A Hyundai új változatokkal bővíti üzemanyagcellás haszonjármű-kínálatát

A Hyundai Motor Group a speciális hidrogénüzemű járművek széles skáláját, köztük utcaseprő, szemétszállító és rendőrségi modelleket készít elő, felgyorsítva ezzel a hidrogénüzemű járművek piaci vezető szerepének elérését.

A Hyundai Motor a közelmúltban különféle hidrogénüzemű járműveket és mobilitási eszközöket mutatott be a Koreai Nemzetközi Kiállítási Központban (KINTEX), Goyangban megrendezett a H2 MEET kiállításon és konferencián, ahol több mint 200 autóipari és energia vállalat mutatta be legújabb technológiáit. A gyártó tájékoztatása szerint a kiállításon bemutatott üzemanyagcellás rendőrségi busz a 2019-es modell továbbfejlesztett szériaváltozata. A jármű egy feltöltéssel 550 kilométert tud megtenni és a teljes feltöltése körülbelül 20 percet vesz igénybe.

Az autógyártó emellett bemutatta üzemanyagcellás utcaseprő és szemétszállító teherautóit is. Ezek is elődeik továbbfejlesztett változatai, hosszabb, egyetlen töltéssel 400 kilométeres hatótávolsággal. A Hyundai Motor azt tervezi, hogy jövőre mutatja be ezeket. Az autóipari óriás alkatrészeket gyártó leányvállalata, a Hyundai Mobis egy 30 kW-os üzemanyagcellás tápegységgel felszerelt vontatójárművet is bemutatott. A járművet repülőgépek rögzítésére vagy poggyászszállításra használhatják fel a repülőtereken.

A vállalat különféle új hidrogénüzemű járműváltozatainak bemutatása alátámasztja azon erős szándékát, hogy vezető szerepet töltsön be a globális hidrogénüzemű járművek piacán, amely az infrastruktúra, például a töltőberendezések hiánya miatt még gyerekcipőben jár. A koreai autóóriás még továbbra is bízik az üzemanyagcellás rendszerben, mert azt még az elektromos járműveknél is környezetkímélőbbnek tartják.

Globális partnerei csatlakoznak a hidrogénüzemű járművek fejlesztéséhez, mivel alternatívaként az üzemanyagcellás járművekre a speciális célú teherautó-piacon is felfigyeltek. A tisztán elektromos teherautók sok és nehéz akkumulátort igényelnek, ám a hidrogénalapú nagy haszongépjárművek a hidrogéntartályok számának növelésével hosszabb hatótávot biztosítanak. Az SNE Research piackutató adatai szerint az év első hét hónapjában 10 891 darab hidrogénüzemű járművet adtak el világszerte, ami 6,4 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. A Hyundai az első helyen végzett 56 százalékos piaci részesedéssel, majd a Toyota és a Honda következik.

„A koreai kormány azon fog dolgozni, hogy szilárd hidrogéngazdasági ökoszisztémát hozzon létre, amely magában foglalja a teljes gyártási ciklust a termeléstől és az elosztáson át a hasznosításig, hogy az ágazatot a világ egyik vezető iparágává tegye" – mondta Duck-soo Han miniszterelnök megnyitó beszédében. Han azt is megígérte, hogy szorgalmazza a tengerentúli projekteket a hidrogén termelése és külföldi országok általi elfogadása érdekében és erőfeszítéseket tesznek a biztonságos elosztáshoz szükséges infrastruktúra kiépítésére.

A teherautó-szektorban a haszongépjárművek piacának abszolút vezetője, a Daimler Trucks hidrogénes teherautó fejlesztésébe kezdett és nemrégiben mutatta be prototípusát. A személyautó-szektorban a BMW a közelmúltban a Toyotával kezdett együttműködésbe és 2025-ben egy új hidrogénüzemű modell bemutatását tervezi. Pozíciójának megerősítése érdekében a Hyundai a Nexo üzemanyagcellás crossover továbbfejlesztett változatának bevezetését is tervezi.

Forrás: pulsenews.co.kr, koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését