Kettős dobogóval zárta a szezont a Hyundai WRC csapata


A zuhogó eső és a Power Stage drámái sem gátolták meg a Hyundai Motorsport pilótáit abban, hogy megszerezzék az első és harmadik helyet a szezonzáró Ausztrál-ralin. 

A belga Thierry Neuville kemény küzdelem árán megérdemelten állhatott az Ausztrál-rali dobogójának legfelső fokára és ezzel megszerezte a 2017-es versenyzői világbajnokság második helyét. Hayden Paddon az utolsó napra minden erejét összeszedve küzdött és ennek eredményeként harmadkként tudott célba érni, megszerezve ezzel második dobogós helyezését a szezonban. 


Paddonék valójában a negyedik helyért küzdöttek, ám miután Latvala a Power Stage szakaszon kicsúszott, egy pozícióval feljebb tudtak kerülni. A két Hyundai pilóta közül a megszerezhető 19-ből 14 szakaszon végzett valamelyikük az első helyen,ami példátlan a Hyundai Motorsport történetében. Mikkelsen csak a Rally2 szabályai szerint tudták befejezni a Hyundai csapattal töltött harmadik ralijukat, miután szombat délelőtt kiállni kényszerültek a versenyből.  


A WRC történetének egyik legizgalmasabb és legszorosabb szezonjában a Hyundai i20 Coupe WRC a legtöbb eseményen versenyképes teljesítményt tudott nyújtani. Aszfalton és murván három különböző kontinensen is tudott győzedelmeskedni és bizonyította sokoldalúságát a ralikörülmények hihetetlenül változékonysága közepette is é ezzel is alátámasztotta a Hyundai Motorsport pozícióját a kemény ellenfelekkel szemben.  


Ezzel a negyedik győzelemmel Neuville és navigátora,Nicolas Gilsoul megerősítette helyét a 2017-es év legtöbbször nyertes párosaként. Annak ellenére, hogy nem sikerült megszerezni az egyéni világbajnoki címet, a belga páros valódi fenyegetést jelentett a szezon összes versenyén és stílusosan fejezték be ezt a versenyszezont.    


"Ez egy nagyon különleges győzelem, amit a teljes csapatnak ajánlok" -mondta Neuville. "Ők a teljes szezon alatt keményen dolgoztak. Nem volt mindig könnyű,de sosem adták fel, ezért nagy köszönet nektek a jól végzett munkáért - nemcsak a ralikon jelenlévőknek, de mindenkinek a gyárból.Persze a világbajnoki címről lemaradtunk, ma viszont bebiztosítottuk a második helyünket,ami nagy motivációt jelent a következő szezonra. Nagyon trükkös volt az utolsó délelőtt és nem akartunk túl sok kockázatot vállalni,így az idei szezon negyedik győzelme fantasztikus dolog. Ez tényleg a szezon ideális befejezése. Most kiélvezhetjük ezt a pillanatot, mielőtt figyelmünket a következő évre fordítjuk." 


Az idei kemény szezon Hayden Paddon számára a legjobb eredményt a Lengyel-rali második helyezése jelentette, ám az Ausztrál-ralin elért harmadik hely kis elégtételt jelent az új-zélandi pilótának. A 18-as szakaszon elért leggyorsabb időeredmény alátámasztotta mindazt a fejlődést, amit a csapat a hétvége során produkált.  


"Ez egy elég nehéz szezon volt számomra" -mondja Paddon. "Néhány jelentősebb eredménnyel legalább el tudtunk jutni az év végéig. Sosem akartunk más balszerencséje miatt dobogóra jutni,így nagyon sajnáljuk, ami Latvalával történt, viszont ez egy szép eredmény a kemény szezon végén. Van egy kis fény az alagút végén, legalábbis az autóval kapcsolatos összhangot tekintve. Van,amire választ kaptunk ezen a hétvégén és nekünk ez volt a fő célunk. Elég szerencsések voltunk az időjárással kapcsolatban,az utolsó nap reggelén a Bucca szakaszon elkerült a leghevesebb eső,így megnyerhettük a szakaszt. Sok információt szereztünk a jövőre nézve és arra törekedtünk, hogy a harmadik helyen biztonságosan behozzuk az autót a célba és megünnepelhessük idei második dobogónkat." 


Mikkelsen az elmúlt három versenyen biztató lehetőséget jelentett a Hyundai Motorsport színeiben. A versenyek lehetőséget adtak a norvég párosnak arra,hogy megszokják a környezetet és felkészüljenek a 2018-as szezonra.  


"Kiábrándító, hogy szombat reggel a vezető helyről kényszerültünk abbahagyni a versenyt" - mondta Mikkelsen. "Ahogy mondtam, látva a vasárnapra kialakult körülményeket, kihívás lett volna megőrizni vezető helyünket. A korábbi szakaszokon nem volt szerencsénk az esővel. Még a maximumon dolgozó ablaktörlőkkel sem láttunk semmit. Viszont legalább a Power Stage szakaszon tiszta befutónk volt és haza tudtuk hozni az autót. A hétvégi eredményektől függetlenül remek lendületet mutattunk fel.A Hyundai Motorsporttal eltöltött legutóbbi három verseny értékes tapasztalat volt. Tudom, hogy a következő szezonra a lehető legjobb helyen vagyok,az autó félelmetes,a csapat pedig fantasztikus. Drukkoljunk együtt a jövő évi erős bajnoki küzdelemért."      


A domináns Ausztrál-rali a Hyundai Motorsport 2017-es szezonját pozitív irányba lendítette. Négy győzelemmel a csapat megduplázta tavalyi eredményét,a 91 szakaszgyőzelem pedig említésre méltó növekedés a tavalyi 47-tel szemben.


"Éppen ez az, amit el akartunk érni!" - mondja Michel Nandan csapatfőnök. "Az első ausztrál győzelmünk és a kettős dobogó a szezon tökéletes befejezése. Thierry kimagaslóan jó hétvégét produkált és bemutatta, miért ő a szezon legtöbb győzelmet elért pilótája. Paddonnak is erős volt az utolsó napja, ráadásul Latvala problémája miatt jutalomként megkapták a harmadik helyet. A körülmények az ideálistól nagyon messze álltak, de az összes csapat nyugodt maradt és a lehető legtöbbet hozták ki magukból. A szakaszgyőzelmekből ezen a versenyen sikerült a legtöbbet elérnünk, ami mutatja a Hyundai i20 Coupe WRC remek teljesítőképességét ezen a trükkös murvás pályán. Mindent összevetve rengeteg pozitív dolgot viszünk magunkkal az idei évről. Ez volt a WRC egyik legszorosabb versenyszezonja. A riválisoknak köszönhetően volt néhány izgalmas küzdelem ebben a fantasztikus évben. Köszönöm Alzenauban minden egyes Hyundai Motorsport csapattagnak - és partnerünknek - azt az egyéni teljesítményt,amellyel hozzájárultak a szezonunkhoz. Még több sikert kívánunk magunknak 2018-ra!"

Forrás: rallye-info.com


Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei