Benzines és elektromos is lehet a Hyundai i20 N utódja

A Hyundai nagyteljesítményű autókat gyártó részlege szerint a kisméretű hothatch következő generációja benzines vagy elektromos meghajtással élhet tovább, de a csoport tanácsadója szerint ez még egy hosszú küzdelem része lesz.

A Hyundai i20 N hothatch jövője két részre osztható – benzines vagy elektromos meghajtással -, amennyiben a mai modell utódja zöld utat kap az autógyártó vezetőségétől. A Hyundai kisméretű zsebrakétájának szállítási ideje jelenleg akár két év is lehet Európában, a modell félidei ráncfelvarrása pedig küszöbön áll. A legtöbb kisautóhoz hasonlóan azonban a Hyundai i20 N-re is nagy nyomás nehezedik a kisautók felől a crossoverek és a hobbiterepjárók felé történő drámai elfordulás miatt. A Hyundai i20 N így válaszúthoz érkezett, a dél-koreai autóóriás pedig mérlegeli a jövőre vonatkozó lehetőségeit.

A Hyundai a leginkább megfizethető nagyteljesítményű modell második generációjának tervezési szakaszának elején jár, amely jóváhagyása esetén az évtized második felében kerülhet a bemutatótermekbe. „Még nem döntöttek az utódról, ami egy nagyon nehéz döntés lesz" – mondta Albert Biermann, a Hyundai magas beosztású ügyvezetője és az N nagyteljesítményű divízió korábbi főnöke a múlt hónapban Németországban tartott médiakonferencián.

A BMW M sportrészlegének egykori vezetője elárulta, hogy a Hyundai i20 N jövőjéről szóló döntés a mai modell mellett „folyamatban van". „A hothatch piac globálisan zsugorodik, de az i20 N piaca nagyon fontos Európában” – mondta Biermann. „Európa kihívása, hogy sokan elektromos járművekről álmodnak.” Arra a kérdésre, hogy ez azt jelenti-e, hogy a Hyundai i20 N második generációja konnektorról tölthető hibrid hajtású lehet, vagy egyenesen elektromos meghajtásra válthat, Biermann azt válaszolta: „Igen, de ezzel egyáltalán nem értek egyet, még gondolatban sem. Már jó ideje harcolok egy következő generációs benzines i20 N-ért. Még nem jártam sikerrel."

Biermann úr, akinek segítségével épült ki a Hyundai nagyteljesítményű modellportfóliója, miután kilépett a BMW M részlegéből, azt mondta, van esély arra, hogy a vásárlókat elkényeztesse a választás. „Nem mondunk le a belsőégésű motorokról, globális szereplők vagyunk" – mondta. „Az N felállás belépési árpontját szeretnénk megtartani. Az 1,6 literes turbómotor (a mai Hyundai i20 N motorja) a 2025-ben, vagy 2026-ban esedékes Euro 7-es károsanyag-kibocsátási követelményeket is túléli. Több régióban jó ideje még nem áll rendelkezésre infrastruktúra az elektromos járművek számára. Tehát megtartjuk és fejlesztjük a belsőégésű motorjainkat. De vajon felállítunk egy teljesen új belsőégésű motorcsaládot? Valószínűleg nem."

Arra a kérdésre, vajon egy benzinüzemű Hyundai i20 N eladható lesz-e egy tisztán elektromos i20 N mellett, Biermann azt válaszolta „Miért ne? Ezen a ponton nem tudom elképzelni, hogy a kisebb (elektromos) N-es autót ki tudjuk hozni olyan áron, ahol egy i20 N lehet. Még mindig látok némi árdifferenciát. Viszont egy elektromos Hyundai i20 N ennek ellenére egy vonzó jármű lehet és lényegesen alacsonyabb áron, mint egy IONIQ 5 N, ami a Hyundai N részlegének első elektromos modellje lesz jövőre. A villamosítást abba az árkategóriába is be kell hoznunk, ahol ma a Hyundai i20 N) van.”

Az iparág veteránja szerint a nagyteljesítményű elektromos autókkal kapcsolatos egyik legnagyobb kihívás az volt, hogy megtalálják a módját, hogy a vételárakat a hothatch vásárlók számára elérhető közelségben tartsák. „Mi a Hyundai vagyunk, tudjuk, hogy nem akarunk magasabb áron belépni a piacra" – mondta Biermann. „Az N közösség nagy része nem nyújtózhat el addig. És természetesen intenzíven vizsgáljuk, hogy melyik a kedvenc jelölt a jövőbeli kínálatban, hogy egy megfizethetőbb elektromos autót hozzunk be az N kínálatába. Szóval ezt már egy jó ideje vizsgáljuk."

Biermann szerint jó esély van arra, hogy a Hyundai egy N változatot kínáljon egy következő megfizethető árú elektromos autójából. „Nemrég felröppent a híre, hogy a Hyundai egy kis szegmensbe tartozó elektromos járművet fejleszt... és természetesen most is keressük a lehetőségeket az N számára. Hogyan tudunk sokkal több erőt belegyömöszölni ebbe a járműbe… és mégis megtartani ezt egy nagyon ésszerű költségszinten? Ez a kihívás. Természetesen a kisebb elektromos autókat vizsgáljuk, hogy csökkentsük a költségeket, mivel az N egyik erőssége, hogy az izgalmas vezetési élményt ésszerű árszinten juttatja el az ügyfelekhez.”

Emiatt aztán az elektromos Hyundai i20 N (vagy egy hasonló modell) valószínűleg a megfizethetőbb 400 V-os akkumulátortechnológiát alkalmazna a Hyundai Ioniq 5 N modernebb 800 V-os rendszere helyett. „Valószínűleg egy megfizethetőbb elektromos N modell platformja nem engedheti meg magának a 800 voltot” – mondta Biermann. „Előbb-utóbb lesz elektromos autónk a Hyundai i20 N árkategóriában. Olyan őrült lesz, mint a mai i20 N modell? Valószínűleg nem. Ennek ellenére őrültnek kell lennie? Igen, különben nem létezhetne."

Forrás: drive.com.au

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését