Késnek a Hyundai új üzemanyagcellás fejlesztései

A Hyundai Motor szerint az üzemanyagcellás fejlesztés problémai miatt elhalasztják az üzemanyagcellás Nexo hobbiterepjáró és a szintén hidrogénnel üzemelő Xcient teherautó továbbfejlesztett változatának bemutatását.

A Hyundai úgy határozott, hogy 2024-re halasztja továbbfejlesztett hidrogénüzemű Nexo hobbiterepjáró modelljének bevezetését az üzemanyagcella-fejlesztéssel kapcsolatos problémák miatt – jelentette a Seoul Economic Daily a beszállítói iparágból származó forrásra hivatkozva. Az autógyártó eredetileg azt tervezte, hogy a jövő év második felében indítja be a 2018-ban bemutatott Nexo új modellgenerációjának sorozatgyártását és értékesítését, de úgy döntött, hogy 2024-re halasztja. A Nexo 2018-ban jelent meg.

Ugyanígy felfüggesztették a világ első szériagyártású hidrogénhajtású Xcient Fuel Cell nagyteherautó utódjának fejlesztését is. Egészen a közelmúltig a vállalat a harmadik generációs üzemanyagcellák fejlesztésén dolgozott annak érdekében, hogy a cella kapacitását legalább 200 kW-ra növelje és a kamionokat, valamint a Genesis modelleket ezekkel a cellákkal ellássa. A közelmúltban azonban úgy változott a terv, hogy öt éven belül döntenek ezen cellák fejlesztéséről.

A szakértők szerint ennek az az oka, hogy a 200 kW-os üzemanyagcellás teherautók piacképességét egyelőre még nem igazolták. „Az üzemanyagcellák árát 30 millió wonra becsülik és ezt az árat legalább a felére kellene csökkenteni ahhoz, hogy a hagyományos tisztán elektromos járművekével összehasonlítható jövedelmezőségi szintet érjünk el” – mondta egyikük, hozzátéve: „Ehhez viszont óriási beruházás szükséges és úgy tűnik, hogy a vállalat technológiája nem elég ahhoz, hogy a közeljövőben elérje ezt a célt.”

A jelentés szerint a Hyundai prémiummárkája, a Genesis üzemanyagcellás járműveinek bevezetési ütemtervéről még nem döntöttek, mivel az első Genesis márkajelzésű üzemanyagcellás járművek fejlesztési projektjét tavaly év végén felfüggesztették. A Hyundai a jelentést nem kívánta kommentálni. A cég értékesítési adatai szerint a Hyundai idén január és május között összesen 3 978 darab Nexo modellt értékesített Dél-Koreában, míg 222 darabot Amerikába exportált.  

Tavaly szeptemberben a Hyundai, a Kia és a Genesis márkákat magába foglaló Hyundai Motor Group bejelentette, hogy 2028-ig minden haszongépjárművéhez üzemanyagcellás változatot fog bevezetni, hozzátéve, hogy a csoport külön üzemanyagcellás járműveket fejleszt a Kia és a Genesis számára, amelyek 2025 után kerülhetnek forgalomba. Piackutató cégek szerint az idei év első négy hónapjában 5 908 üzemanyagcellás járművet adtak el világszerte, ami 2,5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Április végén a Hyundai Motor részesedése a meg nem erősített növekedési potenciállal rendelkező piacon 52 százalék volt, ezt követi a Toyota 27 százalékkal és a Honda 3,5 százalékkal.

Elemzők szerint a Hyundai kénytelen üzemanyagcellás üzletágát különös tekintettel a személygépkocsik esetében újraértékelni, mivel az üzemanyagcellás járművek piaca rendkívül lassú növekedést mutat, miközben az elektromos járművekre átállásra kell összpontosítani. "A tisztán elektromos járművek növekvő globális piacát látva valószínű, hogy a Hyundai újraértékeli prioritási sorrendjét, mivel az elektromos járművek iránti kereslet folyamatosan növekszik, miközben a hidrogénüzemű autók piaca továbbra is viszonylag kicsi" – mondta Soo-hong Co, az NH Investment & Securities elemzője.

A Hyundai Motor azonban egyúttal azt is kihangsúlyozta, hogy a leállás nem jelenti azt, hogy lemond a hidrogénüzemű járművekről. „16,2 billió vont befektetést tervezünk az alternatív hajtású járművek fejlesztésébe fektetni az elkövetkező három évben, és ez a startupokba, a kutatás-fejlesztésbe és egyebekbe történő befektetés a hidrogénüzemű járművekhez is kapcsolódik majd” – áll a közleményben.

Forrás: autonews.com, businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését