Ismét győzött Tarquni és a Hyundai i30 N TCR


Gabriele Tarquni a TCR versenysorozat európai futamán a tizedik helyről indulva az Adria Nemzetközi Versenypályán elsőként ért célba és ezzel újra bizonyította az i30 N TCR kiváló képességeit. 

A Hyundai Motorsport egyetlen autóval képviselve magát ezen a versenyen és folytatta az i30 N TCR versenyautó képességeinek világ körüli bemutatását. Habár a versenyen csak ideiglenes homologizációval tudott részt venni,az autó ugyanazzal a specifikációval lépett pályára,mint amilyet a vásárlók számára kínálnak a 2018-as szezonra.    


Gabriele Tarquini és az autó, amely a Hyundai Motorsport első versenypályára készített padlólemezét kapta, a leggyorsabb kombinációnak bizonyult a hétvége folyamán. A Yokohama gumikkal debütáló i30 N TCR a kezdeti edzésen majdnem a második leggyorsabb köridőt tudta megfutni.


A lendület még inkább figyelemre méltó volt az i30 N TCR kivételes teljesítményarányának köszönhetően. Ahogyan a hónap elején lezajlott első TCR nemzetközi széria versenyén, az autó ismét 40 kilós ballasztot vitt magával, miközben az autó motorjának és turbófeltöltőjének teljesítményét 95 százalékosra korlátozták. Ez komoly hátrányt jelentett a 2,7 km hosszú Adria pályán, amely erős fékezéseket és hirtelen gyorsításokat kíván számos lassú kanyarral, ahol a többletsúly a leginkább észrevehető. 


A jelentős hátrány ellenére Tarquininak sikerült megszerezni az i30 N TCR első pole pozícióját. A tapasztalt olasz pilóta mind az első, mind pedig a döntő második időmérőn a leggyorsabb kört futotta. Az egyetlen, aki 1:20 alatt ért körbe, még további hat tizedet faragott is saját maga által felállított Q2-es mércéjéből és elérte az 1:19:341 rekordot. 


A nyitófutamon Tarquini a vezető helyért folytatott kemény harc közepében volt. A start után visszaesett a második helyre, a korlátozások itt sem tettek jót az autónak. Tarquininak azonban ennek ellenére sikerült ugyanolyan, sőt jobb időeredményeket elérnie, mint a körülötte autózók, így az elsőségért folytatott küzdelem során a leggyorsabb kört is ő érte el. Ennek ellenére a szűk pályán, ahol nehéz előzni, nem volt lehetősége erre, így az idei TCR bajnoki címét már korábban kiérdemlő Josh Files mögött a másodikként ért célba.


A második verseny eltérő kihívást jelentett, ahol Tarquininak és az i30 N TCR-nek az ötödik sorból kellett indulnia. Ám Kínához hasonlóan itt is képes volt keresztülverekednie magát a tömegen. Az akciódús verseny középpontjában az i30 N TCR teljesítménye lehetővé tette Tarquninak, hogy előretörjön úgy, hogy egy alkalommal egyszerre három autót is megelőzött. A 25 perces verseny felénél pedig már át is vette a vezetést, így semmi sem állhatott Tarquni és az i30 N TCR útjába a hihetetlen győzelem felé vezető úton.  


"Ez egy nagyon kemény hétvége volt, de ez csak az eredményt teszi még lenyűgözőbbé" - mondja Tarquini. "Első alkalommal versenyeztünk az i30 N TCR-rel ezeken a gumikon, így egy kicsit dolgoznunk kellett azon, hogy megtaláljuk a megfelelő beállításokat, különös tekintettel az többletsúlyra. Már néhány kör után tényleg érezhető volt ennek hatása a pálya hajtű-kanyarjaiban fékezve. Az első rajtrács, a második hely és végül a 10. helyről győzelem bizonyítja az i30 N TCR különleges képességeit. A második verseny élmény volt és az autó a legjobb formáját hozta egész hétvégén. Most még egy versenyünk van az autóval, ahol újra erősnek kell mutatkoznunk, mielőtt megkezdjük a kész padlóvázak átadását a vevők számára."


"Ez újra egy szenzációs hétvége volt az i30 N TCR számára" - mondja Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport Vásárlói Versenyrészlegének vezetője. "Nincs kétség az autó versenypályás teljesítményéről, még az extrém nagy teljesítményarány büntetéssel együtt is. Ügyfeleink tisztán láthatják, mennyire versenyképes az i30 N TCR a TCR kategóriában, hiszen az Adria pályán futó autó nagyon közel van ahhoz a végső specifikácihoz, amit majd a vásárlók kapnak meg. Mostanra ezzel a csomaggal futamokat nyertünk meg a versengő tömegben,ami bizonyítja, hogy ügyfeleink is képesek lesznek a TCR szériák élére kerülni, ahol az i30 N TCR tökéletes választás lesz." 


Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei