Kiváló időt futott a Hyundai IONIQ 5 N villanyautó a Nürburgringen

A Hyundai vadonatúj IONIQ 5 N villanyautója, amely a vállalat első N szériás nagyteljesítményű elektromos autója, nemrég a Nürburgringen olyan időt futott, ami a BMW M szériás sportmodelljeinek is becsületére válna.

Sokan állítják azt, hogy az elektromos autók unalmasak. A Hyundai ezt másképp gondolja, hiszen azt állítja, az új IONIQ 5 N villanyautó annak ellenére tényleg szórakoztató, hogy egy belsőégésű motor nélküli nehéz autóról beszélünk. A "kanyarvadászként" emlegetett első tisztán elektromos N modell pedig most a Nürburgringen mért gyors köre alapján valóban bebizonyította ezt, a Sport Auto megazin tesztpilótájával, Christian Gebhardttal a volán mögött.

A gyakorlott pilóta ugyanis 7 perc és 45,59 másodperc alatt tette meg a Zöld Pokolként is emlegetett versenypálya gyors körét, így mindössze 2,6 másodperccel lassabb, mint az ugyanazon pilóta által vezetett BMW M2 CS (F87 generáció). Gebhardt korábban 2020-ban haladt át a célvonalon a hátsókerék-hajtású bajor sportkupé fedélzetén, akkor 7 perc 42,99 másodperc alatt tette meg ugyanezt a Nordschleife kört.

Érdemes megjegyezni, hogy a nagyteljesítményű elektromos autót Pirelli P Zero Corsa abroncsokkal, míg az előző generációs BMW M2 sportkocsit Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokkal szerelték fel. A rajongóknak igazuk lenne, ha azt mondanák, hogy a BMW még mindig kiváló autó, ám tagadhatatlan, hogy az IONIQ 5 N-nel a Hyundai valódi erőfeszítést tett arra, hogy az elektromos autókat izgalmassá és megfelelően gyorssá tegye. Ennek legjobb bizonyítéka, hogy a Hyundai az egyenesekben akár 262 km/órás sebességet is elért.

Az a tény, hogy egy nagyobb, nehezebb crossovert hasonlítunk egy telivér sportkupéval, már önmagában bravúrnak számít. Ennek ellenére az IONIQ 5 N és az új M2 közötti különbség nagyobb, hiszen a BMW M részlegének fejlesztőmérnöke, Jörg Weidinger által vezetett G87-es modell tavaly 7 perc 38,71 másodperc alatt teljesítette a kihívásokkal teli pályát. 2025-re tekintve, egy új M2 CS valószínűleg néhány másodperccel még tovább fog faragni ezen a köridőn.

És hogy vajon mi jön az IONIQ 5 N után? A Hyundai valószínűleg egy N szériás IONIQ 6 modellen is dolgozhat, amelyet a streamliner limuzin még nagyobb teljesítménnyel ellátott változataként képzelhetünk el. A 2022. nyarán bemutatott RN22e koncepció a szériamodell egy lehetséges előzetesének tekinthető. Ha valóban megérkezik, a pikáns elektromos limuzin várhatóan még a crossovernél is durvább lesz, főként az alacsony súlypontjának köszönhetően.

De nemcsak a Hyundai dolgozik a zéróemissziós sportkocsik új generációján. A BMW szintén egy nagyteljesítményű elektromos M szériás sportkocsi fejlesztésén munkálkodik, ami egy M3-ashoz hasonló limuzin lehet, és várhatóan az évtized második felében érkezik, egy X3-ashoz hasonló elektromos társaságában.

Forrás: motor1.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését