A Hyundai márkakupát szervez az IONIQ 5 N modelljéhez
A Hyundai az IONIQ 5 tisztán elektromos modelljének N sportverziójából egy különleges versenyautó-változatot fejleszt, amelynek első példányai 2024. májusától részt vesznek a Koreában megrendezésre kerülő IONIQ eN1 kupasorozaton.
A Hyundai az IONIQ 5 N modelljét úgy tervezte, hogy felbolygassa a nagyteljesítményű elektromos autók világát, így nem meglepő, hogy az autógyártó most egy versenypályára alkalmas változaton dolgozik. A Hyundai nemrég hivatalosan is bemutatta Dél-Koreában az IONIQ 5 eN1 Cup versenyautót, amely egy újratervezett karosszéria-készlettel, agresszívebb futómű-beállítással és kisebb tömeggel rendelkezik, mint a szériamodell.
A versenypályára előkészített IONIQ 5 először a Hyundai N Fesztiválon mutatkozott be Szöulban, Koreában. A vállalat nem adott ugyan ki hivatalos sajtóközleményt, de a helyi sajtó képviselői pillanatképeket készítettek a bemutatóról, felfedve az összes fontos részletmegoldást.
Az eN1 külső megjelenésében mélyebbre húzott lökhárítókat visel nagyobb szívónyílásokkal, és új védőlemezekkel. Úgy tűnik, hogy az autó profiljához szélesebb sárvédőket kapcsoltak, míg a hátsó rész fix hátsó légterelővel és hatalmas diffúzorral bővült. Az elektromos versenyautó belső terében az FIA által jóváhagyott bukóketrec is megtalálható.
Ennél is fontosabb, hogy a Cup változat 200-250 kg-mal könnyebb lesz, mint a szériagyártási specifikációjú IONIQ 5 N. A súlycsökkentési intézkedések közé tartozik a polikarbonátból készült oldalsó és hátsó ablakok, valamint az olyan felszerelések eltávolítása, amelyek szükségtelenek a versenypályákon. Ezek az intézkedések valószínűleg pozitív hatással lesznek a teljesítményre, még akkor is, ha a versenyautó saját tömege valószínűleg meghaladja a 2 tonnás pszichológiai határt.
Az új, párnagömbcsuklós állítható felfüggesztés 50-70 mm-rel közelebb hozza az eN1 hasmagasságát a talajhoz és merevebb beállítást kínál, amelyet kifejezetten a versenypályához terveztek. A versenyautó egy új, 280/680R18 méretű versenygumikon fog gurulni és légkompressziós emelővel is rendelkezik. A versenytárcsákon a fékek elöl 6 dugattyús féknyergekből, hátul pedig 4 dugattyús féknyergekből állnak majd.
A bemutatón nem tettek említést a teljesítményről, így azt feltételezhetjük, hogy az eN1 megtartja a szériagyártású Hyundai IONIQ 5 N kettős villanymotorját, amelyek akár 478 kW / 650 LE teljesítményt adnak le az N Grin Boost mód aktiválásakor. Ugyanez vonatkozik a 84 kWh-s akkumulátorra is, bár ez a magasfeszültségre figyelmeztető jelzések és szakaszolók mellett fokozott védelmet kap.
A Hyundai közölte, hogy minden versenycsapat hozzáférhet az N Active Sound+ rendszer egy speciális változatához, amely lehetővé teszi számukra, hogy egyéni kipufogóhangokat alkossanak meg. Ezenkívül a versenyzők használhatják az N Grin Boost által biztosított extra teljesítményét az előzések során, valamint az N e-Shift funkciót, amely virtuális sebességfokozatokat biztosít a járművek számára.
A koreai média szerint a Hyundai IONIQ 5 eN1 Cup versenyautó fejlesztése 2024 februárjában fejeződik be. Versenyen debütálása 2024 májusában várható, egy új koreai márkakupa-sorozat részeként.
Forrás: carscoops.com