Ami a Hyundainál N, az a Kiánál GT
Amíg a Hyundai N sportmárkája igazi kemény sportkocsikat
készít, addig a Kia modellek GT változatai sokkal finomabbak, lágyabbak
lesznek.
Miközben a Hyundai intenzíven fejleszti saját sportmárkáját
és az első modell az i30 következő generációjában mutatkozik majd be, addig
Albert Biermann, a Hyundai csoport nagyteljesítményű járműfejlesztési
programjának vezetője a konszernhez tartozó Kia Motors számára egy sor GT
változat kialakításában is részt vesz.
Habár az első ilyen autó, a Procee’d GT elsősorban az
európai ízlésvilág számára került kialakításra, Biermann szerint a következő
generációs GT modellt a világ minden táján árusítani szeretnék. „A cee’d GT
nagyon kiegyensúlyozott autó” – mondta Biermann a koreai Namyang
fejlesztőközpont új tesztpályájának avatóján. „De ma már jóval messzebb járunk
és ha most terveznénk meg, sokkal tüzesebb lenne.”
Biermann azt is elismerte, hogy a GT nem minden Kia modell
számára megfelelő, ám a tervek szerint a jövőben majdnem minden modell kap majd
ilyen változatot. Ezek közül az Optima GT hamarosan érkezik, amelynek 2,0
literes turbómotorja 242 lóerőt teljesít. Ezt követően a vállalat az új Rio
alapjaira is épít egy GT változatot, amely a Ford Fiesta ST méltó ellenfele
lehet. És habár Biermann nagyon szeretné, valószínűleg egyelőre nem lesz GT
változat a Sportage terepjáróból.
A Hyundai N változataival ellentétben a Kia GT verziói nem
kemény versenypályás használatra készülnek, így Biermann utalásai alapján nem
lesznek bennük megtalálhatóak olyan drága elektronikai segédeszközök, mint az
elektronikusan záródó differenciálzár, amit a Hyundai i30N „Plus” változatához
kínálnak majd.
Biermann azt is elárulta, hogy sokat kell még azon dolgozni,
hogy a Kia elmondhassa magáról: „Olyan jó vezetni, mint ahogyan kinéz”. A Kia
változatok jelentős mértékben eltérnek majd a Hyundai platformtestvérektől,
finomabb rugókat, áthangolt és direktebb kormányművet, valamint jobb tapadású
gumikat is kapnak majd. „A Hyundai egészen más karakter mint az eleve sportos
Kia. Ezért hoztuk létre az N sportmárkát, mivel a márka már nem tudott
fejlődni. A Kia viszont tud és a GT modellekkel reményeim szerint sokkal
agresszívabb autókat tudunk fejleszteni.”
Biermann emellett méltatta a Hyundai csoport koreai mérnökcsapatát
is. „Gyorsan megtörténnek a dolgok itt, ahol minden a tevékenységről, nemcsak a
megbeszélésekről szól.” – mondja „Tavaly nyáron kivittem két fejlesztőmérnököt
egy Optima GT prototípussal a tesztpályára és elmondtam nekik, mi tetszik és mi
nem, közben ők folyamatosan jegyzeteltek. Az automata váltó nem volt túl
meggyőző, lassú volt, a kanyar előtt visszaváltottam, de a fokozat későn
érkezett meg. Hat héttel később egy olyan új változatot mutattak, ami már
sokkal jobb volt, egy teljesen más autó volt, a mérnökök pedig továbbra is
kíváncsiak voltak a véleményemre, hiszen még jobbá akarták tenni az autót.”
Forrás: autocar.co.uk
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!