Már itthon a Kia vadonatúj luxusautója


Megérkezett Magyarországra az új Kia Stinger, amely fényűző kivitelezésével és jövőbemutató technológiával képviseli mindazt, amire a márka jelenleg képes. 

A Kiától egyáltalán nem áll olyan távol a nagy luxusautók világa, ahogyan azt sokan gondolják. A Hyundai anyavállalattal együtt a Kiánál is mindig léteztek prémiumkategóriába sorolható limuzinok, bár ezek kialakítása, kivitelezése nem mindig felelt meg teljes mértékben a kategória vásárlói ízlésvilágának, így elsősorban saját hazájukban, illetve Amerikában voltak elérhetőek. Európában pedig a középkategóriás Optimán túl már régóta nem is merészkedtek a márka termékfelelősei, hiszen bőven elég kis és alsó-középkategóriás autót tudtak itt eladni.


Aztán 2011-ben egy csodaszép tanulmányautóval rukkolt elő a Kia, de akkor még senki nem gondolta, hogy a GT Concept valaha is gyártásba kerül. És tessék: hat évvel később már nemhogy gyártásba került és Európába is befutott az időközben Stinger névre keresztelt luxusautó, de ezen a héten már a hazai kereskedésekben is bárki megrendelheti a márka első valódi gran turismo modelljét. 


A hazai bemutatóra érkezett Kovács Miklós Kia dizájner által is formált új Stinger már külső formavilágával is mély benyomást tesz az emberre: 4,83 méteres hosszúságához és 1,83 méteres szélességéhez 1,4 méteres magasság tartozik, ami a kupékat idéző ereszkedő tetővonallal lendületes dinamizmust sugároz. Ehhez társul a hosszú, lapos gépháztető, az izmos hátsó kialakítás, amely együtt a klasszikus gran turismokat idézi vissza. Persze nem is lehetne igazi a Kia a Stinger a jellegzetes tigrisorr hűtőmaszk nélkül, amely a lendületesen kialakított, szigorúra húzott fényszórókkal és lökhárítóval együtt valóban jellegzetessé teszi a Stinger megjelenését. 


A több mint 2,9 méteres tengelytáv tágas belső kialakítást ígér, de az igazi élmény a vezetőülésben éri a sofőrt. A kényelmes, de jól tartó első ülésekben helyet foglalva a vezetőre fókuszáló műszerfal néz velünk szembe, amelynek középkonzolja, tetején a lebegő képernyővel enyhén a sofőr felé fordul, ezzel is kiszolgálva a sportosság iránti igényeket.  Elől-hátul bőségesen van hely, mindössze az ereszkedő tetővonal és a tetőablak miatt a hátul ülő fejének egy kicsit kevesebb hely marad.  Az anyagok, az egész kidolgozás elsőrangú, példás, illik egy ilyen kategóriájú autóhoz. 


Lendületes formájú, jó kidolgozású autókat eddig is készített a Kia (és a Hyundai), ám egy ponton eddig mindig elvéreztek: nem voltak elég agilisak, jól kezelhetőek. Nos, mára már ez is megoldódott, hiszen az új modelleket, így a Kia Stingert is az az Albert Biermann vezette csapat fejlesztette és tökéletesítette, aki korábban a BMW M sportmodelljeit tökéletesítette. Ennél jobb ajánlólevélre pedig a Kia Stingernek sincs szüksége: az ultranagy szilárdságú acélokkal kialakított karosszéria alatt a felfüggesztést, a nyolcfokozatú automata váltó  karakterét,a gázpedál érzékenységét is változtatni képes üzemmód választó rendszer kapott helyet, amely a gazdaságos üzemre fókuszáló Eco beállítástól a kevesebb stabilizációs szabályozású Sport+ állás között ötféle,akár egyénileg összeválogatható programot tartalmaz. 


A Genesis G70-nel közös padlólemezen futó Kia Stinger motorválasztéka Európában (és Koreában) három tagból áll. Alapmotorként a konszernnél már régóta dolgozó 2.0 literes, turbófeltöltéses benzinmotor 255 lóerővel hajtja a hátsó kerekeket.  A paletta túlsó végén található a 3.3 literes, duplaturbós V6-os T-GDI, amely 370 lóerős teljesítményéhez és 510 Nm-es maximális nyomatékához kizárólag összkerékhajtás társítható. Valahol a kettő között van a jól ismert 2.2-es CRDi dízelmotor, amely ugyan „csupán” 200 lóerős, maximális forgatónyomatéka viszont 440 Nm. Ez az egyetlen olyan kivitel, amely alapból hátsókerekes, de opcióként összkerékhajtás is választható. Az összes változat egy nyolcfokozatú automata sebességváltón keresztül juttatja motorerejét az útra.    

Csúcsmodellhez illően gazdag a Kia Stinger felszereltsége is: az autóhoz gyakorlatilag minden kapható, amit ma a Kia és az autótechnológia kínálni tud.  Ezek között megtaláljuk az adaptív LED fényszórót, az adaptív tempomatot, az autonóm vészfékrendszert, az éberségjelzőt, a 360 fokos kamerarendszert, az intelligens csomagtérnyitást,  a navigációval felszerelt, akár 15 hangszórós multimédiás rendszert és itt először jelenik mega Kia kínálatában a kis plexire adatokat vetítő Head-up kijelző.


A háromféle motorral felszerelhető Kia Stinger Magyarországon háromféle felszereltség-csomaggal kapható. A 12,5 millió forinttól induló alap EX csak a kétliteres T-GDI benzines vagy a kereken 13 millió forinttól kapható 2.2-es CRDi dízellel párosítható, akárcsak a GT-Line, amely krómbetétes tükörborításával, fényezett kilincseivel és dupla kipufogóvégeivel és panoráma napfénytetejével mutat többet.  A csúcsváltozat a 3.3 V6 T-GDI, amelynek vételára GT ellátmánnyal már 17,5 millió forintra rúg, ezért cserébe viszont minden létező extrát megkap a vásárló, csupán a metálfényezésért kell a vételárhoz viszonyítva jelképes további felárat fizetnie. És persze a Stingerhez is jár a páratlan 7 éves, 150 ezer kilométerre érvényes garancia.


Kétségtelenül sok pénz ez egy autóért, főleg egy,korábban olcsóbb árfekvésű modelleket kínáló Kiáért. Tudják ezt a márkánál is, így nem is számítanak nagy értékesítési darabszámokra, a Stinger azonban várhatóan így is kihathat a többi típus népszerűségére is, hiszen amely márka képes egy ilyen csúcstechnológiájú luxusautót alkotni, annak a többi modellje is ilyen remek lehet.        


Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei