A Hyundai 2017 óta a legtöbb autót gyártotta tavaly Csehországban

A Hyundai Motor cseh gyártóbázisa tavaly összesen 340 500 autót gyártott Nošovicében, ami 18 ezer autóval több, mint egy évvel korábban, így a gyártósorról utoljára 2017. óta tavaly gördült le a legtöbb jármű, ráadásul 12 ezer autóval haladták meg az eredetileg kitűzött gyártási tervet.

A Tucson modell, amely zászlóshajónk és a Hyundai legkelendőbb modellje Európában, tavaly a termelés 72 százalékát adta. Öt itt elkészült Tucson közül kettőben, azaz a megtermelt mennyiség 40 százalékában hibrid vagy plug-in hibrid hajtáslánc dolgozott. Az i30 és a Kona Electric modellek részesedése egyaránt 13-13 százalék, a fennmaradó 2 százalékot pedig az i30 N sportautó tette ki. A 2023-as i30-as modellkínálatban a kombi változat fölényben volt az ötajtós és Fastback változattal szemben. A modellportfólió átalakulása idén is folytatódik – áprilisban megkezdődik a Tucson modell és az i30 modellcsalád frissített változatainak gyártása.

A nošovicei Hyundai üzem legnagyobb autóvásárlója Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Spanyolország és Lengyelország – a tavalyi járműgyártás közel fele ezekbe az országokba került. Csehország több mint 16 ezer autóval a 6. helyen áll. Nošovicéből Európa mellett nagy mennyiségben kerülnek autók a Közel-Kelet országaiba, Mexikóba, de Marokkóba, Ecuadorba és Ausztráliába is. Ezen túlmenően több tucat itt gyártott autó került olyan egzotikus célországokba, mint például Brunei, Madagaszkár, Chile és El Salvador. Összesen 73 célország szerepelt a listán tavaly.

A három legnépszerűbb karosszériaszín a fehér alapszín (Atlas White), a sötétszürke-gyöngyház (Dark Knight) és a sötétkék metál (Dark Teal) volt. Az ezen három karosszériaszínnel rendelkező autók a Nošovicében készült modellek körülbelül 45 százalékát teszik ki. Idén több új szín is megjelenik a portfólióban. Az eltérő színű tetővel rendelkező autók aránya megközelítőleg 4 százalék.

„A sikeres termelési eredményeket a félvezetők és egyéb alkatrészek ellátásának stabilizálása, az autóink iránti jelentős kereslet és a magasabb gyártási hatékonyság segítette” – mondta Changki Lee, a HMMC elnöke. „Nyáron sikeresen elindítottuk a Kona Electric villanyautó második generációjának sorozatgyártását, amelynek fejlesztésébe mérnökeinknek is jelentős beleszólása volt. Az új modellek gyártási előkészületében üzemünk felelőssége a továbbiakban erőteljesebben fog növekedni."

Idén a Hyundai 330 890 autó legyártását tervezi Nošovicében. A Kona Electric tisztán elektromos változatának részesedése 2024-ben a gyártósoron elvégzett módosításoknak köszönhetően várhatóan több mint 17 százalékra tud emelkedni.

A dízelmotorral szerelt autók a termelés mindössze 7 százalékát tették ki 2023-ban. A kézi sebességváltók aránya autóinkban tavaly tovább csökkent, arányuk már csak 24 százalékos. Egy hosszútávú és visszafordíthatatlan trendre reagálva a vállalat az 1-es váltó üzemcsarnokban 2024. február végén leállítják a kézi sebességváltók gyártását és a volt 2-es váltóüzem csarnokához hasonlóan az elektromos modellekhez készülő akkumulátorok összeszerelésére fókuszáló Mobis üzemként építik azt át. Az itt különböző szakmában dolgozók többsége a HMMC másik munkahelyén talált helyettesítő pozíciót. A HMMC 2023-ban összesen 186 500 kézi sebességváltót gyártott, ebből körülbelül 120 ezer darab került a Kia szlovákiai és a Hyundai törökországi HAOS gyáraiba. Ez éves szinten kb. 15 százalék.

A korábbi évekhez hasonlóan a munkavállalók idén is számíthatnak keresetük növekedésére. Az alapbérek emelkedése 2024. január 1-jétől átlagosan 7,8 százalékos. Az üzemünkben legelterjedtebb 3-as kezelői beosztásban dolgozó munkavállalónak így havi 3000 cseh koronával (kb. 46 eFt-tal) nőtt aza az alapbére. Az alapbérek emelésének köszönhetően arányosan emelkednek az alapbérből származtatott jutalmak és pótlékok is. A várható végső keresetnövekedés így még az alapbérek százalékos növekedésénél is jelentősebb lesz.

A Hyundai Motor Nošovicében nemcsak a morva-sziléziai régión belül kínál átlagon felüli pénzügyi javadalmazást, a kékgalléros pozíciókban elért havi átlagkereset 2023-ban elérte az 55 497 koronát (kb 852 eFt). Ez éves szinten közel 17 százalékos növekedést jelent.

Forrás: hyundai-motor.cz

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését