Első képen a Hyundai i10 frissítése
Megjelent az utakon a Hyundai i10 ráncfelvarrott változatának első prototípusa, amely a típus indiai változatával együtt újul meg 2023-ban.
A városi kisautók szegmense egy ideje komoly veszélyben van, hiszen a márkák azért küzdenek, hogy a kisebb, olcsóbb modelljeikkel pénzt tudjnanak keresni. A Hyundai i10 riválisainak listája is némileg megcsappant az elmúlt években, a Peugeot 108 és Citroen C1 testvérmodellek, a Vauxhall Viva, a Renault Twingo és a Skoda Citigo sincs már gyártásban.
A Hyundai még 2019 augusztusának végén mutatta be Indiában a Grand i10 Nios modelljét, amely után nem sokkal a koreai vállalat az európai változatot a Frankfurti Autószalonhoz időzítve, szeptember elején leplezte le. Ennek megfelelően az i10 idén immár betöltötte a harmadik évét, így várhatóan a jövő évben érkezik mindkét változat faceliftje is.
A szektorban tapasztalható problémák ellenére a Hyundai a kémfotók tanúbizonysága szerint mégis tesz egy próbát az i10 kisautóval, és amint látható, némileg megújult külső megjelenést kap. A teljesen álcázott tesztautó frontrésze várhatóan újratervezett lökhárítót és új rajzolatú nappali menetfényeket fog viselni, de mintha a fényszórók rajzolatát és a ködlámpákat is enyhén módosították volna a mostani i10-hez képest.
Ugyan az autó oldala is kapott némi álcázást, itt nem számítunk komoly formai változásokra, inkább az új rajzolatú felnik azok, amik újdonságnak számíthatnak. Hátul a lámpatest új formaterve, valamint a ködzárófények új elhelyezkedése tűnik fel. Az álca itt is ügyesen eltakarja, történt-e változás a lökhárítón, de a korábbi i10 generációk faceliftjei alapján a Hyundai valószínűleg itt is némileg módosít majd az autón.
Belül az i10 várhatóan nem fog drasztikusan változni, így pl. biztosan nem kap új műszerfalat, legfeljebb a felszereltség és az anyagok mintája módosulhat. A magasabb felszereltségű modellek továbbra is nyolc colos infotainment érintőképernyőt, tolatókamerát és okostelefon-csatlakozást kaphatnak. A sportosabb N-Line modell marad a kínálat csúcsa egyedi, 16 colos könnyűfém keréktárcsáival, új hűtőmaszkjával és belül sportos vörös varrással a kárpitelemein.
Mindeközben Dél-Koreában is megjelent az új i10 egy prototípusa, amely azonban vélhetően már az indiai változat lehet. Egyértelműen erre utalnak a krómozott külső kilincsek és a tetőn elhelyezett hossztartó rudak is. A típus persze itt is elöl-hátul vastag álcázást kapott, ami arra utal, hogy ez a változat is módosított külső megjelenést fog kapni. Az európai modelltől eltérően itt nem négy kerek fény jelzi a nappali menetfény változását, az indiai modell függőleges bumeráng alakú jelzőfényeket visel magán. Ugyanígy a könnyűfém keréktárcsák rajzolata is eltér az eddigi szériamodellekétől, ahogy az autó hátsó részén is változásokra számíthatunk.
Ahogyan a külső és belső, úgy a hajtáslánc-kínálat sem fog drasztikusan változni a facelift során. Az európai gyártású modellek motorháztetője alatt egy 66 lóerős 1.0 literes háromhengeres, egy 84 lóerős 1.2 literes MPi négyhengeres és egy 100 lóerős turbós háromhengeres várható. Indiában kétféle motor közül lehet választani, egy 1.2 literes benzines és egy 1.0 literes turbós benzinmotor, itt azonban létezik egy CNG változat is, ami az 1.2 literes motor tartozik. CNG-vel a motor 69 lóerős és kizárólag 5 fokozatú kézi sebességváltóval rendelkezhet.
Egyelőre nem lehet tudni, hogy a Hyundai mikor tervezi bemutatni az i10 európai és indiai modelljének frissített változatait, de arra számthatunk, hogy az várhatóan 2023 második félévében fog sor kerülni.
Forrás: autoexpress.co.uk
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!