PÁRIZS 2016: Versenytanulmány vetíti előre a Hyundai i30 sportváltozatát
A Hyundai Motor az idei Párizsi Autószalonon bemutatta
legújabb nagyteljesítményű N tanulmányát, amely a jövőre bemutatkozó új i30 N
sportmodell előfutárának is tekinthető.
A Hyundai a korábbi N szériás tanulmányok, az N 2025 Gran
Turismo, az RM15 és RM16 versenykoncepciók után a most bemutatkozó RN30
modellel újra közelebb került a sportos szériamodellekhez. Az új
generációs i30 modellre épülve az RN30 fejlesztését a WRC-ben egy i20 modellel
részt vevő Hyundai Motorsport, a Hyundai Motor Europe fejlesztőközpontja és a
Hyundai Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlege közösen végezte azért, hogy
az autó a versenypályákon a legtökéletesebb élményt nyújtsa.
Az RN30 tanulmány vonalaiban összetéveszthetetlenül
visszaköszön a legújabb i30 modell sziluettje, ám a stabilitást javító 84
milliméterrel alacsonyabb és 30 milliméterrel szélesebb kiállású versenyautó
aerodinamikai kiegészítőivel, légterelőivel, sárvédő-szélesítéseivel és
hatalmas, 19 colos felnijeivel teljesen egyedivé teszi a karosszériát.
Az autó orrán díszeleg a Hyundai új ívelt hatszögletű
hűtőmaszkja, amely a modern fényszórókkal, a jellegzetes nappali
menetfényekkel, valamint a leszorítóerőt növelő sportos kiképzésű első
lökhárítónak és sárvédőíveknek köszönhetően erős, agresszív megjelenést
kölcsönöznek az RN30-nak
A nagy sebességnél képződő légáramlást leszorító hatalmas
hátsó szárny szintén az RN30 jellegzetes megkülönböztető eleme, amely
mellett a tető középvonalára helyezett fordított uszony is a légellenállás
kihasználására szolgál. Hátul hatalmas diffúzor teszi teljessé a megjelenést,
amely mellett kettős fehér kerámia kipufogók teszik teljessé az autó
megjelenését.
A belső tér kialakításában a fejlesztők szorosan
együttműködtek a Hyundai Motorsport mérnökeivel
azért, hogy az RN30 vezetője kizárólag az autóra és az útra tudjon
koncentrálni. Ennek érdekében a kagylóülések körül bukókeretet építettek be, amely
fokozza az autó merevségét és emellett minden oldalról védi a vezető épségét,
aki egy szinte teljesen lecsupaszított műszerfallal néz szembe, így figyelme
szinte teljes egészében az autó irányítására korlátozódhat.
Az RN30 esetében a legfontosabb persze a teljesítmény, amely
az autó látványához méltó. A Hyundai kétliteres, turbófeltöltéses és közvetlen
befecskendezéses benzinmotorjának teljesítményét nagyobb feltöltővel és egyéb
technikai módosítással egészen 380 lóerőre sikerült feltornászni, miközben a
maximális nyomaték eléri a 451 Nm-t. Ekkora erő uralásához azonban már kevés az
elsőkerék-meghajtás, így a tervezők egy összkerékhajtási rendszert és
duplakuplungos automata sebességváltót is fejlesztettek az autóhoz.
„Az RN30 egy erős, nagyteljesítményű autó tanulmányát
testesíti meg, amely dinamikusan, sportosan vezethető” – mondta Albert
Biermann, a Hyundai Motor Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének
vezetője. „A hamarosan érkező első N szériás sportmodellünk előzeteseként az
RN30 a mindenki által könnyedén és élvezetesen vezethető nagyteljesítményű
sportkocsi fejlesztése iránti szenvedélyünk gyümölcse. A fejlesztés során a
motorsportban elért sikereinkre építkező szakmai tudásunkra alapoztunk és arra
a lenyűgöző teljesítményre és kezelhetőségre koncentráltunk, amely a Hyundai jövőbeli
N szériás sportmodelljeinek sajátja lesz.”
A Hyundai i30
alapjaira épülő i30N modell 2017-ben érkezik, amely a koreai márka első azon
kemény sportautói közül, amelyet a vállalat Nagyteljesítményű Járműfejlesztési
Részlege fejleszt és a Hyundai nürburgringi tesztközpontjában és a koreai
Namyang fejlesztési központjában finomítanak. Az N logo a Nürburgring, Namyang
mellett a versenypályák kanyarjait is szimbolizálja.
Forrás: hyundai.news
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!