A Hyundai és az Iveco bemutatta első közös üzemanyagcellás teherautóját

A Hyundai Motor és az Iveco Group a Hannoverben megrendezett IAA Transportation 2022 kiállításon bemutatta az első üzemanyagcellás Iveco eDAILY járműmodelljét, amelynek fejlesztését a két cég közösen végezte. 

A Hyundai Motor és az Iveco Csoport ambiciózus fenntarthatósági célokat tűzött ki maga elé, amint azt egyéni kötelezettségvállalásaik is bizonyítják, valamint együttműködnek a nettó zéró széndioxid-kibocsátás felé való átállás felgyorsítása érdekében. A 2022. márciusban történt közös szándéknyilatkozat aláírása óta több közös munkacsoportot hoztak létre a különböző technológiai irányzatokkal kapcsolatban, hogy megvizsgálják, hogyan tudják egymást kiegészíteni az elektromos járművek és az alternatív meghajtások fejlesztésében.

Július elején a két vállalat közösen bemutatta a Hyundai üzemanyagcellás rendszerével felszerelt, hidrogénüzemű Iveco BUS járműveket, amelyek várhatóan jelentős előnyöket biztosítanak mind a teljesítmény, mind pedig a károsanyag-kibocsátás tekintetében. Most megérkezett az eDAILY üzemanyagcellás jármű, amely az Iveco legkelendőbb és legrégebb óta gyártásban lévő nagy furgonjának jövőbeli potenciálját mutatja be és jelenleg hagyományos és metán/biometán hajtásláncokat, valamint új akkumulátoros elektromos változatokat is magában foglal.

A működőképes eDAILY FCEV prototípus a Hyundai 90 kW-os üzemanyagcellás rendszerével és 140 kW-os villanymotorjával van felszerelve. Emellett hat tartály, azaz 12 kg hidrogén együttes kapacitását kínálja. Az Európában tesztelt, 7,2 tonnás össztömegű prototípus 350 km hatótávolsággal rendelkezik, teherbírása maximum 3 tonna és feltöltése 15 percnél rövidebb ideig tart. Amíg a szintén az idei IAA kiállításon bemutatott eDAILY elektromos változata leginkább a rövid városi utakra alkalmas, az eDAILY FCEV ideális választás a hosszabb szállításokhoz, ahol nagy hasznos terhelés és nagyobb hatótávolság szükséges.

Az eDAILY FCEV szerves részét képezi az FPT Industrial, az Iveco Group hajtáslánc-márkájának akkumulátorcsomagja, míg a Hyundai által biztosított üzemanyagcellás rendszer a vállalat több mint 20 éves hidrogénmobilitási fejlesztéseinek legújabb előrelépése. A Hyundai fejlett üzemanyagcellás technológiáját már különböző megoldásokban alkalmazzák, különösen a haszonjármű szektorban. A rendszer több mint 4,5 millió km-t tett már meg Svájcban közlekedő nehéz tehergépjárművekben, ami erőteljes teljesítményének és megbízhatóságának legfontosabb bizonyítéka. Az „Iveco Group által tervezett, Hyundai által meghajtott” szlogen ezt a kölcsönösen előnyös együttműködést tükrözi és a jövőben hasonló kezdeményezések mozgatórugója lesz.

„Miután a közelmúltban bejelentettük, hogy az Iveco BUS jövőbeli hidrogénüzemű autóbuszait üzemanyagcelláinkkal szereljük fel, a hidrogénüzemű eDAILY egy újabb konkrét példa arra, hogy mit érhetünk el, ha a karbonsemlegességre átállás felgyorsításában együttműködünk. A két vállalat együttműködése nagyon sikeresnek bizonyult és a következő években még több eredményt várhatunk" – mondta Martin Zeilinger, a Hyundai Motor haszongépjármű-fejlesztési részlegének vezetője.

„Ugyanazon a napon, amikor bejelentjük, hogy akkumulátoros elektromos eDAILY projektünk megvalósult, nagy örömmel mutatjuk be a világnak első hidrogénüzemű eDAILY modellünket” – tette hozzá Marco Liccardo, az Iveco csoport technológiai és digitális igazgatója. „Ezen prototípusra épülő üzemanyagcellás teherautók kis próbasorozatát szeretnénk bemutatni kiválasztott ügyfeleink számára a jövő év végéig. Fenntarthatósági utunk izgalmas mérföldköve az Iveco Group és a Hyundai Motor sikeres együttműködésének eredménye, amely megmutatja, erősségeink egyesítése révén hogyan érhetünk el kézzelfogható eredményeket rövid időn belül." 

A Hyundai és az Iveco Group most egyéb együttműködési lehetőségeket is megvizsgál, a termékek keresztértékesítésétől a világ kiválasztott régióiban a járműautomatizálás és a kapcsolódási lehetőségek közös fejlesztéséig. Ezenkívül a Hyundai azt is fontolgatja, hogy az FPT Industrial-tól szerezzen be hagyományos hajtásláncokat a haszongépjárművek következő generációjához. Az ehhez hasonló fejlesztések bizonyítják a vállalatok elkötelezettségét minden értékes lehetőség megragadása iránt, a két fél pedig bízik abban, hogy a folyamatban lévő projektek a közeljövőben meghozzák az eredményt.

Forrás: hyundai.news/

 Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei