Elektromos Hyundai modellekre van szükség Kínában
Kínában fogy a legtöbb elektromos autó a világon, ezért a
Hyundai számára is létfontosságú volna, hogy ilyen modellekkel élénkítse
modelljei iránt csökkenő keresletet a világ legnagyobb autópiacán.
A Hyundai csoport piaci részesedése a 2014-es 9 százalékról
7,3 százalékra csökkent az idei év első felére Kínában, miközben a hazai
gyártók 42 százalékra tudták növelni piaci arányukat. Iparági elemzők szerint a
koreai vállalatcsoport közép- és hosszú távon tovább veszíthet piaci
szeletéből, ha nem használja ki kellőképpen a kínai autópiacon az állam és
egyéb vállalatok által erősen támogatott, ezért egyre inkább előtérbe kerülő
elektromos járműpiacot.
„Kína elvesztette elsőségét a robbanómotorral hajtott járművek
piacán, így a levegőszennyezés csökkentésében érdekelt kormányzat az elektromos
autók irányába fordult” – mondja Jae-bum Park, a Posco Kutatóintézet vezető
elemzője. „Ha a koreai vállalatok nem állnak készen arra, hogy kövessék a kínai
autópiac változását, részesedésük tovább fog csökkenni.”
Ugyanezen a véleményen van Hang-koo Lee, a Koreai Ipari,
Gazdasági és Kereskedelmi Intézet elemzője is. „Nem úgy tűnik, mintha a Hyundai
Motor a közeljövőben szeretné lecserélni a robbanómotoros erőforrásait és
sebességváltóit az LG és a Samsung akkuira. Ezzel viszont a kínai, valamint a
globális autópiacon is pozíciót veszíthet.” – mondja.
Kína a világ legnagyobb elektromos autógyártójává lépett elő
tavaly, amikor összesen 200 ezer ilyen környezetkímélő modellt értékesítettek
az országban. a kínai BYD autógyártó jelenleg a világ legnagyobb elektromos
autótermelője, amely 2015-ben 61 ezer ilyen autót értékesített.
A gyors növekedés hátterében a kormányzat erőteljes
támogatási rendszere áll, amelynek célja, hogy 2025-re 3 millió, 2030-ra pedig
5 millió elektromos autó készüljön Kínában. Az állami irányítás álló kínai
elektromos autógyártók kulcsfontosságú mérnököket alkalmaznak, valamint
globális vállalatok egyes cégeit vásárolták fel. .
A Tencent nevű kínai internetóriás Mobility elektromos
autógyártó vállalata idén négy olyan fontos mérnököt vett fel, akik a BMW i8
modelljének fejlesztésén dolgoztak. A Tencent másik EV gyártója, a NexEV a
Maserati volt vezetőjét, Martin Leachet nevezte ki elnöknek, 2017-ben pedig bemutatják
első elektromos autóprojektjüket.
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!