Ami a Hyundainál N, az a Kiánál GT


Amíg a Hyundai N sportmárkája igazi kemény sportkocsikat készít, addig a Kia modellek GT változatai sokkal finomabbak, lágyabbak lesznek.

Miközben a Hyundai intenzíven fejleszti saját sportmárkáját és az első modell az i30 következő generációjában mutatkozik majd be, addig Albert Biermann, a Hyundai csoport nagyteljesítményű járműfejlesztési programjának vezetője a konszernhez tartozó Kia Motors számára egy sor GT változat kialakításában is részt vesz. 


Habár az első ilyen autó, a Procee’d GT elsősorban az európai ízlésvilág számára került kialakításra, Biermann szerint a következő generációs GT modellt a világ minden táján árusítani szeretnék. „A cee’d GT nagyon kiegyensúlyozott autó” – mondta Biermann a koreai Namyang fejlesztőközpont új tesztpályájának avatóján. „De ma már jóval messzebb járunk és ha most terveznénk meg, sokkal tüzesebb lenne.”


Biermann azt is elismerte, hogy a GT nem minden Kia modell számára megfelelő, ám a tervek szerint a jövőben majdnem minden modell kap majd ilyen változatot. Ezek közül az Optima GT hamarosan érkezik, amelynek 2,0 literes turbómotorja 242 lóerőt teljesít. Ezt követően a vállalat az új Rio alapjaira is épít egy GT változatot, amely a Ford Fiesta ST méltó ellenfele lehet. És habár Biermann nagyon szeretné, valószínűleg egyelőre nem lesz GT változat a Sportage terepjáróból.


A Hyundai N változataival ellentétben a Kia GT verziói nem kemény versenypályás használatra készülnek, így Biermann utalásai alapján nem lesznek bennük megtalálhatóak olyan drága elektronikai segédeszközök, mint az elektronikusan záródó differenciálzár, amit a Hyundai i30N „Plus” változatához kínálnak majd.


Biermann azt is elárulta, hogy sokat kell még azon dolgozni, hogy a Kia elmondhassa magáról: „Olyan jó vezetni, mint ahogyan kinéz”. A Kia változatok jelentős mértékben eltérnek majd a Hyundai platformtestvérektől, finomabb rugókat, áthangolt és direktebb kormányművet, valamint jobb tapadású gumikat is kapnak majd. „A Hyundai egészen más karakter mint az eleve sportos Kia. Ezért hoztuk létre az N sportmárkát, mivel a márka már nem tudott fejlődni. A Kia viszont tud és a GT modellekkel reményeim szerint sokkal agresszívabb autókat tudunk fejleszteni.”


Biermann emellett méltatta a Hyundai csoport koreai mérnökcsapatát is. „Gyorsan megtörténnek a dolgok itt, ahol minden a tevékenységről, nemcsak a megbeszélésekről szól.” – mondja „Tavaly nyáron kivittem két fejlesztőmérnököt egy Optima GT prototípussal a tesztpályára és elmondtam nekik, mi tetszik és mi nem, közben ők folyamatosan jegyzeteltek. Az automata váltó nem volt túl meggyőző, lassú volt, a kanyar előtt visszaváltottam, de a fokozat későn érkezett meg. Hat héttel később egy olyan új változatot mutattak, ami már sokkal jobb volt, egy teljesen más autó volt, a mérnökök pedig továbbra is kíváncsiak voltak a véleményemre, hiszen még jobbá akarták tenni az autót.”   

Forrás: autocar.co.uk

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését