Még több képen a Hyundai Santa Fe következő generációja

Éppen berakodásra várt egy teljesen álcázott Hyundai Santa Fe prototípus valahol Dél-Korea egyik legnagyobb légikikötőjében, amikor a szemfüles lesifotósnak sikerült körbefényképeznie a teljesen átalakuló modellt  

A Hyundai Santa Fe legújabb generációja eddigi legdrámaibb vizuális átalakulásán megy keresztül. A kémfotókból tisztán kiderül, hogy a következő generációs modell felfújt, dobozos stílusa jobban hasonlít majd egy Land Rover Defenderre, mint bármelyik Santa Fe-re. De talán nem is elsősorban a patinás brit terepjáróra kíván rálicitálni, sokkal inkább a Hyundai ősterepese, a Galloper nyomdokaiba kíván lépni?  

A fotók a dél-koreai Incheon nemzetközi repülőtéren készültek, és egy koreai Instagram-fiókon jelent meg elsőként. A szinte függőleges ablakfelületek alapján arra gondolhatunk, hogy a jelek szerint a Santa Fe tágas utaskabinnal rendelkezik majd. Bár vaskos álcázás borítja, az is megfigyelhető, hogy az autó D-oszlopa függőleges, ellentétben a Palisade ferde oszlopával, így ez még inkább kiterjedt megjelenést kölcsönöz a zászlóshajó hobbiterepjáró modellnek.

Az autó első kialakításából nem sokat lehet kivenni a vastag álcázás miatt, bár a korábban menet közben elcsípett prototípusról készült kémfotók alapján több mint valószínű, hogy a fényszórók olyan LED nappali menetfényeket tartalmazhatnak, amelyek H betűt mintáznak és amely motívum az első ülések dombornyomott mintáján is megismétlődik. Emellett az ezeket az elemeket összekötő teljes szélességű LED fénysáv is megjelenhet, ahogyan azt a Staria kisbuszon is láthattuk.

A hátsó kialakítást még nagyobb rejtély övezi, hiszen elvileg nem látni semmilyen olyan kitüremkedést, borítást, ami a hátsó lámpák jelenlétére utalna. Egy kémvideón azonban nemrég láthatóvá vált, hogy a tesztautó csomagtér-ajtajának alsó részén kivágott két nyílás a hátsó lámpákat rejti. Emellett úgy tűnik, az új Santa Fe szinte teljesen függőleges csomagtérajtót kapott. Ahogy az a Hyundai Motor Group legújabb termékeinél általánossá vált, a keréktárcsák is szemet gyönyörködtető kialakításúak.


A körbefotózott prototípus jellegzetes, fordított megjelenésű könnyűfém keréktárcsákat is hordozott, fekete felületű küllőkkel, amelyeket szálcsiszolt fém háromszögek rögzítenek ott, ahol általában hézagoknak kellene lenniük. Ezzel szemben egy korábban elcsípett prototípus egyszerűbb, ötküllős, szálcsiszolt könnyűfém keréktárcsákat viselt, ami viszont szintén csillagmintázatot ábrázolt. 

Az egyelőre nem világos, hogy a lemezek alatti változások mennyire lesznek olyan drámaiak, mint az új megjelenés. A mostani Santa Fe 2021-ben új platformot kapott, hozzáférést biztosítva ezzel a hibrid és a plug-in hibrid hajtásláncokhoz. Mindkét villamosított Santa Fe modell turbófeltöltős, 1,6 literes négyhengeres motort alkalmaz, amelyhez villanymotor, lítium-ion akkumulátor és hatfokozatú automata sebességváltó is kapcsolódik, akárcsak a Kia Sorento hibrid és PHEV változataiban.

A fenti környezetbarát opciók mellett a Santa Fe jelenleg 2,2 literes turbódízel négyhengeres és 3,5 literes szívó V6-os benzinmotorral kapható a világpiacon, bár ez utóbbit Ausztrálián kívül nagyrészt megszüntették. Az olyan piacokon, mint Korea és Észak-Amerika, turbófeltöltős, 2,5 literes négyhengeres motort kapnak a V6-os helyett, míg egyes piacokon szívómotoros változatot is kínálnak.


A Hyundai rendkívül biztonságosan játszott a jelenlegi Santa Fe stílusával, amely az új platform ellenére szinte teljesen megegyezik az előző generációval. Hasonlóképpen, az első négy generáció – bár jobban elkülönült egymástól – egyértelmű tervezési evolúciót képviselt. Ám mivel a Santa Fe Koreában és más piacokon, így pl. Ausztráliában is elveszítette pozícióját a drágább Palisade márkatársa és a konszerntárs Kia Sorento modellekkel szemben, a Hyundai formatervezői úgy tűnik, zöld utat kaptak egy radikálisabb dizájn kialakításához.

Egyelőre nem lehet pontosan tudni, hogy a következő Santa Fe generáció mikor debütálhat, azonban az erősen álcázott prototípusok jelenléte azt sugallja, hogy a debütálás valamikor a jövő év második felében várható.  

Forrás: carexpert.com.au

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését