Sportkompaktként debütált az új Hyundai i30 Koreában


A Hyundai Motor elsősorban a fiatalokat célozza meg az új Hyundai i30 koreai változatával, amely vonzó formatervéhez, turbós erőforrásaihoz a korábbinál kedvezőbb árazás is hozzásegíti.

A Hyundai Motor az európai premierrel egy időben Dél-Koreában, a Szöulon keresztülfolyó Han folyó egyik úszó szigetén is lerántotta a leplet a vadonatúj i30 modellről, amely a 2011-ben, éppen öt éve megjelent elődöt váltja le. Az autógyártó az európai „Egy autó mindenkinek” szlogen helyett a „Hot Hatch i30” kifejezéssel kívánja érzékeltetni, hogy új modelljét elsősorban a koreai fiataloknak szánja.  


Az ötajtós kompakt ugyanis egyáltalán nem annyira népszerű Dél-Koreában, mint pl. Európában, ahol jobban értékelik a kis külső méretek ellenére tágas belső teret és az utastér irányába bővíthető csomagtartó lehetőségét. „Terveink szerint 15 ezer darab i30-at értékesítünk Koreában, míg globálisan 250 ezer példányt” – mondja Chang-sung Ryu, a Hyundai koreai marketingvezetője. Az i30 2007-es megjelenése óta nagyjából 1,83 millió darab kelt el Koreában és világszerte.   


Az autógyártó teljesen új formatervet dolgozott ki, amely mellett frissítette az i30 motorkínálatát és a mai szintre hozta annak biztonsági és kapcsolódási technológiáit, miközben olyan árazással értékesíti az autót hazájában, amely biztosítja a vállalat számára a piaci részesedés növekedését a helyi kompakt kategóriában.


Az új modell 1,4 és 1,6 literes turbófeltöltős benzinmotorokkal és hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval kerül forgalomba, amely jóval gazdaságosabb üzemet és nagyobb teljesítményt biztosít az autónak, mint a korábbi generáció 2,0 literes benzines erőforrása. Ez abból is látható, hogy az 1,6-os T-GDI benzinmotor maximális teljesítménye 204 lóerő, ami 19 százalékkal magasabb a korábbi 2,0 literes szívóbenzinesénél. Az autó emellett kapható lesz az elődből is ismert 1,6 literes CRDi dízelmotorral is.


Az új i30 formatervét tekintve a tervezők 15 milliméterrel csökkentették a tetővonalat, miközben 25 milliméterrel megnyújtották az autó frontrészét azért, hogy ezzel karcsúbb megjelenést biztosítsanak. Az új i30-ban mutatkozik be az ívelő hűtőmaszk is, amely a Hyundai vadonatúj stíluselemeként megjelenik a jövő modelljein is.


„A globális autógyártók közül sokan az új modellek hűtőmaszkját emelik ki leginkább, így mi is továbbfejlesztettük sajátunkat azért, hogy a márkaidentitást erősítsük” – mondta Hak-soo Ha, a Hyundai Motor belsőépítészeti formatervező részlegének vezetője. A vállalat szerint ez a megoldás a Hyundai acélgyártó részlege olvasztó kemencéjének fémes lerakódását szimbolizálja.   


„Lassul a helyi autópiac fejlődése, így azt gondoljuk, hogy fontosabb szerep jutott a piac kisebb szegmenseinek, hogy ezzel jobban kielégíthessük a vásárlói igényeket” – mondja Jin Kwak, a Hyundai helyi kereskedelmi részlegének alelnöke. „A helyi kompaktok piaca a tíz évvel ezelőtti 4 ezer darabról tavalyra 29 ezres piaccá nőtte ki magát, így azt gondolom, az új i30 fontos szerepet fog betölteni. Az új i30 a vállalat történetének leggazdagabb alapfelszereltségével rendelkezik, amelyhez azok a nagy teljesítményű és gazdaságos motorok is hozzátartoznak, amelyek biztonságos, kényelmes futás mellett élvezetes kezelhetőséget is biztosítanak”


Az új i30 ára 19,1 millió és 25,2 millió koreai won (kb. 4,7 és 6,3 mFt) között mozog Dél-Koreában, azaz az alapmodell ára 700 ezer wonnal (174 eFt) kisebb, mint a korábbi generációé. A dízelmodellek ára 21,9 és 26,15 millió won (kb. 5,5 és 6,5 mFt) között van, ami nagyjából azonos az előző generáció hasonló motorizáltságú változataival.


Forrás: koreajoongangdaily.joins.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését