A Hyundai városi légitaxija 2028-tól forgalomba áll

A Hyundai Motor Group Fejlett Légimobilitási (AAM) vállalata, a Supernal LLC a 2024-es CES kiállításon bemutatta S-A2 elektromos, függőleges fel- és leszállásra is képes (eVTOL) ötszemélyes járműkoncepcióját.

Az S-A2 a vállalat korábbi S-A1 jövőkép-koncepciójára épít, amely még a 2020-as CES kiállításon debütált és egyesíti az innovatív repülőgép-technikát a Hyundai Motor Group autóipari esztétikai dizájnjával azért, hogy olyan új közlekedési módot hozzon létre, amely az embereket a zsúfolt városokban A pontból minél gyorsabban a B pontba szállítsa. A Supernal még a 2028-as tervezett piacra lépés előtt elkívánja érni a kereskedelmi repülés elvárt biztonsági szintjét, és lehetővé teszi járművei megfizethető gyártását.

„A Supernal vállalatának kezdettől fogva az volt a küldetése, hogy a megfelelő terméket és a megfelelő piacot a megfelelő időben hozza létre” – mondta Jaiwon Shin, a Hyundai Motor Group elnöke és a Supernal vezérigazgatója. „Az S-A2 bemutatása bizonyítja azon megingathatatlan elkötelezettségünket, hogy ezt a küldetést egy biztonságos, hatékony járműkonstrukcióval teljesítsük, amely világos út a piacra lépéshez. Tehetséges, 600 fős csapatunk, a Hyundai Motor Group hatalmas műszaki és üzleti képességeinek, valamint a világszerte működő megbízható repülésipari beszállítóknak a kihasználásával a Supernal készen áll a repülés új korszakának megteremtésére."

Az S-A2 egy V-farokrésszel ellátott repülőgép, amelyet 192 kilométer/óra sebességre terveztek 460 méteres magasságban, hogy kielégítse a 40-65 kilométeres utak tipikus városi üzemeltetési igényeit. A légi jármű osztott elektromos meghajtású architektúrával és nyolc teljesen billenthető rotorral rendelkezik. Üzembe helyezéskor a Supernal járműve olyan halkan fog működni, mint egy mosogatógép: 65 dB függőleges fel- és leszállási fázisban és 45 dB vízszintes utazás közben.

A jármű tervezésénél a biztonságot, a fenntarthatóságot és az utasok kényelmét helyezték előtérbe. Úgy tervezték, hogy a globális kereskedelmi repülésbiztonsági szabvány szintjét elérő, robusztus repülőgépváz-szerkezettel rendelkezik, beleértve a kritikus rendszerek redundáns elemeit, például a hajtásláncot, a repülésvezérlőket és a repüléselektronikát. A teljesen billenthető rotor konfiguráció egyedülálló hatékonysággal hajtja meg a járművet a függőleges emelkedés és a vízszintes repülési szakasz közben egyaránt. A kiváló minőség fenntartása és a költséghatékonyság érdekében a jármű a Hyundai tömeggyártási képességét kihasználva készül.

„A Supernal termékkoncepció járműve világszínvonalú csapatunk kreativitásának és kemény munkájának eredménye” – mondta Ben Diachun, a Supernal technológiai igazgatója. „Az S-A2 repülőt úgy tervezték, hogy teljes mértékben kihasználja az elektromos hajtáslánc azon új fejlesztéseit, amelyek meghatározzák a repülés következő generációját. Innentől kezdve ezt a koncepciót forradalmi kereskedelmi termékké fejlesztjük tovább." 

Ahogy a Supernal a tanúsítványokhoz járművét tovább optimalizálja a tömeggyártás és a kiterjesztett felhasználási területek érdekében, a vállalat a belső modularitásra és az akkumulátor bővíthetőségére is összpontosít. Ez magában foglalja a technológia fejlődésével az akkumulátormodul cseréjének lehetőségét is.

A Supernal mérnöki csapatai a Hyundai Motor Group autóipari formatervezőivel is együttműködtek az S-A2 kialakításán – a dizájn és a funkcionalitás ötvözésével –, ami felkeltheti a légiközlekedési üzemeltetők figyelmét és megteremti a kívánt AAM utasélményt. Különböző színpaletták és anyagok határozzák meg a jármű különálló pilóta- és utasterének részeit. Repülési minőségű, energiaelnyelő alkatrészeket integráltak az ülésvázakba, amelyek egyben hozzájárulnak az általános tiszta, minimalista kialakításhoz. A világítás átmenetei a repülés során lehetővé teszik, hogy a kabint nagyobbnak érezzék az utasok, emellett különböző vizuális jelzések segítik a tájékozódást, például hol lehet be- és kiszállni a járműből.

„Az S-A2 az „autó találkozása a levegővel” témájának valódi reprezentációja” – mondja Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group elnöke, formatervezési és kreatív igazgatója. „A Supernal vezető repülőgép-mérnökeinek és a Hyundai Motor Group világhírű autóipari formatervezőinek szakértelmére támaszkodva emberközpontú formatervet hoztak létre, amely maximalizálja az utasok élményét és biztonságát." 

A hasonló hatékony lenyomattal rendelkező „okos autók” formatervezéséből és a közelmúlt díjnyertes elektromos járműveiből szerzett tapasztalatokra támaszkodva a Hyundai Motor Group tervezői a legújabb utasélményt és az autótervezés legjobb tapasztalatait is beépítették az S-A2 járműbe.

A Vertiportok az AAM kereskedelmi forgalomba hozatalának kulcsfontosságú elemei, amelyek kiindulási, átszállási és célpontként szolgálnak az eVTOL repülőgép-üzemeltetések és a meglévő szállítási módok számára. A csendes elektromos repülés lehetővé teszi, hogy a vertiportok a városokban, repülőtereken és másutt is elhelyezhetőek legyenek, hogy így zökkenőmentesen integrálódjanak a meglévő tranzitlehetőségekbe. A légiforgalmi irányítás fejlesztéseivel és a fejlett mikro-időjárás-előrejelzéssel kombinálva az S-A2 és a vertiportok sokkal nagyobb mobilitást tesznek lehetővé, mint amit a meglévő és a tervezett földi infrastruktúra képes nyújtani.

Forrás: hyundai.news

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését