Középmotoros Hyundai prototípus a Nürburgringen


A Hyundai RM16 a legjobb példája, hogy a márka valóban komolyan veszi az N sportmárkát, amelynek égisze alatt akár szériamodellé érhet a korábbi tanulmányból.

A Hyundai valóban komolyan veszi és sikeresé kívánja tenni az N sportmárkáját, amelyre legjobb példaként az évek óta a Veloster alapjaira fejlesztett RM tanulmányok szolgálnak, ahol az elnevezés a Rear Mid, azaz hátsó középmotoros felépítésre utal. Az idei Busan Autószalonon először kiállított, majd azóta több hasonló rendezvényen is bemutatott RM16 már a harmadik olyan tanulmány volt, amelyben a Hyundai összes elérhető versenytechnológiáját összegyűjtötte.  


A tanulmányok sajátossága azonban, hogy néhány kivételtől (pl. Veloster) eltekintve abban a formájukban szinte sohasem valósulnak meg és eddig úgy tudtuk, ez az RM versenyautókra is igaz. Most azonban az RM16-hoz kísértetiesen hasonlító álcázott prototípus jelent meg a németországi Nürburgring versenypályáján, amely sok lelkes Hyundai rajongónak adhat okot bizakodásra.


A Nürburgringen feltűnt RM16 prototípus kinézete, legalábbis az, ami látszik, szinte teljesen megegyezik a korábban bemutatott tanulmánnyal. Agresszívra húzott első és hátsó lökhárítók, hatalmas hűtőmaszk, széles sárvédőívek és az első oldalajtók mögötti jellegzetes légbeömlő nyílások egyértelműen elárulják a sportos modell hovatartozását.


A Hyundai eddig hivatalosan egyelőre csak az i30 kompakt modelljének jövőre érkező i30N változatának érkezését jelentette be, amely a vállalat sportmárkájának első termékeként egy élvezetesen vezethető, kétliteres, változattól függően kb. 250-260 lóerős turbómotorral szerelt élményautó lesz. A hírek szerint az Európának szánt i30N bemutatóját követően azonban viszonylag hamar tovább bővül a Hyundai N modellek kínálata, amelyek elsősorban Koreában és az Egyesült Államokban jutnak majd szerephez.


Egyelőre semmi biztosat nem lehet tudni az RM16 jövőjéről. A Hyundai belső köreiből származó információk szerint a képeken látható prototípus egyelőre csupán egyetlen kört tett a Nürburgring nedves aszfaltján, majd eltűnt a koreai cég tesztbázisának garázsában.


Könnyen elképzelhető, hogy az RM16 a Veloster következő generációjának egyik változataként jelenhet majd meg és a mostani tesztkör ezen jövőbeli modell technológiájának első tesztelésére szolgált. Bárhogyan is legyen, a bemutatásra (ha egyáltalán lesz) legalább egy-másfél évet még várnunk kell és várhatóan a Veloster tradicionálisan jó piacain, a tengerentúlon kerülhet először forgalomba.

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei