Tíz villamosított Hyundai érkezik Európában


A Hyundai immár teljes lendülettel veti bele magát a környezetbarát modellek világába, ahol az Ioniq csak a kezdet volt. Interjú a Hyundai Motor Europe vezetőjével. 

A Hyundainak hatalmas tervei vannak európai kínálatának villamosítására. Az akkumulátoros és konnektoros hibridekkel párhuzamosan a Hyundai termékoffenzívájában üzemanyagcellás autók is helyet kapnak. A bevezetési folyamatot Európában Thomas Schmid, a Hyundai Motor Europe alelnöke felügyeli. 

Hogyan foglalná össze a Hyundai európai villamosítási stratégiáját?

Európában 2020-ra tíz villamosított modellel rendelkezünk majd, amelyből négy teljesen elektromos lesz, plusz lesznek hibrid és plug-in hibrid modelljeink. Ez a megfelelő összetétel erre az átmeneti időszakra.


Milyenek a piaci kilátásaik 2022-re? 

Nem hiszem, hogy a teljesen elektromos modellek lesznek a megoldások, az infrastruktúra még öt év múlva sem lesz kielégítő. Fél óra kell, hogy 80 százalékra töltsd fel az akkut, így ha az utakon több száz ilyen autó fut, rengeteg töltőállomásra lenne szükség. Ez pedig időbe telik. Ebben az átmeneti időszakban a plug-in és sima hibridek jelenthetik a megoldás a hosszú távú utakra. Az elektromos autó a városokban működhet.  Összességében ezek az alternatív meghajtású modellek, köztük az üzemanyagcellás járművek részaránya 20 százalék körül várható öt év múlva. 

Nem lesznek az elektromos autók túl drágák ahhoz, hogy versenyképesek legyenek a nagyvárosokban?  

Ha tömegtermelést akarunk elérni, egyértelműen csökkentenünk kell az árakat. A prémium márkáknak, mint pl. a Smart, ez nem gond,így ott működhet. A Hyundainak és versenytársainak viszont ez nagyban függ az alkotóelemek áraitól.  

És a dízel vajon halott?

A dízelek továbbra is megmaradnak, bár részarányuk folyamatosan csökken Európában. Az én előrejelzéseim szerint öt év múlva nagyjából az autók 30 százaléka lesz dízel (a 2016-os 49,5-ről), legalábbis az ACEA adatai alapján. 


A Hyundai egy új üzemanyagcellás hobbiterepjárót is bejelentett a jövő évre. Milyen elvárásaik vannak? 

A hatótávja 800 kilométeres lesz, mint egy hagyományos autónak és lesznek autonóm vezetési képességei. Az autó európai értékesítése jövő évben indul. Mennyiségileg úgy pár száz darab eladásával számolunk, mivel a kereslet nagyobb, mint amennyit szállítani tudunk. Eddig 600 üzemanyagcellás autónk van Európa útjain. Remélem, hogy egy jövőre 100-150 darabbal növekedni fog. 

Az üzemanyagcellás járművek esetében mi a legnagyobb akadály?

Az infrastruktúra. A legnagyobb vásárlónk  egy párizsi taxivállalat (amely 2016 végén 60 db ix35 Fuel Cell modellt rendelt) Nekik van egy saját töltőállomásuk, amit az Air Liquide-del közösen működtetnek. Jelen vagyunk még Dániában, Norvégiában és Németországban München térségében. Az európai infrastruktúra jelenleg még elég töredezett.


Mit tesz a Hyundai azért, hogy megoldja ezt az infrastrukturális problémát?

Ez egy tyúk-tojás probléma. Együttműködünk azokkal a vállalatokkal, amelyek töltőállomásokat működtetnek. Ez Münchenben a Linde. Jelenleg Dániában van a legjobb infrastruktúra, így egy üzemanyagcellás autóval átjárható az ország. Németországban viszont csak 36 darab töltőállomás működik. Még Frankfurtból sem lehet Berlinbe utazni és vissza. De még ez is jobb, mint Olaszországban, ahol csak egyetlen hidrogén töltőállomás működik Bolzano közelében.   

Az elektromos autók lassú terjedése lehetőséget adhat új szereplők belépésre,akik 10 év múlva akár le is hagyhatják a tradicionális márkákat?

Én nem hiszem, hogy jelentősen megváltozhatna a helyzet. Egyrészt lesznek újak, mondjuk Kínából vagy ott van a Tesla Amerikából. Egy elektromos autót sokkal egyszerűbb legyártani. Másfelől az autógyártás folyamatában megszerzett mély tudás továbbra is versenyelőny marad. Megmaradnak a mostani márkák,de konszolidálódások is történnek majd: több olyan üzlet várható,mint a PSA-Opel esetén,vagy pl. a Fiat-Chrysler egy kínai gyártóval működhet együtt. 


Ebben a helyzetben a Hyundai hogyan tud kiemelkedni? 

A minőséggel, a megbízhatósággal és a valódi vevőorientációval. Aztán ott van az autóba épített csomag: konnektivitás, biztonság, stb. A mostani i30 modellünkben a legnagyobb csomag alapáron jár, habár néhány piacon ezekért nem adnának pénzt a vásárlók. Európa-szerte  mindenhol van néhány olyan felszerelés, amire nincs olyan nagy igény: néhány országban a környezetbarát üzemet csak a környezet, vagy az adózás vezérli. Az autóvásárlók elsődleges kérdése a mobilitás, aztán jön a formaterv,utána az alacsony üzemanyag-fogyasztás. 

A Hyundai hogyan változtatott prioritásain? 

Kérdéseket teszünk fel magunknak. Van-e értelme annak, hogy az EuroNCAP ötcsillagos eredményéért küzdjünk, amikor az az elektronikai problémákon múlik és nem az autó szerkezeti merevségéhez?  Feltételezzük, hogy az ötcsillagos eredmény fontos a márkakép számára, de azt is láttuk már, hogy ez nem mindig így van. Emellett néhány biztonsági felszerelés nagyon idegesítő tud lenni, mint pl. az ütközésjelző vagy a sávelhagyásra figyelmeztető. Ez különösen a középkorú vezetők esetén igaz.Meg kell találnunk azt a módszert, amellyel idegesítés nélkül tudjuk szolgálni ügyfeleinket. 


Mi a helyzet a termékválaszték bővítésével?

Olyan termékekre van szükségünk, amelyek számos szegmensben megállják helyüket méretben és demográfiában. Tudjuk, hogy nem lesz egyszerű Európa első számú ázsiai márkájává válni, így próbálkoznunk kell és másnak kell lennünk.  Egyik ilyen példa a zsugorodó kisegyterűek piacán jelenlévő ix20 modellünk, amely várhatóan utód nélkül szűnik majd meg az életpályája végén. A jelenlegi tulajdonosok várhatóan vagy egy kisterepjáróba, mondjuk a Konába, vagy egy hasonló méretű más modellbe ülnek majd át. Erről jövőre többet is elárulunk.  

A pletykák szerint a Hyundai felvásárolná a Fiat-Chryslert. Igaz ez? 

Sergio Marchionne, az FCA vezetője nagyon tehetséges a pletykák és találgatások létrehozásában, mivel ezzel ellenőrizni tudja,ki érdeklődhet valóban ebbe az irányban. És valószínűleg igaza is lesz. Ázsia a megfelelő régió, de biztosan nem a Hyundai. 

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei