A Toyotával szövetkezik a Hyundai Ausztráliában
Ausztrália két legnépszerűbb autómárkája, a Hyundai és a
Toyota egyesítették erőiket azért, hogy közösen előmozdítsák a hidrogén
infrastruktúra fejlődését Ausztráliában.
A Hyundai és a Toyota az elmúlt hetekben szorosabbra fűzte
kapcsolatait, miután a Toyota három darab Mirai üzemanyagcellás autót
szállított a kontinensre, amelyet az év végéig egy mobil hidrogén töltőállomás
egészít majd ki. „Az ellenség már az épületben van” – viccelődött Bill Thomas,
a Hyundai Motor Company Australia szóvivője. „Úgy tűnik, a kormányzat nem kíván
szívességet tenni egyetlen autógyártónak, ezért fontos számunkra, hogy közösen
tárgyaljunk velük.”
A Hyundai ausztrál képviseletének üzemanyagcellás
programjához már kiválasztották a vezetőt, Scott Nargar pedig kiválóan tükrözi
a vállalat üzemanyagcellás technológia iránti lelkesedését. „Egy autógyártó
szemszögéből nézve m i úgy látjuk, az üzemanyagcella jelenti a jövőt – a
hatótáv, a praktikum, az újratöltés – mindannyian hozzá vagyunk szokva ahhoz,
hogy benzinkutakra járunk, három perc alatt megtankolunk és utána 600
kilométert utazunk. Az üzemanyagcella a legjobb alternatíva a hagyományos
üzemanyagok számára.”
Nargar szerint a Toyotával történő együttműködés kritikus
lehet ahhoz, hogy szélesebb körben is elismerjék a hidrogént, mint a fosszilis
üzemanyagok alternatíváját. Mi már közel egy éve beszélünk erről, hova tartunk,
kivel érdemes elköteleznünk magunkat, stb.” – mondja. „Szoros tárgyalásokat
folytatunk a helyi önkormányzatokkal, az állami és a szövetségi kormányzatokkal
is. az iparág felkészül arra, ami a jövőben megtörténhet, ez mind pedig a
járművek emissziós kibocsátása körül zajlik.”
A Hyundai először még 2014-ben hajózta át az ix35
balkormányos üzemanyagcellás változatát, amelyet néhány alkalommal
kiállítottak. Ezzel egy időben a vállalat egy ideiglenes hidrogén töltőállomást
is létrehozott az ausztrál központja mellett. „Elég kemény volt az elmúlt négy
év azzal, hogy csak egyetlen ilyen autónk volt, de most már a Toyotának is van
három, ráadásul jobbkormányos Mirai autója, ami remek dolog. Alig várjuk, hogy
a Toyota is megnyissa saját töltőállomását, amit mi is használhatunk majd, így
pedig egész Ausztráliának bemutathatjuk autóinkat” – mondja Nargar.
A Toyota szintén terjeszkedni kíván az üzemanyagcellás autók
területén is, ezért hozatta a három darabos Mirai flottát Ausztráliába. „Nagyon
érdeklődünk az üzemanyagcellás technológia iránt, de szükségünk van helyi
infrastruktúrára, mielőtt valóban értékesíteni kezdenénk ezeket az autókat
Ausztráliában” – mondja Dave Buttner, a Toyota ausztrál vezetője. „Az
üzemanyagcellás technológia kulcsszerepet játszhat a jövőben és nem szeretnénk,
ha az ausztrálok kimaradnának ebből.”
A Hyundai és a Toyota általában az eladási listák élén
állnak, ám úgy tűnik, a jó ügy érdekében félretették rivalizálásukat. „Nem
érdekel, ki az első – a Hyundai vagy a Toyota, vagy épp a Honda, vagy a németek
– egészen addig, amíg biztosítjuk a piacot és a befektetőket, akiket be kell
vonnunk a programba” – mondja Nargar.
„Mi autóvállalatok vagyunk, nem akarunk saját hidrogén
töltőállomás infrastruktúrát. Ezért olyan vállalatokkal tárgyalunk, mint a
Caltex, amelynek 1 200 telephelye van Ausztrália-szerte. Nagyjából tíz
évvel vagyunk lemaradva Európa és Észak-Amerika mögött. Ha nem döntünk arról,
hol legyenek az első kutak, akkor akár húsz évvel is lemaradhatunk.”
Iparági körökben gyakran kinevetik az üzemanyagcellát,
mondván az a jövő üzemanyag és mindig az is marad. Ez a cinikus hozzáállás a
dolgok jelenlegi állásának tudható be, hiszen a hidrogénnek évtizedek óta nem
sikerül általánossá válnia. Nargar szerint a folyamatos technológiai
fejlesztések révén soha még ilyen közel nem volt az üzemanyagcella ezen
áttörési ponthoz.
„A Hyundai már a következő generációs üzemanyagcellás
modellen dolgozik, ami valamikor 2018-ban mutatkozhat be. A velünk tárgyaló
vállalatok és a kormányzatok is tudják azt, hogy 2018-ig szükségünk van
hidrogén infrastruktúrára, mivel akkortól jelentős mennyiségű autó lesz a piacon,
amelyeknek töltőállomások kellenek majd.” – magyarázza Nargar, majd hozzáteszi:
„Izgatottan várjuk, ami következik. Már láthattam az új autót és elégedett
vagyok. Ez megint egy hobbiterepjáró lesz, amit jobbkormányos változatban is
gyártanak majd. nem egy átlagos kinézetű ix35 vagy Santa Fe, hanem önálló
formaterv, egyedülálló futóművel, prémium és presztízst adó
kivitelezéssel.”
„A hidrogén hatalmas előnye, hogy nincs szükség finomításra
és szállításra sem. csak áram alá kell helyezni, ami akár napelemről is
származhat, és akár ott helyben ki lehet nyerni a hidrogént a vízből. És ez az,
ami valóban költségcsökkentő lehet. Van néhány olyan vállalat Ausztráliában és
világszerte, amelyek az üzemanyagtöltés új formáit keresik. A jövőben például
akár otthon is újratölthetjük hidrogénnel autóinkat, vagy a
bevásárlóközpontoknál, iskoláknál, stb. Bár,milyen megoldást támogatunk.”
Forrás: wheelsmag.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!