Megújult a Hyundai i10
A Hyundai felfrissítette legkisebb európai i10 modelljét,
amelynek finomított külső megjelenése mögött fejlett aktív biztonsági és
kapcsolódási technológiáival mutat újat a kategóriában.
A Hyundai i10 már 2013. óta kapható a márka kínálatában, így
modellciklusának felénél a gyártó felfrissítette népszerű városi kisautóját. Az
autó külső megjelenését meghatározza az átalakított hatszögletű hűtőmaszk új,
ívelt alakzata, így az új i10 lesz az első olyan Hyundai az utakon, amely ezt
az új maszkot viselheti. A hűtőrács mellett új a lökhárító, amelybe új típusú, kerek
LED nappali menetfényeket helyeztek az ívelő hűtőmaszk felső sarkaihoz.
Hátul jóval kevésbé észrevehetőek az i10 módosításai, a hátsó
lámpák szinte változatlanok maradtak, a lökhárító viszont fekete betétet kapott,
amelyekbe az első megjelenésre rímelve kör alakú hátsó ködzárófények kerültek.
Oldalról az új i10-et az új formájú 14 colos könnyűfém keréktárcsáiról és átalakított
formájú és méretű oldalsó műanyag védőeleméről lehet a legkönnyebben
felismerni.
A megújult i10 belső terében új anyagokkal találkozhatunk,
amelynél sokkal fontosabb, hogy végre az i10 is 7 colos érintőképernyő
navigációs rendszert kapott, amely a TomTom Live valós idejű közlekedési,
időjárási információk mellett ráadásul az Apple CarPlay, illetve a Android Auto
alkalmazások segítségével képes a felhasználó okostelefonjának funkcióit az autó
központi kijelzőjébe integrálni.
A biztonsági rendszerek tekintetében is sokat fejlődött az
új Hyundai kisautó, amelyhez mostantól elérhető a frontális ütközésre
figyelmeztető rendszer, illetve a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is. Az
első szélvédőbe integrált kamerát használó ütközésfigyelmeztető hanggal és a
műszerfalon megjelenő jelzésével figyelmeztet a veszélyre, míg a sávelhagyásra
figyelmeztető rendszer 60 km/óra feletti sebességnél figyeli az autó előtti
sávokat és még azelőtt hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, mielőtt elhagyná
sávját.
Az i10 kényelmi felszereltsége eddig is túlmutatott
kategóriáján, így továbbra is elérhető az automata légkondicionáló, a fűtött ülések
és kormánykerék, amelyekkel a tágas utastérrel és 252 literes csomagterével az
i10 továbbra is remek ajánlat a kategóriában.
A megújult i10 motorkínálata továbbra is egy egyliteres, 69
és egy 1,25 literes, 86 lóerős benzinmotorból áll, amelyekhez alapáron
ötfokozatú kéziváltó kapcsolódik, de rendelhető négyfokozatú automatával is.
A Hyundai i10 első generációjának 2008-as megjelenése óta a
vállalat egyik legnagyobb sikere, amelyet jól mutat a 2016 júliusáig a típusból
értékesített 670 ezer példány. Ezzel az i10 az elmúlt években kategóriájának
egyik legsikeresebb modelljévé vált. Az eredeti i10-es páratlan ár-érték
arányával gyártásának hét éve alatt félmillió példányban kelt el 2006 és 2014
között. Amikor az új generációs i10 2013-ban megjelent, valódi európai
kisautóvá vált, hiszen az autót a Hyundai Motor Europe német fejlesztőközpontja
készítette és a Hyundai Assan törökországi üzemében gyártják.
A második generációs i10 fiatalos, modern formavilágával,
dinamikus vezethetőségével már jóval feljebb lépett elődjénél, így az új
változatból három év alatt már 220 ezer példány gördülhetett le a
futószalagról. Az új i10 először a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a
nagyközönségnek.
Forrás: hyundaipressoffice.co.uk
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!