A Toyotával szövetkezik a Hyundai Ausztráliában


Ausztrália két legnépszerűbb autómárkája, a Hyundai és a Toyota egyesítették erőiket azért, hogy közösen előmozdítsák a hidrogén infrastruktúra fejlődését Ausztráliában.

A Hyundai és a Toyota az elmúlt hetekben szorosabbra fűzte kapcsolatait, miután a Toyota három darab Mirai üzemanyagcellás autót szállított a kontinensre, amelyet az év végéig egy mobil hidrogén töltőállomás egészít majd ki. „Az ellenség már az épületben van” – viccelődött Bill Thomas, a Hyundai Motor Company Australia szóvivője. „Úgy tűnik, a kormányzat nem kíván szívességet tenni egyetlen autógyártónak, ezért fontos számunkra, hogy közösen tárgyaljunk velük.”


A Hyundai ausztrál képviseletének üzemanyagcellás programjához már kiválasztották a vezetőt, Scott Nargar pedig kiválóan tükrözi a vállalat üzemanyagcellás technológia iránti lelkesedését. „Egy autógyártó szemszögéből nézve m i úgy látjuk, az üzemanyagcella jelenti a jövőt – a hatótáv, a praktikum, az újratöltés – mindannyian hozzá vagyunk szokva ahhoz, hogy benzinkutakra járunk, három perc alatt megtankolunk és utána 600 kilométert utazunk. Az üzemanyagcella a legjobb alternatíva a hagyományos üzemanyagok számára.”


Nargar szerint a Toyotával történő együttműködés kritikus lehet ahhoz, hogy szélesebb körben is elismerjék a hidrogént, mint a fosszilis üzemanyagok alternatíváját. Mi már közel egy éve beszélünk erről, hova tartunk, kivel érdemes elköteleznünk magunkat, stb.” – mondja. „Szoros tárgyalásokat folytatunk a helyi önkormányzatokkal, az állami és a szövetségi kormányzatokkal is. az iparág felkészül arra, ami a jövőben megtörténhet, ez mind pedig a járművek emissziós kibocsátása körül zajlik.”


A Hyundai először még 2014-ben hajózta át az ix35 balkormányos üzemanyagcellás változatát, amelyet néhány alkalommal kiállítottak. Ezzel egy időben a vállalat egy ideiglenes hidrogén töltőállomást is létrehozott az ausztrál központja mellett. „Elég kemény volt az elmúlt négy év azzal, hogy csak egyetlen ilyen autónk volt, de most már a Toyotának is van három, ráadásul jobbkormányos Mirai autója, ami remek dolog. Alig várjuk, hogy a Toyota is megnyissa saját töltőállomását, amit mi is használhatunk majd, így pedig egész Ausztráliának bemutathatjuk autóinkat” – mondja Nargar. 


A Toyota szintén terjeszkedni kíván az üzemanyagcellás autók területén is, ezért hozatta a három darabos Mirai flottát Ausztráliába. „Nagyon érdeklődünk az üzemanyagcellás technológia iránt, de szükségünk van helyi infrastruktúrára, mielőtt valóban értékesíteni kezdenénk ezeket az autókat Ausztráliában” – mondja Dave Buttner, a Toyota ausztrál vezetője. „Az üzemanyagcellás technológia kulcsszerepet játszhat a jövőben és nem szeretnénk, ha az ausztrálok kimaradnának ebből.”


A Hyundai és a Toyota általában az eladási listák élén állnak, ám úgy tűnik, a jó ügy érdekében félretették rivalizálásukat. „Nem érdekel, ki az első – a Hyundai vagy a Toyota, vagy épp a Honda, vagy a németek – egészen addig, amíg biztosítjuk a piacot és a befektetőket, akiket be kell vonnunk a programba” – mondja Nargar.


„Mi autóvállalatok vagyunk, nem akarunk saját hidrogén töltőállomás infrastruktúrát. Ezért olyan vállalatokkal tárgyalunk, mint a Caltex, amelynek 1 200 telephelye van Ausztrália-szerte. Nagyjából tíz évvel vagyunk lemaradva Európa és Észak-Amerika mögött. Ha nem döntünk arról, hol legyenek az első kutak, akkor akár húsz évvel is lemaradhatunk.”


Iparági körökben gyakran kinevetik az üzemanyagcellát, mondván az a jövő üzemanyag és mindig az is marad. Ez a cinikus hozzáállás a dolgok jelenlegi állásának tudható be, hiszen a hidrogénnek évtizedek óta nem sikerül általánossá válnia. Nargar szerint a folyamatos technológiai fejlesztések révén soha még ilyen közel nem volt az üzemanyagcella ezen áttörési ponthoz. 


„A Hyundai már a következő generációs üzemanyagcellás modellen dolgozik, ami valamikor 2018-ban mutatkozhat be. A velünk tárgyaló vállalatok és a kormányzatok is tudják azt, hogy 2018-ig szükségünk van hidrogén infrastruktúrára, mivel akkortól jelentős mennyiségű autó lesz a piacon, amelyeknek töltőállomások kellenek majd.” – magyarázza Nargar, majd hozzáteszi: „Izgatottan várjuk, ami következik. Már láthattam az új autót és elégedett vagyok. Ez megint egy hobbiterepjáró lesz, amit jobbkormányos változatban is gyártanak majd. nem egy átlagos kinézetű ix35 vagy Santa Fe, hanem önálló formaterv, egyedülálló futóművel, prémium és presztízst adó kivitelezéssel.” 



„A hidrogén hatalmas előnye, hogy nincs szükség finomításra és szállításra sem. csak áram alá kell helyezni, ami akár napelemről is származhat, és akár ott helyben ki lehet nyerni a hidrogént a vízből. És ez az, ami valóban költségcsökkentő lehet. Van néhány olyan vállalat Ausztráliában és világszerte, amelyek az üzemanyagtöltés új formáit keresik. A jövőben például akár otthon is újratölthetjük hidrogénnel autóinkat, vagy a bevásárlóközpontoknál, iskoláknál, stb. Bár,milyen megoldást támogatunk.”

Forrás: wheelsmag.com.au 

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei