Megérkezett a Hyundai i30 harmadik generációja
A Hyundai Motor Europe offenbachi központjában bemutatták az új i30-at, amely a márka európai kínálatának legfontosabb modelljeként megőrizte elődei értékeit, technológiája pedig egyértelműen a legmodernebb szinten áll.
Az utolsó csavarig megújult a Hyundai i30 vadonatúj
generációja, amely öt év után váltja le a jelenleg futó modellt. A koreai márka
szerint az új generáció mindenki számára tökéletes választást jelent, legyen az
egyedülálló vagy családos, fiatal vagy épp idősebb. Az i30 azok számára
készült, akik a vonzó megjelenés mellett olyan gazdaságos, de egyúttal
dinamikus autót keresnek, amely átfogó biztonsági csomagot is kínál.
„Odafigyeltünk vásárlóink igényeire, újragondoltuk
kínálatunkat azért, hogy mindenki számára megfelelő autót hozzunk létre” –
mondja Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingvezetője. „Az új
generációs i30 a Hyundai európai DNS-ét hordozza: könnyed, vonzó megjelenés,
innovatív technológiával és remek vezethetőséggel. A modern infotainment és
csatlakozási rendszereivel minden olyan felszereltséggel el van látva, amelyet digitális
korunk vásárlói elvárnak.”
Mivel a Hyundai vásárlók között Európában a formaterv
elsőszámú választási szemponttá vált, az új generációs i30 a márka
formanyelvének továbbfejlesztésével született meg, ahol precíz és feszes
vonalak, kifinomult felületek és formák időtlen és magabiztos megjelenést adnak
az autónak.
A 4 340 mm hosszú, 1 795 mm széles és változatlanul 2 650 mm-es tengelytávval rendelkező új Hyundai i30 tervezői sokat finomítottak az előző
nemzedék hangsúlyozottan íves és ezzel együtt látványos formavilágán. Az első
hűtőmaszk jóval nagyobb és jellegzetesebbé vált, amelyet tovább fokoz a
krómozott keretezés. A fényszórókat szűkebbre szabták, amelyek alatt egy
kiegészítő légterelővel egybeépített szinte függőleges LED nappali menetfény
világít, míg ezek alsó szegletében a ködlámpák alig észrevehető pontokká
zsugorodtak.
Az i30 oldalról egészen más képet mutat, mint elődje, az
újról eltűnt a karakteres első sárvédőív domborítás, amely felfelé haladt végig
az előd teljes karosszériáján. Helyette az oldalajtók alsó részén alakítottak
ki némi hangsúlyosabb felületet, de a legnagyobb eltérés a tetővonal, amely
jóval hátrébb ér véget és így a hátsó ajtó jóval meredekebb, mint korábban. A
kompakt Hyundai szögletesebb lámpatesteivel, feljebb pozicionált
ködzárófényeivel hátulról is újat mutat.
„Tervezőinket az a szenvedély és lelkesedés vezette, amely
büszkévé és örömtelivé teszi a Hyundai tulajdonosokat, ha autójukra tekintenek”
– mondja Peter Schreyer, a Hyundai Motor formatervezési elnöke. Ez látható és
érezhető az új generációs i30 esetében is – ez egy büszke kijelentés. Az új generációs
Hyundai i30-on mutatjuk be újonnan fejlesztett első hűtőmaszkunkat: mi ezt
ívelő maszknak hívjuk és ez a Hyundai új identitását jeleníti meg.”
A Hyundai Motor Europe németországi fejlesztőközpontjának
mérnökei Európa közútjain és a híres Nürgurgring versenypályán folytatott
tesztprogramja révén jelentős mértékben tudták fejleszteni az új i30 vezetési
dinamizmusát. A rendkívül merev és könnyű karosszéria 53 százaléka nagy
szakítószilárdságú acélból áll, amely kiváló futáskultúrát és kezelhetőséget,
10 százalékkal közvetlenebb kormányozhatóságot eredményezett, így a vezető anélkül
élvezheti az autó dinamikus vezethetőségét, hogy le kelljen mondani a magas
szintű kényelemről.
Az új i30 motorkínálatában az elődből ismert
és jól bevált benzines és dízel erőforrások mellett a modern turbófeltöltős
motorok is megtalálhatóak. Az alapot jelentő 1,4-es, 100 lóerős szívómotor mellett egy 120
lóerős 1,0 T-GDI és egy 140 lóerős 1,4 T-GDI képezi a benzines kínálatot, míg a
dízelmotorok kedvelői immár háromféle (95, 110 és 136 lóerős) teljesítményszintű
1,6 literes CRDi motorból válogathatnak. Dél-Koreában az új i30 kétféle motorral, az 1,4-es T-GDI mellett egy 1,6-os T-GDI erőforrással is rendelhető lesz,
amelynek teljesítményét 204 lóerőre emelték. A hatfokozatú kézi váltó alapáron jár, de a legtöbb erőforráshoz a hétfokozatú duplakuplungos DCT automata is elérhető lesz.
Az új i30 belső tere is teljes mértékben átalakult és igazodott a modern kor igényeihez. Ennek legnyilvánvalóbb példájaként a középkonzol tetejére nagy érintőképernyő költözött, amely a navigáció mellett az Apple CarPlay, illetve az Android Auto alkalmazások révén képes a vezető akár vezeték nélkül tölthető okostelefonját az autó rendszerébe integrálni és azok funkcióit a központi kijelzőn megjeleníteni és kezelni. Az i30 tulajdonosa újra sportos, háromküllős kormányt forgathat, amely mögött a nagyobb Tucsonból ismerős műszeregységet helyeztek el.
Az új generációs Hyundai i30 biztonsági szintje a
konkurensek szintjére ért fel és olyan tételeket tartalmaz, mint az automatikus
vészfékrendszer, a távolságtartó sebességszabályzó, sávtartó rendszer, a Hyundai márkánál elsőként itt kínált fáradtságérzékelő és holttérfigyelő rendszer, amelyek a biztonság mellett
növelik az új i30 kényelmét is.
Az új generációs i30 nemcsak egyetlen modell, hanem –
elődeihez hasonlóan - egy teljes modellcsalád lesz, amelyek időtlen és
kiegyensúlyozott formatervet viselnek. Az ötajtós után jövő év elején
mutatkozik be a kombiváltozat, az i20-hoz hasonlóan lesz egy egyedi kupéváltozat, de az új generáció lesz az első olyan Hyundai,
amelyből 2017-ben nagyteljesítményű N sportváltozat is készül majd.
A Hyundai Motor európai fejlesztőközpontjában,
Rüsselsheimben megálmodott, a Nürburgringen tökéletesre fejlesztett és a
csehországi Nosovicében gyártásra kerülő harmadik generációs i30 a Hyundai
Motor elmúlt 25 év alatt felépített európai infrastruktúrájára épít. Az új
i30-cal a Hyundai célja az előző két generáció sikereinek folytatása, amelyből
2008. óta több mint 800 ezer példány kelt el a kontinensen.
"Az új generációs i30 a Hyundai legfontosabb európai
modellje, amelynek segítségével a vállalat az első számú ázsiai autógyártóvá
válhat.” – mondja Thomas Schmid, a Hyundai Motor Europe alelnöke. „Az új
generációs i30 modellünkkel szeretnénk sikertörténetünket folytatni és a
jövőben is organikus fejlődést elérni.”
Forrás: globalpr.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!