Első teszten a Hyundai vadonatúj áramvonalas elektromos limuzinja
A Hyundai Motor megkezdte az elektromos IONIQ modellcsalád második tagjának értékesítését Dél-Koreában, ahol a helyi média egy tesztvezetés keretei között ismerkedhetett meg az új modell képességeivel.
Az IONIQ 6 a koreai Hyundai Motor első tisztán elektromos limuzinja, amely abban a szegmensben lép színre, amelyet nagyrészt a Tesla Model 3 ural. Ez immár a második elektromos autó, amelyet a Hyundai az IONIQ villanyautó-márkájának égisze alatt mutat be a magasabb és dobozforma IONIQ 5 után. A koreai média képviselői nemrégiben az IONIQ 6 különböző felszereltségű és színű változataival tehettek egy 125 kilométeres próbakört a koreai Gyeonggiban, Hanamtól egy gapyeong-i kávézóig.
A külső formatervből rögtön kitűnik, hogy a Hyundai mekkora erőfeszítést tett azért, hogy jellegzetes megjelenést adjon a járműnek. A karcsú és sima karosszériával a sportos megjelenésű autó úgy néz ki, mintha a jövőből érkezett volna. A Hyundai új dizájnkoncepciója szerint, amelyet "elektromos streamliner"-nek keresztelt, az elektromos járművek jellemzői markánsan aerodinamikusak.
Az új modell egy új emblémát is kapott, amely vékony, lapos alumíniumból készült és luxus megjelenést kölcsönöz az autónak. Az IONIQ 6 élőben egyáltalán nem hasonlít egyetlen más eddigi Hyundai limuzinra sem, mint például az Elantra és a Sonata, amelyeket gyakran kritizálnak durva kialakításuk miatt. Az autó hátsó része vízszintes hátsó lámpáival leginkább a Porsche 911 sportkocsira hasonlít.
A vezetőülésbe beülve az ülés automatikusan elmozdul, és úgy igazodik, hogy a legjobban illeszkedjen a vezető lábához. A jármű 2 950 milliméteres tengelytávjának, vagyis az első és hátsó kerekek közötti távolságnak köszönhetően a belső tér rendkívül tágas – ez első ránézésre a karcsú külső alapján aggodalomra adhatott okot, de a tervezők remekül megoldották a helyzetet.
A limuzin a hagyományos oldalsó tükrök helyett oldalsó kamerákkal is rendelhető, amelyeket nem szükséges a vezetőknek magukra állítani. A kamerás változatok azonban jelenleg nem kaphatók az Egyesült Államokban, mivel ez az eszköz jelenleg nem legális az országban. Az amerikai vásárlóknak meg kell elégedniük a hagyományos oldalsó tükrökkel.
A moduláris érintőképernyővel felszerelt műszerfal egy 12 colos, teljes érintőképernyős infotainment kijelzőt és egy szintén 12 col méretű digitális műszeregységet tartalmaz. A híd típusú középkonzol kényelmes és bőséges tárolási lehetőségett biztosít az autóban. A kettős színárnyalatú hangulatfény rendszer lehetővé teszi a vezetők számára, hogy a 64 lehetőség közül kiválasszanak egy színt a belső tér hangulatának megfelelően. Ezt a tesztautóban kék árnyalatra állították, amely szín az autó sebességének megfelelően változott: minél gyorsabban haladt az autó, annál erősebbek voltak a fények.
A haladás hihetetlenül sima és csendes volt, a gáz- és fékpedálok lenyomása pedig nagyon természetes volt. Ennek az autónak azonban a legnagyobb előnye a hatótávolsága lehet. A koreai környezetvédelmi minisztérium szerint az IONIQ 6 nagy hatótávolságú változata 524 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel. Ez pedig csak egy hajszállal marad el a Tesla Model 3-tól, amely ugyanezen szigorú szabvány alapján 528 kilométert tud megtenni. Az európai WLTP szabvány szerint az IONIQ 6 körülbelül 610 kilométeres hatótávot fog kapni és amennyiben így lesz, azzal felülmúlhatja a Teslát.
A nagy hatótávolságú változat 77,4 kilowattórás akkumulátorral érkezik, amelyet az SK On, az LG Energy Solution és a kínai CATL gyárt. Maximális teljesítménye 168 kilowatt, ami 225 lóerőt jelent. A két és fél órás, 125 kilométeres tesztvezetés 348 kilométeres hatótávval indult, annak végeztével pedig 227 km maradt az autóban, vagyis a regeneratív fékezés 4 kilométert takarított meg azzal, hogy lassuláskor és fékezéskor az autó mozgási energiáját elektromossággá alakította.
A megtakarított energia mennyisége nem volt drámai, annak ellenére, hogy a rendszer a maximumra volt kapcsolva. Érthető viszont, hiszen a tesztvezetést szinte kizárólag autópályán bonyolították le és a klíma egész úton be volt kapcsolva. Az autó fogyasztása 17,2 kWh/100 km volt, a hivatalosan megadott 16,1 kWh/100 km-es értékkel 6,2-es értékkel szemben. A Hyundai a tesztvezetésen részt vevő összes riporter üzemanyag-fogyasztását rögzítette, a legjobb érték 13,3 kWh/100 km lett.
A 12 külső színben és négy különböző belső színválasztékban kapható IONIQ 6 nagy hatótávolságú változatának listaára Dél-Koreában 56 millió vonról indul (kb. 16,6 mFt) kezdődik, ezzel szemben a Tesla Model 3 indulóára 70 millió vonnál (kb. 20,7 mFt) kezdődik. Az 53 kWh-s akkuval szerelt IONIQ 6 alapváltozat ára 52 millió von (kb. 15,4 mFt), amely hazájában teljes állami támogatásra is jogosult.
A Hyundai augusztus 22-én kezdte meg az IONIQ 6 előrendeléseinek fogadását, ami már az első napon meghaladta a 37 ezer darabot – ez a legmagasabb első napi rendelési szám Korea autótörténelmében. Ez jelentősen meghaladja az autógyártó idei értékesítésii célkitűzését, amely 12 ezer darab. Az IONIQ 6 különböző változatait a Hyundai dél-csungcsongi Aszan autógyárában készítik, ahol a gyártó célja, hogy havonta legalább 3 ezer darab legördüljön belőle a futószalagról.
Forrás: koreajoongangdaily.joins.com