A Hyundai Motorsport dobogóval zárta az ETCR szezont

A Hyundai Motorsport N versenyrészlege a második helyet szerezte meg a 2022-es FIA ETCR – Elektromos Túraautó Világkupa konstruktőri ranglistáján, valamint egy dobogós helyezéssel távozott a németországi versenyről.

Michelisz Norbert idei legjobb eredményét elérve erős formát mutatva szerezte meg a harmadik helyet a hétvége királya küzdelmében. A versenyt a második leggyorsabb körrel kezdte a Pool Furious kvalifikációjában, hogy megszerezze a helyet az 1. negyeddöntőben. A Hyundai Veloster N ETCR versenyautójával Michelisz magabiztosan a határig tudta nyomni egy olyan pályán, amelyet korábban nem ismert. A második helyről az utolsó kanyarban bevetette Power Up funkcióját, hogy megszerezze a vezetést, de a célegyenesben elvesztette a gyorsulási versenyt. Az eseménydús 1. elődöntőben másodikként lépte át a célvonalat és ezzel biztosította a helyét a Szuperdöntő első sorában. A magyar pilóta az utolsó futamban többször is megküzdött az éllovas pozícióért, de végül másodikként végzett, így megszerezte első FIA ETCR dobogóját.

„Nagyon masszív volt ez a versenyhétvége – valószínűleg a szezon legjobbja és mindig jó így befejezni az évet” – mondta Michelisz Norbi. „Ez a szezon elsősorban a tanulásról és az új kihíváshoz való alkalmazkodásról szólt és élveztem minden pillanatát. Volt néhány nagyon kemény pillanat, de úgy érzem, most a végére ez a legjobb formám pilótaként. Mindig az a legfontosabb számomra, hogy egy évet így fejezzek be. Nagyon boldog vagyok, hogy dobogóra állhattam, azt hiszem, ezen a hétvégén megérdemeltem. Nem hibáztam, és jó volt a tempó. Nagyon remélem, hogy ez az út folytatódni fog." 

Csapattársa, Mikel Azcona nehezebb hétvége elé nézett. Annak ellenére, hogy az időmérőn a második leggyorsabb volt, Azconát kizárták autója műszaki problémája miatt, amelyet azután szerzett, hogy a spanyol pilóta az egyik futama során kisodródott a pályáról. Ezzel a 2. negyeddöntőbe került, ahol intenzív verseny alakult ki. A második helyen haladva Luca Filippivel küzdött meg a pozícióért az utolsó körben, a lejtős pályán szélesre vette a lejtős pályán, majd az első pillanatban megelőzte az olaszt. Sajnos a futam után megbüntették és így második lett. Ezzel bekerült a 2. elődöntőbe, ahol győzelmet aratott és megszerezte a negyedik helyet a szuperdöntő rajtrácsán. Bár a spanyol ritkán küzdhetett keményen az utolsó versenyen, nem volt Power Up lendülete és az utolsó helyig esett vissza. Később az ötödik helyen zárta a hétvégét.

„A német verseny egy szóban: Balszerencse” – összegzett Mikel Azcona. „Nagyon nehéz hétvége volt számunkra, különösen nekem. Csodálatos kört mentem a kvalifikáción, de sajnos a gépátvétel után kizártak minket. Ez azt jelentette, hogy utolsóként indultam a versenyeken, de a hihetetlenül versenyképes autómmal sikerült nyernem. Sajnos a negyeddöntős győzelmemet elvették tőlem és mit mondjak a szuperdöntőről? A bajnokság harmadik helyéért harcoltunk, teljes erővel támadtam és minden tőlem telhetőt megtettem, hogy biztosítsam ezt a helyet. Azonban a Hyundai Veloster N ETCR még Power Up nélkül is nagyon erős volt. Ha lett volna lendületem, azt hiszem, nyerhettem volna – hihetetlenül gyorsnak éreztem magam." 

A Pool Fast kvalifikációjában Nicky Catsburg ígéretes kezdést mutatott az első futamon. Második kísérleténél azonban az alulkormányzottság ellen küzdött és összesítésben az ötödik leggyorsabb időt érte el. A 2. negyeddöntőben Catsburg jól ki tudta használni Maxime Martin előnyét az első kanyarban és a verseny élére manőverezte magát. A kettejük közötti apró érintkezés ellenére képes volt az élen maradni és kényelmes győzelmet aratott. Az eseménydús 1. elődöntőben az elejétől a végéig keményen küzdött Mattias Ekströmmel; végül meg kellett elégednie a harmadik helyezéssel. Catsburg hétvégéje azonban szívfájdalommal zárult a szuperdöntőben; a futam közepén a második helyre történő fantasztikus feljutás után Catsburgot Martin eltalálta, oldalra küldve őt, így csak az utolsó helyen végezhetett.




„Ez egy nagyon klassz hétvége volt, mint mindig az FIA ETCR-ben, kissé keserű végkifejlettel” – mondta Catsburg. „A szuperdöntő utolsó körében keményen nyomtam, amikor a második helyen haladtam, de sajnos ez nem tartott sokáig. Nehéz verseny volt. Néha lökdösünk másokat, néha ők hátráltatnak minket, de a szuperdöntőben egy kicsit túllépték a határt. Sajnos ezzel véget ért a versenyünk, de meg kell mondanom, nagyon élveztem a rendezvényt és remélem, hogy a jövőben még visszatérhetek. Összességében nagyon pozitívan érzem magam, végül is, történt, ami történt, de személy szerint nagy rajongója vagyok ennek a bajnokságnak. Imádom." 

Egy csalódást keltő időmérőt követően Jean-Karl Vernay beállt Catsburg mellé a 2. negyeddöntőbe. Nem sokkal azután, hogy csapattársa megelőzte az előtte haladó autót, Vernay a második helyig követte őt. Bár később a pályán lehagyták, Vernay Martin büntetését követően visszaszerezte a pozíciót és ezzel bebiztosította a Hyundai Motorsport első és második helyes célba érését. Vernay a 2. elődöntőben kezdetben elveszítette magabiztosságát a versenytársaival szemben és a harmadik helyre esett vissza, mígnem a nyolcas kanyarban egy fantasztikus manőver segített neki visszaszerezni a második helyet. Az ötödik helyről Vernay bejutott a szuperdöntőbe és a harmadik körben a negyedik helyen futott be csapattársa mögött. Sajnos egy korábbi érintkezés károkat okozott a Hyundai Veloster N ETCR versenyautójában és nehezen védekezett a mögötte haladó autók ellen. A mezőny végére esett vissza és Catsburg incidense után az ötödik helyen végzett.

„A német verseny olyan volt, mint az idei év általában; nagyon kemény az elejétől a végéig” – fogalmazott Vernay. „Volt néhány problémám és hibáztam a kvalifikáció során. A negyeddöntő és az elődöntő nagyon jó volt és remekül kezdtem a szuperdöntőben. Sajnos hátulról meglöktek, ami tönkretette a hátsó hajtást, ezután nagyon nehéz volt vezetni az autót. Nickynek nem tudtam segíteni és ezzel gyakorlatilag véget is ért a versenyem, így csalódott vagyok a hétvége miatt. Szégyen, mert a kvalifikáció után az autó nagyon jó volt és élveztem itt versenyezni. A pálya nagyon szuper szórakoztató; nagyon erősek voltunk a versenyeken."

„Fantasztikus, hogy csapatként a második helyen zárjuk az évet és egy újabb Hétvége Királya dobogóval távozhatunk” – mondta Stefan Ph. Henrich, a Hyundai Motorsport marketing és PR igazgatója. „Norbi kiváló formában volt ezen a hétvégén és minden pilótánk bemutatta a Hyundai Veloster N ETCR feljavított tempóját a német versenyen. Folyamatos fejlődést mutattunk az egész szezonban, miközben keményen dolgoztunk a színfalak mögött, hogy a lehető legtöbb potenciált és versenyképességet hozzuk ki a csomagunkból. Ismét nagyon közel voltunk a negyed-, elő- és szuperdöntők győzelméhez itt a Sachsenringen. Szerettük volna, ha jobban zártuk volna az évet, de folytattuk a küzdelmet a FIA ETCR utolsó idei kockás zászlójáig." 

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei