2024 új Hyundai és Kia modelljei

2023 igazi hullámvasút volt a koreai autógyártó vállalatok számára: alkatrészhiánnyal kezdődött, ám ahogy ez enyhült, úgy nőtt a raktáron lévő autók mennyisége, és az eddig dübörgő villanyautó-láz is alábbhagyni látszik. Most megnézzük, milyen új modelleket dobnak piacra a koreaiak 2024-ben.

A Hyundainál a Casper elektromos változatát megfizethető árfekvésű, városi elektromos modellként dobják piacra. A vas-foszfát (LFP) akkumulátorral szerelt modell ára Dél-Koreában várhatóan 20-30 millió von között lesz, ami átszámítva 5,3 és 8 millió Ft közötti összegnek felel meg, de a helyi piacon a támogatások miatt a tényleges ára valahol 20 millió von körül várható. 

Mivel közben a Hyundai megkezdte a Casper hagyományos motoros változatai frissítésének tesztjeit, ezért várhatóan a Casper EV a modell frissített változataival együtt, kissé módosított dizájnnal fog bemutatkozni. Mivel az elektromos verzió a Ray EV-hez hasonlóan a BorgWarner integrált meghajtómodulját (iDM) fogja felhasználni és a kínai CATL akkugyártó vas-foszfát akkumulátorával fogják felszerelni, így a Ray EV-hez hasonlóan hatótávja 205 km körüli lehet. A pletykák szerint az Európában is megjelenő modellváltozat eltérő névvel és a koreai specifikációnál nagyobb akkuval fog rendelkezni. 

A városi mini mellett a Hyundai régóta várt elektromos nagyterepjárója, az IONIQ 7 is megérkezik jövőre, amelyet a Kia EV9 testvérmodelljeként mutatnak be 2024-ben. A három üléssoros villany-SUV 99,8 kWh kapacitású akkumulátorával várhatóan több mint 482 km-es hatótávra lesz képes. A hírek szerint egy 218 lóerős egymotoros és egy 385 lóerős, kétmotoros összkerékhajtású modell közül lehet majd választani, ezenkívül az EV9-hez hasonlóan különféle térkihasználási ötleteket is találunk majd a fedélzeten. A belső teret panorámás íves kijelzővel és környezetbarát anyagok használatával teszik még értékesebbé. 

Ezenkívül a Hyundainál „OE” gyári kódjel alatt készül egy eddig ismeretlen tisztán elektromos modell. Miután a Kia bejelentette, hogy olyan megfizethető árfekvésű elektromos járműveket dob piacra, mint az EV3 és az EV4, a Hyundai Motor várhatóan hasonló modellpalettával készül a jövőre. Az EV3 és EV4 2024-es megjelenése miatt azonban nagy a valószínűsége annak, hogy a Hyundai változatok jövő év helyett csak 2025-ben fognak megjelenni. Mivel a villanyautók piaca a közelmúltban jelentősen mérséklődött, a hasonló időpontban történő bevezetéssel nincs okuk kiélezett versenyt teremteni a márkák között. 

A Hyundainál érkezik a vadonatúj Palisade modell, amelynek hibridváltozata az első olyan modell lesz, amelyet a Hyundai által újonnan kifejlesztett 2,5 literes turbómotoros hibriddel szerelnek fel. Az 1,6 literes T-GDI turbós hibridrendszerrel felszerelt Carnivaltól eltérően a nagyobb lökettérfogat alapján erőteljes teljesítményt várhatunk. Formatervében várhatóan az új Palisade a nemrég érkezett Santa Fe modelltől kölcsönzi majd dobozos karakterét, ám minden bizonnyal lesznek egyedi részletmegoldások az autón.

Jövőre modellfrissítésen esik át a 2021-ben érkezett IONIQ 5 crossover, amely annak idején elsőként épült a Hyundai csoport tisztán elektromos E-GMP platformjára. Az új, ráncfelvarrott változat megjelenésében várhatóan keveset változik, az új felnik és a némileg módosított első és hátsó lökhárítók mellett fontos várható „újítás” a hátsó ablaktörlő megjelenése. A belső térben a nagy, fehér keretes műszerfalat a később megjelent IONIQ 6 mintájára valószínűleg vékonyabb, elegánsabb fekete keretre cserélik és más apróbb módosítások mellett az sem kizárt, hogy egy nagyobb (talán az 5 N 84 kWh-s) akkucsomaggal bővítik az autó hatótávját. Emellett egy új opciós csomagként egy sportos N Line verzió megjelenésére is számíthatunk.  

Európában stratégiai modellként érkezik jövőre az i30 kompakt második ráncfelvarrása, amely újabb 2-3 év türelmi időt ad a vállalatnak arra, hogy eldöntse a belsőégésű motorral szerelt népszerű modell sorsát. Az autó formailag nem sokat változik a frissítéssel, belül az új anyagok mellett azonban a legmodernebb vezetéstámogató rendszereket is megkapja és minden bizonnyal a jelenlegi motorkínálatot is átdolgozzák azért, hogy még környezetkímélőbbé váljon. Tesztelik az N sportváltozatot is, így úgy tűnik, annak gyártásával sem állnak le, azonban egyelőre kérdéses, hogy azt Európában is forgalmazni fogják-e.

Szintén várhatóan az év elején megjelenik a Tucson ráncfelvarrott verziója is, amely Európában várhatóan újra rövidebb tengelytávval kerül értékesítésre. A kívül enyhén, az utastérben erősen átalakított európai Tucson továbbra is 1.6-os T-GDI motorokkal, lágyhibrid, hagyományos hibrid és konnektoros hibrid változatokban lesz elérhető, feljavított hajtásláncaival még környezetkímélőbb üzemmódokkal.    

A Kiánál a 2018-ban megjelent K3 hat év után teljesen átalakul. A modell neve is megváltozik, K3-ról K4-re és várhatóan olyan egyedi formatervvel rendelkezik majd, mint pl. a Peugeot 408 vagy a Toyota Crown crossover. A hírek szerint az autó kategóriája hasonló lesz, mint a tisztán elektromos EV4 limuzin. A platform és a hajtáslánc a Hyundai Elantrával lesz közös, amely jelenleg 123 lóerő 1,6 literes benzinmotorral, 120 lovas LPI autógázos és 141 lóerős hibrid változatban kapható Dél-Koreában. Az új K3 (vagy K4) a tervek szerint 2024 második felében jelenik meg. Egyesek úgy vélik, hogy a Kia nem a saját, koreai piacán, hanem stratégiai modellként a tengerentúlon fogja értékesíteni az új modellt, míg Koreában az EV4 váltja fel a K3 üresen maradt helyét.

A Kia EV3 a tervek szerint 2024 második negyedévében jelenik meg.  A formatervet az EV3 Concept tanulmánnyal már megszellőztették, míg a belső tér a vezető ízlésének vagy életmódjának megfelelően alakírtható lesz. A középkonzolra egy miniasztal kerül, míg a hátsó sor padja felhajtható üléspárnával fog rendelkezni, amely lehetővé teszi, hogy kerékpárt vagy akár robogót helyezzünk oda és töltsük fel a beltéri V2L csatlakozó segítségével. Az árat várhatóan 35 és 50 ezer dollár (kb. 12 és 17 mFt) közötti összegre lövik majd be.

Az EV4, egy crossover limuzin típusú elektromos autó a tervek szerint 2024 negyedik negyedévében érkezik meg a Kia kínálatába. Az EV3-hoz hasonló formatervvel, de a hátsó megjelenésében egyedi tetőlégterelővel és függőlegesen elhelyezett hátsó lámpákkal jelenik meg, amelyek a jelenlegi limuzinkínálatban meglehetősen szokatlan dizájnnyelvet mutat be. Az EV4 ára is várhatóan ugyanúgy 35 és 50 ezer dollár (között lesz, ahogyan az EV3.

A jövő év első felében jelenik meg a mind belső, mind külső formájában frissülő EV6 facelift is. Várhatóan a belső teret különféle új kényelmi funkciókkal bővítik, beleértve az ívelt kijelző megjelenését is. A hírek szerint a hatótávot egy új típusú akkumulátor beépítésével tovább fokozzák

A Hyundai Tucsont követően a Kia Sportage is megújulás előtt áll. A hírek szerint a vásárlók által elfogadott formatervet csak részben módosítják, hozzáigazítják az újonnan megjelent, vagy frissített modellek (pl. Sorento, EV9) családi vonásaihoz, míg a főbb változtatások között egy új infotainment rendszerre épülő középkonzol és egy új sebességváltó is szerepel.

A Kia Tasman egy középkategóriás platós (pickup) kisteherautó lesz, amelyet a Mojave vázszerkezetére fejlesztettek ki. Először a belsőégésű motorral szerelt modell kerül bevezetésre, később, 2025-ben pedig várhatóan egy tisztán elektromos változat is megjelenik. Erre utalhat, hogy nemrég a Hyundai csoport koreai fejlesztőközpontja közelében egy tisztán elektromos és duplakabinos Rivian RIT platós kisteherautót is teszteltek közúton a mérnökök. A Kia középkategóriás kisteherautók iránt nagy kereslettel rendelkező ausztrál vállalata nagymértékben részt vesz az autó fejlesztésben. A fő versenytárs modellek közé tartozik a Chevrolet Colorado, a Ford Ranger és a Toyota Hilux.

Forrás: motorgraph.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését