Középmotoros Hyundai prototípus a Nürburgringen
A Hyundai RM16 a legjobb példája, hogy a márka valóban
komolyan veszi az N sportmárkát, amelynek égisze alatt akár szériamodellé érhet
a korábbi tanulmányból.
A Hyundai valóban komolyan veszi és sikeresé kívánja tenni
az N sportmárkáját, amelyre legjobb példaként az évek óta a Veloster alapjaira
fejlesztett RM tanulmányok szolgálnak, ahol az elnevezés a Rear Mid, azaz hátsó
középmotoros felépítésre utal. Az idei Busan Autószalonon először kiállított,
majd azóta több hasonló rendezvényen is bemutatott RM16 már a harmadik olyan
tanulmány volt, amelyben a Hyundai összes elérhető versenytechnológiáját
összegyűjtötte.
A tanulmányok sajátossága azonban, hogy néhány kivételtől
(pl. Veloster) eltekintve abban a formájukban szinte sohasem valósulnak meg és
eddig úgy tudtuk, ez az RM versenyautókra is igaz. Most azonban az RM16-hoz
kísértetiesen hasonlító álcázott prototípus jelent meg a németországi
Nürburgring versenypályáján, amely sok lelkes Hyundai rajongónak adhat okot
bizakodásra.
A Nürburgringen feltűnt RM16 prototípus kinézete, legalábbis
az, ami látszik, szinte teljesen megegyezik a korábban bemutatott tanulmánnyal.
Agresszívra húzott első és hátsó lökhárítók, hatalmas hűtőmaszk, széles
sárvédőívek és az első oldalajtók mögötti jellegzetes légbeömlő nyílások
egyértelműen elárulják a sportos modell hovatartozását.
A Hyundai eddig hivatalosan egyelőre csak az i30 kompakt
modelljének jövőre érkező i30N változatának érkezését jelentette be, amely a
vállalat sportmárkájának első termékeként egy élvezetesen vezethető, kétliteres,
változattól függően kb. 250-260 lóerős turbómotorral szerelt élményautó lesz. A
hírek szerint az Európának szánt i30N bemutatóját követően azonban viszonylag
hamar tovább bővül a Hyundai N modellek kínálata, amelyek elsősorban Koreában
és az Egyesült Államokban jutnak majd szerephez.
Egyelőre semmi biztosat nem lehet tudni az RM16 jövőjéről. A
Hyundai belső köreiből származó információk szerint a képeken látható
prototípus egyelőre csupán egyetlen kört tett a Nürburgring nedves aszfaltján,
majd eltűnt a koreai cég tesztbázisának garázsában.
Könnyen elképzelhető, hogy az RM16 a Veloster következő
generációjának egyik változataként jelenhet majd meg és a mostani tesztkör ezen
jövőbeli modell technológiájának első tesztelésére szolgált. Bárhogyan is
legyen, a bemutatásra (ha egyáltalán lesz) legalább egy-másfél évet még várnunk
kell és várhatóan a Veloster tradicionálisan jó piacain, a tengerentúlon
kerülhet először forgalomba.
Forrás: thekoreancarblog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!