Elektromos Hyundai modellekre van szükség Kínában


Kínában fogy a legtöbb elektromos autó a világon, ezért a Hyundai számára is létfontosságú volna, hogy ilyen modellekkel élénkítse modelljei iránt csökkenő keresletet a világ legnagyobb autópiacán.

A Hyundai csoport piaci részesedése a 2014-es 9 százalékról 7,3 százalékra csökkent az idei év első felére Kínában, miközben a hazai gyártók 42 százalékra tudták növelni piaci arányukat. Iparági elemzők szerint a koreai vállalatcsoport közép- és hosszú távon tovább veszíthet piaci szeletéből, ha nem használja ki kellőképpen a kínai autópiacon az állam és egyéb vállalatok által erősen támogatott, ezért egyre inkább előtérbe kerülő elektromos járműpiacot.

„Kína elvesztette elsőségét a robbanómotorral hajtott járművek piacán, így a levegőszennyezés csökkentésében érdekelt kormányzat az elektromos autók irányába fordult” – mondja Jae-bum Park, a Posco Kutatóintézet vezető elemzője. „Ha a koreai vállalatok nem állnak készen arra, hogy kövessék a kínai autópiac változását, részesedésük tovább fog csökkenni.”


Ugyanezen a véleményen van Hang-koo Lee, a Koreai Ipari, Gazdasági és Kereskedelmi Intézet elemzője is. „Nem úgy tűnik, mintha a Hyundai Motor a közeljövőben szeretné lecserélni a robbanómotoros erőforrásait és sebességváltóit az LG és a Samsung akkuira. Ezzel viszont a kínai, valamint a globális autópiacon is pozíciót veszíthet.” – mondja.

Kína a világ legnagyobb elektromos autógyártójává lépett elő tavaly, amikor összesen 200 ezer ilyen környezetkímélő modellt értékesítettek az országban. a kínai BYD autógyártó jelenleg a világ legnagyobb elektromos autótermelője, amely 2015-ben 61 ezer ilyen autót értékesített.


A gyors növekedés hátterében a kormányzat erőteljes támogatási rendszere áll, amelynek célja, hogy 2025-re 3 millió, 2030-ra pedig 5 millió elektromos autó készüljön Kínában. Az állami irányítás álló kínai elektromos autógyártók kulcsfontosságú mérnököket alkalmaznak, valamint globális vállalatok egyes cégeit vásárolták fel. .

A Tencent nevű kínai internetóriás Mobility elektromos autógyártó vállalata idén négy olyan fontos mérnököt vett fel, akik a BMW i8 modelljének fejlesztésén dolgoztak. A Tencent másik EV gyártója, a NexEV a Maserati volt vezetőjét, Martin Leachet nevezte ki elnöknek, 2017-ben pedig bemutatják első elektromos autóprojektjüket.  

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei