Jönnek a Hyundai elektromos autói
Heteken belül megérkezik Magyarországra a Hyundai első elektromos
típuscsaládja, a hibriddel együtt megjelenő elektromos autóra pedig mostantól
állami támogatás is igénybe vehető.
Hamarosan Magyarországon is bemutatkozik a Hyundai
elektromos modelloffenzívájának első eleme, az Ioniq ráadásul egyszerre kétféle
változatban, hibrid és elektromos meghajtással is megvásárolható lesz. Az Ioniq
család harmadik tagjaként beharangozott konnektoros hibridre várhatóan egészen
2017. második feléig várni kell ugyan, ám az egészen biztos, hogy ennek ára az
elektromos változatét is túlszárnyalja majd.
A hazai forgalmazó a kormányzat támogatási rendszerének
bevezetéséhez időzítve nemcsak a két modell érkezését, de azok árlistáját is
nyilvánosságra hozta. Az 1,6 literes, 105 lóerős benzines és 43,5 lóerős
elektromotorral hajtott Ioniq hibrid Comfort alapváltozata a bevezetési akció
keretében 7,7 millió forinttól megvásárolható, de a bevezetés időszakában a
navigációval szerelt modellek ugyanennyiért vihetőek haza. A magasabb Premium
felszereltséggel 8,1 millió az akciós ár és itt is érvényes, hogy a navigációs
csomagért kezdetben nem kérnek pluszpénzt.
Az Ioniq 120 lóerős tisztán elektromos hajtásláncával
felszerelt Electric modelljének Comfort alapváltozata állami támogatás nélkül
ezer Ft. híján 10 millióba kerül, míg a magasabb, Premium szinten 10,4 milliót
kell a pénztárba befizetnünk. Ez azonban az állami támogatással 8,5, illetve
8,9 millió forintra mérséklődik, ami még így is elég soknak hangzik, de az ár
így már jóval közelebb került a hagyományos erőforrásokkal szerelt, hasonlóan
gazdagon felszerelt, automataváltós modellekhez. Ráadásul a 8,5 milliós alapár csak 400 ezerrel magasabb, mint a 8,1 millióba kerülő Ioniq hibrid Premium változata!
A kétféle, Comfort és Premium felszereltségi szinttel
rendelhető Ioniq hibrid és Electric már alapfelszereltségében is szinte minden
igényt kielégít. Többek között szériaként jár a 7 légzsák, sávtartó, vészfékező
rendszer, a kerekenkénti légnyomásfigyelő rendszer, az automata világítás, a
tolatóradar és tolatókamera, a bőrkormány és váltógomb, a kormányról vezérelhető,
5 colos érintőkijelzővel ellátott, digitális csatornák vételére is alkalmas
Prémium audiorendszer, Bluetooth kihangosító, kétzónás automata klíma, 4
elektromos ablakemelő, adaptív sebességtartó és a 4,2 colos Supervision
műszeregység. Amíg a hibrid 15-ös, az
Electric alapból 16 colos alufelniken gördül.
A Premium szinten ehhez xenon fényszórók (Electricnél LED
fényszórók), LED helyzetjelzők és hátsó lámpatestek, krómozott díszlécek és
belső kilincsek, prémium ajtóbetétek, kulcsnélküli rendszer és 7 colos
Supervision műszeregység társul. Mindkét szinten külön rendelni lehet a
holttérfigyelő rendszert, a szükségpótkereket (csak a hibridnél elérhető), az
elektromosan behajló türköket, az esőérzékelős ablaktörlőket, az elektromos
tetőablakot (Electricnél LED belső lámpákkal), az első parkolóradarokat és a
vezeték nélküli telefontöltőt, de a hibrid Premium változatához a 15-ös helyett
külön pénzért lehet 17 colos felniket is
rendelni.
Aki ennyivel sem elégszik meg, az a különböző csomagok közül
válogathatja össze a számára ideális Ioniqot. AComfort és Premium szinten
egyaránt elérhető Téli csomagban első ülésfűtés és fűthető kormánykerék
található, de az Electric Premium szintjén az ülésfűtés szériában jár. A hibridhez
külön pénzért, míg az Electricben szériában járó Navigációs csomag a 8 colos
érintőképernyős, TomTom Life szolgáltatásokkal ellátott navigációt és Infnity
hangrendszert tartalmazza.
Premium szinten a hibridhez választható a Plus
csomag, amiben a Téli csomag mellett elektromosan behajló tükrök, vezeték
nélküli telefontöltő és króm külső kilincsek járnak, ráadásul a készlet erejéig
felár nélkül. A csúcsok csúcsát a Bőr csomag jelenti, amely neve után
bőrkárpitot, elektromos állítású memóriás vezetőülést és elektromosan
behajtható tükröket tartalmaz. Az Electric alapváltozatához most a készlet
erejéig Start csomagban jár a Tél csomag mellett a LED fényszóró és a vezeték
nélküli telefontöltő is.
Ahogyan az összes többi Hyundaira, úgy az Ioniq
modellcsaládra is öt év kilométerkorlát nélküli garanciát vállal a gyártó, míg
a lítium-ion polimer akkumulátorcsomagra 8 év vagy 200 ezer kilométeres
garancia jár.
Forrás: hyundai.hu
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!