Jönnek a Hyundai elektromos autói


Heteken belül megérkezik Magyarországra a Hyundai első elektromos típuscsaládja, a hibriddel együtt megjelenő elektromos autóra pedig mostantól állami támogatás is igénybe vehető.

Hamarosan Magyarországon is bemutatkozik a Hyundai elektromos modelloffenzívájának első eleme, az Ioniq ráadásul egyszerre kétféle változatban, hibrid és elektromos meghajtással is megvásárolható lesz. Az Ioniq család harmadik tagjaként beharangozott konnektoros hibridre várhatóan egészen 2017. második feléig várni kell ugyan, ám az egészen biztos, hogy ennek ára az elektromos változatét is túlszárnyalja majd.


A hazai forgalmazó a kormányzat támogatási rendszerének bevezetéséhez időzítve nemcsak a két modell érkezését, de azok árlistáját is nyilvánosságra hozta. Az 1,6 literes, 105 lóerős benzines és 43,5 lóerős elektromotorral hajtott Ioniq hibrid Comfort alapváltozata a bevezetési akció keretében 7,7 millió forinttól megvásárolható, de a bevezetés időszakában a navigációval szerelt modellek ugyanennyiért vihetőek haza. A magasabb Premium felszereltséggel 8,1 millió az akciós ár és itt is érvényes, hogy a navigációs csomagért kezdetben nem kérnek pluszpénzt.


Az Ioniq 120 lóerős tisztán elektromos hajtásláncával felszerelt Electric modelljének Comfort alapváltozata állami támogatás nélkül ezer Ft. híján 10 millióba kerül, míg a magasabb, Premium szinten 10,4 milliót kell a pénztárba befizetnünk. Ez azonban az állami támogatással 8,5, illetve 8,9 millió forintra mérséklődik, ami még így is elég soknak hangzik, de az ár így már jóval közelebb került a hagyományos erőforrásokkal szerelt, hasonlóan gazdagon felszerelt, automataváltós modellekhez. Ráadásul a 8,5 milliós alapár csak 400 ezerrel magasabb, mint a 8,1 millióba kerülő Ioniq hibrid Premium változata!


A kétféle, Comfort és Premium felszereltségi szinttel rendelhető Ioniq hibrid és Electric már alapfelszereltségében is szinte minden igényt kielégít. Többek között szériaként jár a 7 légzsák, sávtartó, vészfékező rendszer, a kerekenkénti légnyomásfigyelő rendszer, az automata világítás, a tolatóradar és tolatókamera, a bőrkormány és váltógomb, a kormányról vezérelhető, 5 colos érintőkijelzővel ellátott, digitális csatornák vételére is alkalmas Prémium audiorendszer, Bluetooth kihangosító, kétzónás automata klíma, 4 elektromos ablakemelő, adaptív sebességtartó és a 4,2 colos Supervision műszeregység.  Amíg a hibrid 15-ös, az Electric alapból 16 colos alufelniken gördül.


A Premium szinten ehhez xenon fényszórók (Electricnél LED fényszórók), LED helyzetjelzők és hátsó lámpatestek, krómozott díszlécek és belső kilincsek, prémium ajtóbetétek, kulcsnélküli rendszer és 7 colos Supervision műszeregység társul. Mindkét szinten külön rendelni lehet a holttérfigyelő rendszert, a szükségpótkereket (csak a hibridnél elérhető), az elektromosan behajló türköket, az esőérzékelős ablaktörlőket, az elektromos tetőablakot (Electricnél LED belső lámpákkal), az első parkolóradarokat és a vezeték nélküli telefontöltőt, de a hibrid Premium változatához a 15-ös helyett  külön pénzért lehet 17 colos felniket is rendelni.


Aki ennyivel sem elégszik meg, az a különböző csomagok közül válogathatja össze a számára ideális Ioniqot. AComfort és Premium szinten egyaránt elérhető Téli csomagban első ülésfűtés és fűthető kormánykerék található, de az Electric Premium szintjén az ülésfűtés szériában jár. A hibridhez külön pénzért, míg az Electricben szériában járó Navigációs csomag a 8 colos érintőképernyős, TomTom Life szolgáltatásokkal ellátott navigációt és Infnity hangrendszert tartalmazza. 


Premium szinten a hibridhez választható a Plus csomag, amiben a Téli csomag mellett elektromosan behajló tükrök, vezeték nélküli telefontöltő és króm külső kilincsek járnak, ráadásul a készlet erejéig felár nélkül. A csúcsok csúcsát a Bőr csomag jelenti, amely neve után bőrkárpitot, elektromos állítású memóriás vezetőülést és elektromosan behajtható tükröket tartalmaz. Az Electric alapváltozatához most a készlet erejéig Start csomagban jár a Tél csomag mellett a LED fényszóró és a vezeték nélküli telefontöltő is.   



Ahogyan az összes többi Hyundaira, úgy az Ioniq modellcsaládra is öt év kilométerkorlát nélküli garanciát vállal a gyártó, míg a lítium-ion polimer akkumulátorcsomagra 8 év vagy 200 ezer kilométeres garancia jár.

Forrás: hyundai.hu

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését