A Hyundai Motor kiépíti a teljes hidrogén értékláncot


A Hyundai a világ legnagyobb technológiai szakkiállításán, a Las Vegas-i CES-en mobilitási stratégiájának részeként a hidrogénenergia teljes értékláncának kiépítésére tett ígéretet annak megtermelésétől a tárolásán és a szállításán át a hidrogént üzemanyagként hasznosító járművekig.

A koreai autógyártó meghatározó befolyást szerzett a hidrogénüzemű járműiparban, miután 2013-ban piacra dobta első hidrogénüzemű, üzemanyagcellás Tucson/ix35 FCEV modelljét a világpiacon. A vállalat ugyan ebből még nem termelt jelentős bevételt, ám a Hyundai ennek ellenére megismételte megingathatatlan hitét a hidrogén környezetbarát jellege és biztonságossága irányában.

„A hidrogénenergia-iparral kapcsolatos kulcsfontosságú stratégiánk az, hogy mélyebben és gyorsabban kapcsolódjunk be az üzletágba, mint mások” – mondta a Hyundai Motor elnök-vezérigazgatója, Jae-hoon Chang az idei CES technológiai kiállításon tartott sajtótájékoztatón. Amikor ugyanis a többiek elkezdenek hirtelen belépni a hidrogénpiacra, ahogy az az elektromos járművek piacán is történt, Chang szerint túl késő lesz a Hyundai Motor számára, hogy elsőbbséget szerezzen magának.

A Hyundai Motor vezetője elismerően nyilatkozott a hidrogénenergia bizonyított biztonságáról és körforgásos erőforrásban rejlő természetéről. Kiemelte azt a vállalati elképzelést is, amely szerint 2035-ig évi 3 millió tonna hidrogént kell kitermelni, ami drasztikus növekedést jelent a 2023-as 13 ezer tonnás eredményhez képest.

„A hidrogénnek számos előnye van" – mondta Chang. „Hatalmas társadalmi és környezeti költségeket csökkenthetünk a hidrogén felhasználásával. Ráadásul az energiaforrás tárolása és szállítása is egyszerű. Az olyan országokban, mint Korea, ahol nincs elegendő természeti erőforrás, a hidrogén használata nagyon hasznos. Ám még hosszú utat kell megtennünk a hidrogén viszonylag magas önköltsége miatt, ami a hidrogénüzemű Nexo hobbiterepjáróink gyenge eladásaiban is megmutatkozik.” A vezető azonban ígéretet tett arra, hogy a vállalat folytatja útját, hogy a világ vezető hidrogén-mobilitási megoldásainak szolgáltatójává váljon.

A Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke, Eui-sun Chung meglepetésszerű interjút is adott az újságíróknak a CES helyszínén. „Úgy gondolom, az a helyes, ha nem a mi generációnknak, hanem a következő generációnak készítjük fel a hidrogénüzemű mobilitási megoldásokat” – mondta Chung az újságíróknak. 

A Hyundai Motor az idei CES kiállításon bemutatta közép- és hosszú távú stratégiáját az úgynevezett szoftverdefiniált minden (SDx) megoldásairól. Az SDx a járműben lévő szoftveren keresztüli hiperkapcsolat által meghatározott mobilitásra utal, amely lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy útközben is megkapják a legfrissebb információkat tartalmazó frissítéseket.

A vállalat SDx jövőképe a szoftver által definiált járműből (SDV) indul ki, amely a hardver és a szoftver szétválasztására utal, így az egyes részek egymástól függetlenül, valós időben frissíthetők. A Hyundai SDV jövőképének középpontjában a mesterséges intelligencia (AI) áll majd. Az AI-vezérelt SDV segítségével a Hyundai Motor egy kulcsfontosságú jövőbeli mobilitási ökoszisztémát tud felépíteni, nem csak az eszközök, hanem a mobilitás, a logisztika és még a teljes városi operációs rendszer számára is – állítja a Hyundai Motor.

„Mobilitási megoldások szolgáltatójaként elképzelésünk túlmutat a járműveken” – mondta Chang-hyun Song, a Hyundai Motor Group SDV divíziójának elnöke vitaindító beszédben. „A mobilitási ökoszisztéma megerősítéséről van szó. A mozgást a tudás és az innováció új forrásának tekintjük. Megoldásaink és eszközeink egyetemesen hasznossá teszik ezt a tudást.”

A Hyundai emellett bemutatta a „HTWO Grid Solution” névre keresztelt átfogó hidrogénenergia-megoldást, amely felgyorsítja a hidrogéntársadalomra való átállást. A HTWO Grid Solution lényege, hogy integrálja a Hyundai Motor egyes leányvállalatainak képességeit a hidrogénenergiával kapcsolatos minden szakaszban, beleértve a termelést, tárolást, szállítást és felhasználást is, ezáltal létrehozva egy hidrogén ökoszisztémát.

Forrás: koreatimes.co.krpulsenews.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei