A Hyundai csoport stabil értékesítési eredményeket ért el 2023-ban

A Hyundai Motor Group két autógyártó zászlóshajója, a Hyundai Motor és a Kia vállalatok nyilvánosságra hozták 2023-as eladási eredményeiket és emellett kitűzték a 2024-es évre elérni kívánt céljaikat.  

Az elmúlt év eredményes volt a Hyundai Motor számára, amely 6,9 százalékkal 4 216 680 darab járműre tudta növelni kiszállításai számát. A hazai, koreai értékesítés 10,6 százalékkal 688 884 darabra emelkedett, míg az export 6,2 százalékkal, 3 527 796 darabra nőtt 2022 teljes évéhez képest. A tervek szerint 2024-ben 4 243 000 autót szeretnének eljuttatni az ügyfelekhez úgy, hogy ebből 704 ezer járművet adnak el Dél-Koreában, míg 3 539 000 darabot a világpiacon. Érdemes még hozzátenni, hogy a 2024-es célszámok között a Genesis márkajelzést viselő luxusmodellek várható értékesítése is szerepel.

Dél-Korea második legnagyobb autógyártója, a csoporthoz tartozó Kia testvérmárka szintén megelégedéssel zárhatta a 2023-as esztendőt, amikor 3 085 771 darab autót szállított ki világszerte, ami 6,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez viszonyítva. Koreában a kereslet 4,6 százalékkal 538 822 autóra, míg a globális piacokon 6,7 százalékkal 2 516 383 darabra növekedett. A Kia külön sorolja a „speciális célra szánt járműveit” (PBV), 3 932 darabot, ami 45,7 százalékos növekedést ért el, mint 2022-ben. Ilyen autó az előző generációs modellre épülő Niro Plus, amelyet taxi- és fuvarozási feladatok ellátására módosítottak. Ha minden a tervek szerint alakul, a Kia idén 3,2 millió járművet szándékozik kiszállítani világszerte: 530 ezret Dél-Koreában, 2,63 milliót az exportpiacokon, emellett pedig további 7 ezer speciális célra készült járművet.

Ezzel az eredményével a Hyundai Motor Group a világ harmadik legnagyobb autógyártójaként a 2022-es eredményéhez képest 6,6 százalékkal több, összesen 7.302.451 darab új autót gyártott és szállított ki világszerte az ügyfelei számára. Ehhez képest a 2024-re tervezett 7 443 000 darabos célkitűzés mindössze alig 2 (1,92) százalékkal haladja meg az előző évi eredményüket, amely mögött vélhetően elsősorban a bizonytalan politikai és gazdasági környezeti változások állhatnak.  

Közleményükben sem a Hyundai, sem a Kia nem írt arról, hogy 2024-ben milyen új termékek jelennek meg a gyártók kínálatában. Ennek ellenére tudjuk, hogy a Tucson az életciklusa közepén a hazai piacon, Koreában már kapott egy ráncfelvarrást, amit várhatóan az elkövetkező hónapokban a globális piacokra is kiterjesztenek. Egy apró villanyautó, a Casper EV hamarosan bemutatkozik és várhatóan más néven, de Európába is eljut, ahol a Bayon faceliftes modelljén is dolgoznak. A kompakt i30 modellsorozat kap egy második ráncfelvarrást és végre az IONIQ sorozat harmadik tagja, az IONIQ 7 is bemutatkozik idén. 

Emellett nem feledkezhetünk el a vadonatúj Santa Fe modellről sem, amely ugyan már 2023-ban debütált, ám a globális piacokon 2024 során kerül bevezetésre. Kínában megjelent a Mufasa hobbiterepjáró, mert láthatóan még mindig nincs telítve a hobbiterepjárók piaca. Indiában viszont megjelent az új Verna (Accent) generáció, amely azt is megmutatja, hogy van élet a SUV-okon túl is. 

A Kia szintén nem ül a babérjain tétlenül, hiszen megújult a K5 (Optima), a Sorento és a Carnival, miközben még tavaly, a Kia EV Nap rendezvényen bejelentették az EV3, EV4 és EV5 tisztán elektromos modellek érkezését is. Piactól függően az új K3 kompakt limuzin, a frissített Picanto is a várható újdonságok között szerepel. A potenciálisan K4 névre átkeresztelt új Forte generáció szintén elkészül és bemutatkozik 2024 során 

Forrás: motor1.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését