Érkezik a Hyundai Kona Electric sportos N Line változata

A korábbihoz hasonlóan a Kona második generációjából is készült belsőégésű motorral szerelt sportos N Line verzió, hamarosan azonban a tisztán elektromos változat is készül morcosabb kivitelben.   

A vadonatúj Hyundai Kona máris az „Év Autója 2024” díjat kapta meg Görögországban és Spanyolországban. A népszerű kompakt crossover második generációja a hajtásláncok szinte teljes választékával elérhető: tisztán belsőégésű motoros verzió mellett elérhető hagyományos hibrid, illetve tisztán elektromos hajtáslánccal is. 

A sportos N-Line változat azonban jelenleg csak belsőégésű motorral kapható. Ez a megkülönböztetés azonban hamarosan megszűnik, mivel a tisztán elektromos N Line változat érkezése is várható. Az autó prototípusairól immár több kémfotó is napvilágot látott, Dél-Koreában pedig immár álca nélkül is elcsípték a Kona Electric N Line változatát. 

A Kona Electric tisztán elektromos jellemzői természetesen már az álcázott tesztpéldányokon is felfedezhetőek. Az első és legegyértelműbb ilyen jel a töltőnyílás a jármű frontrészén, míg a másik legnyilvánvalóbb jelzés a hátsó részen a kipufogócsövek hiánya. Ebből a benzinmotoros és hibrid Konákon is kettő van a jobb oldalon. A német tesztpéldányok rendszáma is árulkodó a karakterek végén található „E” jelzéssel. 

A Koreában álca nélkül elcsípett tesztpéldányon jól látszik, hogyan igyekeztek a tervezők a sportos N Line Kona modell jellegzetes elemeit, így a jellegzetesen eltérő fekete betéteket egyesíteni az elektromos Kona modellre jellemző pixelkocka mintázatával. Mivel a Hyundai mérnökei már a fejlesztés kezdetétől az elektromos változatot vették alapul a teljes Kona paletta tervezésekor, ezért a végeredmény az N Line változat esetében sem néz ki szokatlanul. 

Persze az egyértelmű, hogy az elektromosból soha nem lesz tiszta, „dögös", N verzió (vagy mégis?), hanem ez csak egy olyan változat lesz, amely mind formailag, mind különféle elemeiben, így pl. a felfüggesztés, a motor válaszreakciói, valamint a kormányzás tekintetében sportos karakterisztikával rendelkezik majd. 

Erőátviteli szempontból nem várhatunk mást, mint a meglévő elektromos változatok esetében, a teljesítmény a komolyabb változatban eléri a 218 lóerőt, az akkumulátor pedig 65,4 kWh kapacitású lesz. A látványt új könnyűfém keréktárcsák, oldalszoknyák, hátul pedig a diffúzor és az ablak felső peremén végigfutó hátsó szárny fokozza. Az elektromos Hyundai Kona N Line érkezése valamikor 2024-ben történhet meg.

Forrás: caranddriver.gr, thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését