Üzemanyagcellás kisteherautót mutatott be a Hyundai


A Hyundai Motor a Hannoveri Haszonjármű Kiállításon állította ki a H350 kisteherautójának üzemanyagcellás tanulmányát, amellyel a vállalat a hidrogén üzemanyagban rejlő lehetőségeket igyekszik bemutatni.

A jövő kishaszon-járműveként a Hyundai H350 Fuel Cell Concept megmutatja, hogy a vállalat forradalmi üzemanyagcellás technológiáját nemcsak személyautókban, de kisteherautókban is hasznosítani lehet. A hagyományos elektromos járművek órákig eltartó feltöltésével ellentétben a H350 175 literes hidrogéntartályának felöltése mindössze 4 percet vesz igénybe, vagyis hasonlóan gyorsan feltankolható, mint egy hagyományos benzines vagy dízelmotoros haszonjárművet. A H350 Fuel Cell Concept egy ilyen feltöltéssel akár 422 kilométer megtételére is alkalmas, miközben a kipufogóból mindössze vízpárát távozik.     


A hajtásláncot ráadásul úgy alakították ki, hogy az semmilyen mértékben nem befolyásolja a H350 hasznos rakterületét, így a tengelytávtól függően a H350 továbbra is 10,5 m³ vagy 12,9 m³ teret nyújt, amely alkalmas öt Euro raklap, vagy akár 14 személy kényelmes szállítására.  


Az üzemanyagcellás technológia szinte hangtalan működése nemcsak az utastér, de a környezet zajterhelésének csökkentéséhez is hozzájárul, így a tanulmány akár éjszakai szállításokra is kiválóan alkalmas a nagyvárosokban. A H350 Fuel Cell Concept nemcsak háztól házig szállításra és városi feladatokra lenne felhasználható, de a fejlett technikája révén akár hosszabb távú küldetésekre is remekül felhasználható volna.  


Az üzemanyagcellás hajtáslánc az ix35-ből került átépítésre, így az elektromotor teljesítménye 136 lóerő, amellyel az autó akár 150 km/órás végsebességre is képes lehet – ez hasonló érték, mint a H350 belsőégésű motorral felszerelt változata, ám a közel csendes üzem miatt sokkal kevesebb zajt kelt, mint a hagyományos modellek.  


A H350 üzemanyagcellás hajtáslánca a hidrogén üzemanyagtankból, az üzemanyagcellából, a magasfeszültségű akkucsomagból, az inverterből és az elektromos motorból áll. A 700 baros magas nyomáson tárolt hidrogén a két tengely között, a raktér padlója alatt helyezkedik el és 7,05 kg sűrített hidrogént képes befogadni. Ezeket az üzemanyagcella protonokká és elektronokká bontja szét, így jön létre az elektromosság, amelyet a jármű a 24 kW-os lítium-polimer akkumulátor tárol el. Az inverter feladata ezen elektromosság váltóárammá alakítása, amely az elektromos motort mozgatja.   


Az üzemanyagcellás tanulmány mellett a Hyundai bemutatta a szériagyártású H350 kishaszon-járműcsaládjának továbbfejlesztett változatát is. Az új modellévre átdolgozták a 2,5 literes Euro-6-os CRDi motorpalettát, amely többek között a változó vezérlésű olajpumpának köszönhetően a korábbinál 4,4 százalékkal kevesebbet fogyaszt. A H350 modell forgalmazását a kezdeti kilenc európai ország után további öttel – köztük Magyarországgal is – bővítették, így 2017-től már több mint 500 helyen kapható a H350 Európában.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését