Kategóriavezető praktikummal érkezett meg a Hyundai Bayon frissítése
A Hyundai Motor bemutatta a merész és robusztus formákkal rendelkező Bayon továbbfejlesztett változatát, amelynek kiemelkedő intelligens csatlakozási és biztonsági felszerelések kiterjedt listája további belső és technikai fejlesztésekkel finomodott.
Az új Hyundai Bayon éles és jellegzetes dizájnnal rendelkezik egy crossover SUV karosszériában, amelyet a Hyundai kifejezetten Európára tervezett. A frontrész LED menetfénysávját ezúttal integrálták a „Seamless Horizon” fényfüzér létrehozása érdekében. Az első lökhárító formáját és mintázatát, valamint a hűtőrácsot továbbfejlesztették azért, hogy még merészebb és masszívabb megjelenést hozzon létre. A hátsó részen egy újratervezett lökhárító is található, míg oldalt az új mintázatú 16 és 17 colos kerekek tűnnek fel.
A Bayon modellt eddig is stílusosan menő dizájnjáért dicsérték, amely kiemeli a tömegből és amit váratlan, szemet gyönyörködtető arányokkal és erős grafikai jellemzőkkel érnek el. Elöl az újonnan kialakított hűtőrács alul nyitott, így magabiztos kiállást biztosít. Oldalt a dinamikus váll ék alakú megjelenést biztosít, miközben hátul a nyíl alakú lámpák az oszlop dinamikáját emelik ki és távoli helyzetükkel szélesebbnek mutatja az autót. A karosszéria felépítésének szögletes vonalai, a háromszög alakzatok és a vízszintes vonalak összességében egyaránt kiemelik a szélességet, miközben erőteljes, modern megjelenést kölcsönöznek a Bayon számára.
Összesen kilencféle külső szín áll rendelkezésre, köztük négy új: Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl, Lucid Lime Metallic és Vibrant Blue Pearl. Külön rendelhető kéttónusú Phantom Black tetőfényezés is többféle külső színekhez.
A Hyundai ügyfélközpontú megközelítésével összhangban az új Bayon fejlett csatlakozási technológiát kínál. A legmodernebb digitális műszeregység és infotainment funkciói még jobbak lettek az OTA (Over-the-Air) térképfrissítések bevezetésének köszönhetően. Az ügyfelek mostantól alapfelszereltségként élvezhetik a 4,2 colos LCD műszeregység és a 10,25 colos érintőképernyő előnyeit. Az új Bayon továbbra is kínál olyan funkciókat, amelyek már eddig is népszerűek voltak, mint például az opcionális, 10,25 colos konfigurálható, a vezetési üzemmódtól függően változó grafikával rendelkező digitális műszeregység, az Apple CarPlay és az Android Auto párosítás, a vezetékmentes töltő, valamint a Bluelink legújabb frissítése.
Két USB-C port – egy elöl és egy hátul –könnyíti a legújabb technológiai eszközök egyidejű töltését. Az elülső USB-A port lehetővé teszi az adatátvitelt is, így az utasok a jármű infotainment rendszeréhez csatlakoztathatják telefonjukat. A csomagot egy prémium Bose hangrendszer teszi teljessé, amely nyolc hangsugárzójának – köztük egy mélynyomó – köszönhetően kiváló minőségű zenei élményt ígér az utasoknak.
Az új Bayon tágas, jól megvilágított belső térrel, valamint nagy csomagtérrel rendelkezik, nagy hangsúlyt fektetve az első és hátsó utasok kényelmének maximalizálására. A felfrissített modellben a lámpákat LED technológiás egységekre cserélték a fokozottabb belső megvilágítás érdekében, az opcionálisan LED utastér/térkép és napellenző lámpákból, valamint többszínű első hangulatfény megvilágítási technológiára is van lehetőség, amely lehetővé teszi az utasok számára, hogy a belső világítás színét a hangulatuknak megfelelő kívánt színhez igazítsák.
Számos félautonóm vezetési funkció emeli ki versenytársai közül az új Bayont, a Hyundai SUV-családjának legkisebb tagját. A sávkövető asszisztens (LFA) a járművet a sáv közepén tartja. A frontális ütközésmegelőző rendszer (FCA) először riasztást ad, majd ha szükséges, fékez, hogy megakadályozza az ütközést. Ez a funkció magában foglalja az autók, a gyalogosok és a kerékpárosok észlelését, valamint a kereszteződési funkciót is, amely képes a fékezésre a kereszteződésben, hogy megakadályozza a szembejövő autóval való ütközést. További fejlett funkció a navigációalapú intelligens sebességtartó automatika (NSCC), amely autópályán vagy gyorsforgalmi úton a jármű navigációs rendszeréből származó adatokat használja fel a sebesség autonóm beállítására.
A Holttér-ütközésmegelőző rendszer (BCA) több, az autón körben elhelyezett érzékelőt használ a kanyarok figyelésére, és ha másik járművet észlel, vizuális figyelmeztetést jelenít meg a külső tükrökben. Amennyiben szükséges, a BCA a differenciálfékre hat, hogy elkerülje az ütközést vagy csökkentse az ütközési károkat. A Bayon számos olyan funkciót is tartalmaz, amelyek finoman átirányítják a vezető figyelmét, amikor annak fókusza elcsúszik. A Fáradtságfigyelő rendszer (DAW) elemzi a vezetési mintákat és segít észlelni az álmos vagy zavart vezetést. Ez a rendszer a Vezető jármű indulási figyelmeztetés (LVDA) funkcióval párhuzamosan működik, amely akkor figyelmezteti a vezetőt, ha az előtte haladó jármű elindul.
A Bayon immár a 4G hálózaton alapuló második generációs eCall szolgáltatással rendelkezik, amely baleset esetén automatikusan értesíti a segélyszolgálatokat, ha a jármű légzsákjai kioldódtak. Alternatív megoldásként az utasok egy gombnyomással is aktiválhatják ezt a funkciót.
A hivatalos sajtóközlemény arról egyelőre nem tesz említést, hogy a Bayon motorkínálata változott volna, így az autó várhatóan ugyanazzal az 1.2 literes szívó, illetve 1.0 literes T-GDI turbómotorokkal kerül forgalomba, amivel eddig is osztozott az i20 modellel. A sajtóanyag azt sem említi, mikor kezdődik a frissített Bayon európai forgalmazása, de várhatóan az néhány hónapon belül megkezdődik.
Forrás: hyundai.news