Történelmet írt a Hyundai az Akropolisz-ralin
A Hyundai Motorsport történetében először az Akropolisz-ralin fordult elő az, hogy a dobogó összes fokára a koreai gyártó motorsportrészlegének egy-egy párosa állhatott fel.
Az Akropolisz-ralin nyújtott domináns teljesítményüket követően a Hyundai Motorsportnak több mint 8 éves története során először sikerült a WRC dobogójának összes fokát megszerezni. Thierry Neuville az utolsó napon is megtartotta vezető helyét, míg Ott Tänak a második, Dani Sordo pedig a harmadik helyen végzett.
A szombati domináns teljesítményt követően, amelyben mindhárom Hyundai Motorsport versenyautó legénysége szakaszgyőzelmet ért el, a csapat további három leggyorsabb időt szerzett az utolsó reggelen. Tänak már a nyitószakaszon megszerezte az első helyezést, mielőtt Neuville a következő etapon újra megerősítette előnyét. Az észt pilóta ezután a Power Stage-en öt extra ponttal végzett az időmérők élén.
Neuville és Sordo stabil Power Stage futamai lehetővé tették a csapat számára, hogy az eddigi 107 WRC-versenyhétvége során első alkalommal sajátítsák ki maguknak a dobogót. Neuville 15,0 másodperces előnnyel végzett az élen, ezzel megszerezte első győzelmét 2022-ben, összesen pedig a 17. győzelmét a Hyundai csapatában. Az eredmény egyben az első alkalom, amikor a Hyundai Motorsport három egymást követő győzelmet aratott a WRC-ben.
Tänak megerősítette egy remek hajrával a szezon hatodik dobogós helyezését egy második hellyel, miután Finnországban és Belgiumban aratott egymást követő győzelmeket. Sordo eközben kimérten közelítette meg az utolsó szakaszt, hogy biztosítsa dobogós helyezését – ez Portugália és Szardínia után zsinórban a harmadik legjobb hármas eredménye ebben a szezonban.
A Hyundai i20 N Rally1 teljesítménye és megbízhatósága elemi szerepet játszott a hétvégi eredményben, miközben más csapatokat Görögország nehéz kavicsos terepe kihívások elé állította. Finnországban murvás, Belgiumban aszfalton mutatta be versenyképességét, az autó mostanra túlélte – és kiválóan teljesített – az Akropolisz-rali könyörtelen terepén is, így a Hyundai Motorsport nevét a bajnokság egyik legünnepeltebb eseményéhez fűzték.
Tíz forduló után a csapat négyre egyenlítette ki az egyetlen szezonban elért legtöbb győzelem rekordját, amit 2017-ben és 2019-ben is gyűjtöttek be, így a konstruktőrök közötti 341 bajnoki összesített pont is jelentős.
„Ez egy különleges győzelem és történelmi eredmény” – mondta Neuville. „Nehéz szezon volt ez számunkra, így a győzelem megszerzése, különösen a belgiumi hazai versenyünkön megtapasztalt nehéz hétvége után nagyszerű feloldozás. Szerintem a legfontosabb szempont a csapat számára a tripla dobogó, ez az eredmény teljesen megérdemelt a csapat erőfeszítése után. Nagyon büszkék lehetünk erre az eredményre. A kezdetek óta a csapat tagja vagyok, tudom, hogy mindenki milyen keményen dolgozott, főleg a nehéz időkben, de mindig visszavágtunk és ez ennek tökéletes bizonyítéka. Pénteken, negyedikként indulva tudtuk, hogy képesek vagyunk gyorsabban menni. A második napon a cél az volt, hogy erősebben nyomuljunk és ledolgozzuk a különbséget. Fel tudtunk kapaszkodni az élre és növelni tudtuk az előnyt, hogy ma egy kicsit kényelmesebben érjünk célba. Örülök a győzelemnek – tudtuk, hogy ez egyszer eljön. Van még tennivalónk, de egyértelmű, hogy jó irányba haladunk."
„Ez egy eléggé hihetetlen eredmény” – mondta Tänak. „Nagyon megerőltető verseny volt, különösen a technikai oldalon, szóval a csapat jó munkát végzett azért, hogy minden autó működjön. A mi oldalunkról kár, hogy kis időt veszítettünk pénteken egy hibrid probléma miatt; ez nem hozott minket optimális helyzetbe szombatra. Tegnap volt néhány problémánk, ami visszatartott minket attól, hogy közelebb kerüljünk a frontvonalhoz. Tudtuk, hogy nehéz lesz ma Thierryt elkapni anélkül, hogy hibát követne el. Az autó határozottan jobban működik. Még mindig vannak olyan részletek, amelyekben látom, hogy vannak tartalékok. Egyelőre élveznünk kell ezt a tripla győzelmet.”
„Nagyon elégedett vagyok a dobogós helyezésemmel és a tripla győzelmünkkel” – mondta Sordo. „Ebben a csapatban mindenki kiérdemelte ezt, nagyon keményen dolgoztak ezekben a napokban. Néhány rossz pillanattal nehezen kezdtük a szezont, szóval ez egy olyan teljesítmény, amelyet a gyár emberei valóban megérdemelnek. A mai célunk a harmadik helyért vívott harc volt, ami könnyebbé vált, miután Elfyn Evansnek problémája akadt. Persze pihentetőbb úgy, ha tudod, hogy valakinek, aki a sarkadban van, gondja akadt, de csalódott voltam miatta. Sok versenyzőnek voltak problémái ezen a hétvégén, de végül mindhárom autóval ott voltunk és egy igazán fantasztikus csapateredményt értünk el. Ezt meg kell ünnepelni.”
„Micsoda történelmi pillanat ez a csapatunk és a Hyundai számára, ez az első alkalom, hogy háromszoros dobogót értünk el” – mondta Julien Moncet csapatigazgató-helyettes. „Kevesen fogadtak volna ránk a szezon elején, de itt vagyunk, visszatértünk. Ennek ellenére nyomulnunk kell és a felhalmozott pozitív lendületet extra motivációként kell felhasználnunk. Köszönjük mindazoknak, akik támogatnak minket és mindenekelőtt a gyárunkban dolgozóknak. AIsmté bebizonyosodott, hogy a megbízhatóság az egyik kulcs; az autónk sokat fejlődött ezen az téren Monte Carlo óta. Minden pilótánk újra nagyszerű munkát végzett ezen a hétvégén. Thierry problémamentesen ment és óvatosabban közelítette meg ma a győzelmet. Tänak néhány technikai probléma ellenére nagyon erős versenyünk volt és ismét erős teljesítményt nyújtottunk, végül egy szilárd második helyen végzett. A Power Stage nyertes pluszpontjai újra bebizonyították, hogy ha kell, milyen versenyző. Dani célja a harmadik pozíció megszerzése volt, amit Evans kiesése megkönnyített. Ismét pontosan azt csinálta, amit vártunk tőle: megbízható és tökéletes csapatjátékos. Ez zsinórban öt dobogós helyezést jelent számára. Ezt biztosan ki fogjuk élvezni.”
„Ez egy nagyon különleges nap mindenki számára a Hyundai Motorsportnál és valójában az egész globális Hyundai család számára, hiszen első hármas győzelmünket ünnepelhetjük a WRC-versenyeken” – mondta A Hyundai Motorsport elnöke, Sean Kim. „Fantasztikus csapatmunka, amelyet három hihetetlen csapatunk valósított meg. Az FIA rali-világbajnokságban 2014-ben indult első szezonunk óta elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a legversenyképesebb, legmegbízhatóbb és technológiailag legfejlettebb gépeket készítsük fel a legjobbakkal való versenyre. Elhoztunk két konstruktőri bajnoki címet, de ez az új hibridszezon vadonatúj kihívásokat jelent, amelyeket nagyon élvezünk. A Hyundai i20 N Rally1 zsinórban harmadik győzelmét látni – nagyon különböző versenyeken – csapatunk által a helyszínen és a gyárban végzett óriási kemény munka jutalma. Ezt az eredményt közösen, csapatként osztjuk meg egymással.”
Forrás: motorsport.hyundai.com