Európában.
Forrás: hyundai.news
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!