Kapható a kalandokra - Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP Comfort teszt


Saját crossover híján az i20 szabadidő-autós kivitelével lépett be a Captur és Juke kategóriájába a Hyundai. Még mindig tágas, ügyes kis autó az i20, az ezer köbcentis, háromhengeres, turbós benzinmotorral pedig jól is megy.

Igazából van saját kiskategóriás crossovere a Hyundainak, Creta néven a világ más tájain már kapható, és nem is néz ki rosszul. De Európában egyelőre nem elérhető, nálunk az i20 Active kivitelét adja helyette a Hyundai. 


Alaposan átalakították hozzá az ötajtós kiskocsit: gallytörő rácsot idéző betét került a lökhárítójára, fényezetlen műanyag védi a kerékjárati íveket és a küszöböket, tetősínek kerültek rá, és még a tanksapka fedele is fémszínű. A recept ugyanaz, mint a nálunk nem kapható Volkswagen CrossPolo esetében, de a Hyundainál nem csak a divatos 17 colos könnyűfém kerékkel választhatjuk, alapáron kisebb, 15 vagy 16 colos kerekeket kap az autó. A futóművet azonban mindenképpen megemelik két centiméterrel, így 16 centisre növekszik a hasmagasság. 


Üléshelyzete az egy kategóriával nagyobb autókéhoz hasonló, ahogyan a helykínálat is. Csomagtere nagy, a dupla padlóval támladöntés után is sík marad a rakfelület, de a rakodóperem elég magasan van. 


Az i20-nak az ezer köbcentis, háromhengeres, turbós benzinmotor adott igazán lendületet. A közvetlen befecskendezéses, láncos vezérlésű motor 100 és 120 lóerős kivitele közül a tesztautóban a 200 ezer forinttal drágább erősebbik dolgozott, amihez már hatfokozatú váltó jár. Kiegyensúlyozó tengely híján érezhető egy kis vibráció, de az utastér hangszigetelése jó, és menet közben a motor járása is kisimul. 


Ez a motor végre meghozta azt a fürgeséget az i20-nak, ami eddig hiányzott belőle. Már kis fordulatról is jó erővel húz, váltója finoman jár és jól áttételezett, autópályán is alig több mint háromezer a fordulatszáma. Megemelt futóműve ellenére nem billeg, sőt, elég stabilan kanyarodik, ugyanakkor kényelmes is. A fogyasztása sem rossz, bár a gyári adatoknál lényegesen több, de a fürgeségét számításba véve megfelelő a 6,5 literes átlag száz kilométeren. 


Ezzel a gazdagon felszerelhető i20 Active azok számára lehet ideális választás, akik beleszerettek a crossoverek stílusába, de megelégszenek egy négyméteres kisautóval is.

Értékelés:

Vezetés: 4
Utastér: 4
Költségek: 3


Tetszett: Divatos külső, tágas utastér, jó üléspozíció, nagy csomagtartó, pörgős motor, gazdag felszereltség
Nem tetszett: Magas rakodóperem, az ígértnél nagyobb fogyasztás
Szerintünk: Lendületbe jött Hyundai-kisautó

A tesztelt modell ára: 5 332 000 Ft | Alapár: 4 399 000 Ft

Forrás: Autó és Stílus magazin

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei