Sportkompaktként debütált az új Hyundai i30 Koreában
A Hyundai Motor elsősorban a fiatalokat célozza meg az új
Hyundai i30 koreai változatával, amely vonzó formatervéhez, turbós
erőforrásaihoz a korábbinál kedvezőbb árazás is hozzásegíti.
A Hyundai Motor az európai premierrel egy időben Dél-Koreában,
a Szöulon keresztülfolyó Han folyó egyik úszó szigetén is lerántotta a leplet a
vadonatúj i30 modellről, amely a 2011-ben, éppen öt éve megjelent elődöt váltja
le. Az autógyártó az európai „Egy autó mindenkinek” szlogen helyett a „Hot
Hatch i30” kifejezéssel kívánja érzékeltetni, hogy új modelljét elsősorban a koreai
fiataloknak szánja.
Az ötajtós kompakt ugyanis egyáltalán nem annyira népszerű
Dél-Koreában, mint pl. Európában, ahol jobban értékelik a kis külső méretek
ellenére tágas belső teret és az utastér irányába bővíthető csomagtartó
lehetőségét. „Terveink szerint 15 ezer darab i30-at értékesítünk Koreában, míg
globálisan 250 ezer példányt” – mondja Chang-sung Ryu, a Hyundai koreai marketingvezetője.
Az i30 2007-es megjelenése óta nagyjából 1,83 millió darab kelt el Koreában és
világszerte.
Az autógyártó teljesen új formatervet dolgozott ki, amely
mellett frissítette az i30 motorkínálatát és a mai szintre hozta annak biztonsági
és kapcsolódási technológiáit, miközben olyan árazással értékesíti az autót
hazájában, amely biztosítja a vállalat számára a piaci részesedés növekedését a
helyi kompakt kategóriában.
Az új modell 1,4 és 1,6 literes turbófeltöltős
benzinmotorokkal és hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval kerül forgalomba,
amely jóval gazdaságosabb üzemet és nagyobb teljesítményt biztosít az autónak, mint
a korábbi generáció 2,0 literes benzines erőforrása. Ez abból is látható, hogy
az 1,6-os T-GDI benzinmotor maximális teljesítménye 204 lóerő, ami 19
százalékkal magasabb a korábbi 2,0 literes szívóbenzinesénél. Az autó emellett
kapható lesz az elődből is ismert 1,6 literes CRDi dízelmotorral is.
Az új i30 formatervét tekintve a tervezők 15 milliméterrel
csökkentették a tetővonalat, miközben 25 milliméterrel megnyújtották az autó
frontrészét azért, hogy ezzel karcsúbb megjelenést biztosítsanak. Az új i30-ban
mutatkozik be az ívelő hűtőmaszk is, amely a Hyundai vadonatúj stíluselemeként
megjelenik a jövő modelljein is.
„A globális autógyártók közül sokan az új modellek
hűtőmaszkját emelik ki leginkább, így mi is továbbfejlesztettük sajátunkat
azért, hogy a márkaidentitást erősítsük” – mondta Hak-soo Ha, a Hyundai Motor
belsőépítészeti formatervező részlegének vezetője. A vállalat szerint ez a
megoldás a Hyundai acélgyártó részlege olvasztó kemencéjének fémes lerakódását
szimbolizálja.
„Lassul a helyi autópiac fejlődése, így azt gondoljuk, hogy
fontosabb szerep jutott a piac kisebb szegmenseinek, hogy ezzel jobban
kielégíthessük a vásárlói igényeket” – mondja Jin Kwak, a Hyundai helyi
kereskedelmi részlegének alelnöke. „A helyi kompaktok piaca a tíz évvel
ezelőtti 4 ezer darabról tavalyra 29 ezres piaccá nőtte ki magát, így azt
gondolom, az új i30 fontos szerepet fog betölteni. Az új i30 a vállalat
történetének leggazdagabb alapfelszereltségével rendelkezik, amelyhez azok a
nagy teljesítményű és gazdaságos motorok is hozzátartoznak, amelyek
biztonságos, kényelmes futás mellett élvezetes kezelhetőséget is biztosítanak”
Az új i30 ára 19,1 millió és 25,2 millió koreai won (kb. 4,7
és 6,3 mFt) között mozog Dél-Koreában, azaz az alapmodell ára 700 ezer wonnal (174
eFt) kisebb, mint a korábbi generációé. A dízelmodellek ára 21,9 és 26,15
millió won (kb. 5,5 és 6,5 mFt) között van, ami nagyjából azonos az előző
generáció hasonló motorizáltságú változataival.
Forrás: koreajoongangdaily.joins.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!